Rozszerzona struktura działów - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Rozszerzona struktura działów

Rozszerzona struktura działów

Planowanie zatrudnienia

Rozszerzona struktura działów jest dostępna tylko w wersjach PRO i SBO. W odróżnieniu od standardu posiada dodatkowe poziomy struktury organizacyjnej: Oddziały, które są nadrzędne względem standardowych Działów, oraz Zespoły podlegające pod Działy. Aby udostępnić rozszerzoną strukturę działów należy najpierw włączyć opcję w Ustawienia-Ustawienia kadrowe-Zaawansowane-Użyj rozszerzonej struktury działów.

Oddziały oraz Zespoły zakłada się w odrębnych bibliotekach, które są analogiczne do biblioteki działów i zawierają identyczne elementy. Biblioteka oddziałów zawiera dodatkowo zakładkę Dane oddziału, w której można wprowadzić adres oddziału oraz dane osoby reprezentującej (należy przygotować odpowiednie makiety umów o pracę, zmian umów itd.), wypełniającej PIT-y i inne dane. Jeśli dane te nie zostaną wypełnione, na dokumentach drukować się będą informacje wprowadzone w danych firmy, patrz Wprowadzanie danych firmy.

Przy wprowadzaniu należy zwrócić uwagę na kolejność ułożenia oddziałów, działów i zespołów ważną przy segregacji pracowników oraz przy późniejszych zestawieniach.

UWAGA 1. Kolejność ułożenia oddziałów, działów i zespołów ustalamy we właściwościach (F4). Jeśli ustalimy Uporządkowanie na własne ułożenie (Kol) to będziemy mieli możliwość dowolnego ułożenia elementów przeciągając je po prostu myszką.

UWAGA 2. Przy zmianie kolejności oddziałów, działów i zespołów należy bardzo uważać, gdyż zmiany takie mogą spowodować niezamierzone efekty w ograniczeniu przeglądania pracowników z wybranych struktur organizacyjnych (Od oddziału - Do oddziału, Od działu - Do działu, Od zespołu - Do zespołu, patrz Instrukcja administratora - Parametryzacja systemu - Użytkownicy - Grupy praw dostępu).

Po wypełnieniu bibliotek oddziałów, działów i zespołów należy powiązać te elementy w Okna-Struktura organizacyjna firmy, czyli zbudować drzewo zależności pomiędzy oddziałami, działami i zespołami. Uzyskamy w ten sposób widoczne po lewej stronie w oknie z pracownikami drzewo struktury organizacyjnej.

Jak widać na powyższym przykładzie oddziały Wrocław i Warszawa zawierają wszystkie dostępne działy w firmie, natomiast zespoły zostały przypisane tylko do działu Produkcja. Działy są tutaj wspólne dla oddziałów, natomiast zespoły są unikalne dla działów (Brygada A występuje tylko w dziale Wrocław-Produkcja, natomiast Brygada C tylko w dziale Warszawa-Produkcja). Takie zdefiniowanie drzewa pozwala np. na przekrojowe zrobienie zestawienia dla dowolnego działu (np. zestawienie dla działu Informatycy może zawierać dane z dwóch oddziałów), natomiast zestawienia dla poszczególnych zespołów będą zawsze zawierały dane tylko jednego działu.

Przypisując pracownikom działy i zespoły w aktualnym zatrudnieniu, będziemy mieli do wyboru tylko działy z wybranego wcześniej oddziału i tylko zespoły z wybranego wcześniej działu.

Poruszając się po drzewie w oknie z pracownikami program filtruje pracowników ze względu na przypisane oddziały, działy i zespoły. W ten sposób można łatwo pokazać pracowników z wybranego elementu struktury organizacyjnej.

UWAGA 3. We właściwościach pokażą się dodatkowe opcje: Od oddziału - Do oddziału, Od działu - Do działu, Od zespołu - Do zespołu, które pozwalają na filtrowanie pracowników niezależnie od poruszania się po drzewie struktury organizacyjnej. W powyższym przykładzie można ustawić: Od działu - Do działu : Produkcja - Produkcja, Od oddziału - Do oddziału pozostawiając puste, gdzie uzyskamy pracowników z obydwu oddziałów.