Ewidencja wyposażenia - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Ewidencja wyposażenia

Ewidencja wyposażenia

Zatrudnienie pracownika

Ewidencja wyposażenia  umożliwia:

  • prowadzenie kartoteki wydanego pracownikowi wyposażenia

  • wydruk dowodu potwierdzającego wydanie

  • kontrolę terminu wymiany lub wydania kolejnego składnika wyposażenia

  • podpowiedź przysługującego wyposażenia na dany dzień na danym stanowisku

  • obliczanie ekwiwalentu za nie wydanie wyposażenia bądź przedłużenie okresu jego używalności

  • obliczanie wartości zlikwidowanego wyposażenia i kosztu jaki za likwidację ponosi ewentualnie pracownik

Do ewidencji możemy wejść klikając w ikonę  bezpośrednio z okna głównego lub będąc w Aktualnym zatrudnieniu   wciskając przycisk Wyposażenie.

Klawiszem Ins dokumentujemy wydania nowego wyposażenia . Na zakładce Wydanie wypełniamy:

  • Wyposażenie - wybieramy właściwą pozycję z biblioteki składników wyposażenia

  • Data wydania - faktyczna data wydania

  • Okres użytkowania - okres, za jaki przysługiwać będzie dany składnik wyposażenia, podpowiada się z biblioteki składników, ale jest możliwy do skorygowania

  • Okres przedł.użytkowania - okres, o jaki zostanie przedłużone użytkowanie danego wyposażenia, mimo że nominalny okres użytkowania już się skończył - w tym wypadku zostanie wyliczony ekwiwalent za przedłużenie użytkowania

  • Termin - w tym dniu przysługiwać będzie kolejne wydanie

  • Ilość, Cena, Wartość - drukuje się na dowodzie wydania

  • Ekwiwalent za przedłużenie użytkowania - jeśli wprowadzono przedł.okres użytkowania, jego wartość wylicza się jako ilość dodatkowych miesięcy użytkowania przez ilość nominalnych miesięcy razy cena

  • Potrącenie za nieobecności - jeśli pracownik otrzymał ekwiwalent za używanie wyposażenia, jednak w pewnym okresie przysługiwania tego ekwiwalentu nie pracował, obliczy się potrącenie wartości ekwiwalentu

  • Cechy - pokazane tutaj cechy wyposażenia powinny być skorelowane z cechami pracownika, jeśli są to cechy pracownicze (wzrost, rozmiar buta); mogą być także dowolne - takie, jakie faktycznie wyposażenie zostało wydane (np.kolor)

Na zakładce Likwidacja wypełniamy dane o likwidacji wyposażenia (np.zgubienie, zniszczenie bądź zwrot z powodu zwolnienia pracownika).

  • Data likwidacji - w przypadku likwidacji przed terminem pracownik może ponieść częściowe koszty wyposażenia, jeśli nastąpiło np.zniszczenie wyposażenia z winy pracownika

  • Okres zwrotu - okres w jakim można wyposażenie zwrócić i może ono być powtórnie wydane innemu pracownikowi (niektórych rzeczy nie można zwrócić np. butów)

  • Okres połowy wartości - okres po jakim wyposażenie można zniszczyć lub zgubić nie ponosząc za to kosztów - przed tym okresem pracownik musi zapłacić połowę kosztów wyposażenia, jeśli likwidacja wystąpiła z winy pracownika

  • Nie z winy pracownika - zaznaczamy jeśli likwidacja następuje nie z winy pracownika

  • Wartość zlikwidowana, koszt pracownika - określają wartość zlikwidowanego wyposażenia oraz koszt poniesiony przez pracownika (jeśli nastąpiło to z jego winy)

  • Przyczyny likwidacji - może to być zniszczenie, zagubienie lub inne przyczyny pozwalające na powtórne wydanie tego samego składnika wyposażenia

  • Uwagi - drukowane będą na dowodzie wydania

Po zaakceptowaniu wpisu funkcją F2 możemy wydrukować  dowód wydania. Standardowo przygotowany wzór dowodu wydania możemy w razie potrzeby skorygować (patrz: Parametry systemu - Makiety dokumentów).

Możemy wydrukować zbiorcze zestawienie wydanego pracownikom wyposażenia - patrz: Zestawienia i dokumenty - Zestawienia ewidencji - Zestawienie wyposażenia.

Jeśli prawidłowo określiliśmy składniki wyposażenia przy stanowisku to mamy możliwość wygenerowania zestawienia, informującego o tym komu i kiedy przysługuje kolejne (lub pierwsze) wydanie danego składnika wyposażenia (menu główne Raporty - Zestawienia kadrowe - Zestawienie wyposażenia).

Będąc w kartotece wyposażenia danego pracownika możemy wykorzystać dodatkową funkcję   Dodaj przysługujące wyposażenie, która działa dwustopniowo:

  1. podpowiada jakie składniki wyposażenia przysługują pracownikowi na dany dzień

  2. po zatwierdzeniu umożliwia automatyczne wydanie przysługującego wyposażenia

Automatyczne przeliczenie miesięcy nieobecności umożliwia ikonka