Dziennik - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Dziennik

Dziennik

Rozliczenia końcowe

Dziennik umożliwia ewidencjonowanie wykonanych wydruków, eksportów oraz e-deklaracji dotyczących konkretnego pracownika lub firmy. Ewidencjonować możemy wszystkie wydruki lub na przykład te, które wydajemy na zewnątrz (zaświadczenia o zarobkach, deklaracje PIT). Dzięki tej ewidencji możemy zawsze sprawdzić, komu już sporządziliśmy deklaracje roczne lub kiedy danemu pracownikowi wydaliśmy zaświadczenie o zarobkach.

Warunkiem uaktywnienia ewidencji jest ustawienie opcji Dokumenty w menu głównym Ustawienia - Ustawienia kadrowe na zakładce Dokumenty.

Ewidencja może zawierać wykonane wydruki:

  • Dziennik pracownika - dla konkretnego pracownika - wywołujemy z listy pracowników , klikając dwukrotnie na wybranym pracowniku (lub Enter) i wybierając pozycję Dziennik

  • Dziennik zbiorczy - dla firmy oraz dla wszystkich pracowników zbiorczo - wywołujemy z menu głównego Okna - Dziennik lub Zbiory - Wybór firmy

Pozycje w dzienniku możemy uporządkować po dowolnej kolumnie, klikając dwukrotnie w jej nagłówek.

W ewidencji możemy ograniczyć widoczne pozycje do:

  • Typ dokumentu - obok dokumentów drukowanych (Wydruki HTML, PDF) ewidencjonowane są również przygotowane do wysłania przez internet e-Deklaracje (e-Dokumenty)

  • Nazwa dokumentu - rodzaje ewidencjonowanych dokumentów

  • Miesiąc, Rok - tylko dokumenty generowane w zadanym okresie

  • Użytkownik - tylko dokumenty sporządzone przez wybranego użytkownika

  • Pokaż dokumenty pracowników - w przypadku dziennika zbiorczego obok dokumentów firmy możemy uwidocznić również dokumenty pracowników

  • Tylko opublikowane - tylko dokumenty, które opublikowaliśmy (prawy klawisz myszy Publikuj dokument), czyli te, które są widoczne w danych portalu dla pracowników

Ustawiając się na konkretnym wpisie w dzienniku mamy do dyspozycji następujące funkcje, po wciśnięciu prawego klawisza myszy:

  • Pokaż dokument - w przypadku wydruków ukaże się na ekranie przegląd wydruku, ale tylko w przypadku włączonej w ustawieniach kadrowych na zakładce Dokumenty opcji Dołącz wydruk HTML , Dołącz wydruk PDF

  • Pokaż e-Dokument - w przypadku e-Deklaracji możliwość podpisania i wysłania deklaracji w formie elektronicznej (patrz e-Deklaracje) oraz wygenerowania PDF (Drukuj dokument) z e-deklaracji

  • Zapisz e-Dokument jako - możliwość zapisania e-Deklaracji w formacie XML

  • Seryjne e-dokumenty - w przypadku większej ilości przygotowanych e-Deklaracji możliwość seryjnego podpisania i wysłania wszystkich widocznych deklaracji jednocześnie - patrz Seryjne e-Deklaracje

  • Seryjne podpisywanie PDF - dokumenty PDF możemy podpisać podpisem kwalifikowanym jeśli jest ustawiony w Ustawienia - Środowisko na zakładce Inne (podpisujemy wszystkie widoczne w oknie dokumenty PDF również te wygenerowane z e-deklaracji), przy podpisywaniu możemy je również zahasłować (Użyj haseł przy podpisywaniu dokumentów dla pracowników) używając tych samych haseł co przy Logowaniu przez internet

  • Publikuj dokumenty - dany dokument będzie widoczny w Dzienniku wydruków w danych portalu dla pracowników
    Uwaga. Wszystkie wydruki zapisywane do dziennika mogą automatycznie być publikowane w portalu pracowniczym (patrz Ustawienia kadrowe - Dokumenty)

  • Usuń publikację - usunięcie dokumentu z widoku w Dzienniku wydruków w danych portalu dla pracowników

  • Wyślij email do pracownika - możliwość wysłania danego wydruku np. podpisanego PDF emailem pracownikowi
    Uwaga. Jeśli chcielibyśmy wysłać dokumenty mailem kilku pracownikom należy podwietlić dane dokumenty w dzienniku a następnie pod prawym klawiszem myszy wybrać Podświetlenia - Wyślij emaile do pracowników.

Wraz z początkiem roku pojawia się wiele obowiązków podatkowych min. wystawienie i wysłanie do urzędu skarbowego PIT-11. Jeśli mamy dużo pracowników może to być uciążliwe i czasochłonne. W R2Płatniku jest wiele funkcji, które mogą to ułatwić. Najprościej zrobić to w ten sposób:

  1. Wygenerować e-deklaracje do Dziennika.

  2. Podpisać seryjnie e-deklaracje.

  3. Wysłać seryjnie e-deklaracje do urzędu.

  4. Wydrukować PIT z seryjnych e-dokumentów (Drukuj Pit-11).

  5. Wysłać emailem PIT-11 do pracowników (Drukuj Pit-11 z seryjnych e-dkokumentów, a następnie Wyślij wydruki do pracowników).

Możemy również wysyłać PIT-y 11 do pracowników emailem w postaci PDF podpisane podpisem elektronicznym i do tego zahasłowane albo udostępnić je na www:

  1. Wygenerować e-deklaracje do Dziennika.

  2. Podpisać seryjnie e-deklaracje.

  3. Wysłać seryjnie e-deklaracje do urzędu.

  4. Wygenerować PDF z e-deklaracji (Drukuj dokument w e-deklaracji lub Drukuj Pit-11 w seryjnych e-dokumentach; tylko przy włączonej opcji Dołącz wydruk PDF w ustawieniach kadrowych).

  5. Seryjnie podpisać PDF-y, ewentualnie używając hasłowania.

  6. Wysłać podpisane PDF mailem (Wyślij emaile do pracowników) lub opublikować na www.