Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Istnieje możliwość ewidencjonowania i kalkulacji umów zleceń w innych, zewnętrznych systemach i
zaimportowania tych danych w celu prawidłowego naliczenia i rozliczenia umów. W tym celu zewnętrzny
program musi przygotować plik tekstowy, który w standardowym formacie może mieć postać:
08;R2zleceniowiec;Aleksander;1234,56;konserwacja sieci komputerowej;Tak;Tak;Tak;Nie;Tak;Tak;
czyli w jednej linii znajduje się identyfikator, nazwisko i imię pracownika, kwota brutto umowy, treść oraz składki ZUS.
Można również przygotować arkusz w Excelu z analogicznymi danymi. Przykładowy plik XLSX znajduje się w podkatalogu EXPORT.
Wywołując funkcję Zbiory - Import danych - Import umów zlecenia utworzą się nowe umowy na podstawie danych z przygotowanego pliku. W najprostszym przypadku okres umów podajemy przed importem, ale możemy go również zawrzeć jako dodatkowe pola w pliku importowym. Wszystkie inne parametry umowy (nie zawarte w pliku importowym) pobierane są z poprzedniej (istniejącej już w ewidencji) umowy zlecenia danego pracownika. Przed importem, dla przykładowego pliku importowego, określamy:
Import:
Data zawarcia umowy, Data rozpoczęcia, Data zakończenia - utworzą się umowy z podanymi datami, jeśli nie będą ujęte w pliku importowym
Plik źródłowy - plik z danymi do importu
Ustawienia:
Długość rekordów - dla podanego przykładu tekstowego zaznaczamy Zmienna oraz ustalamy pozostałe ustawienia
Znak rozdzielający pola - ustalamy średnik, pozostawiając pusty Znak ograniczający pola
Standard polskich liter, Format daty, Separator dziesiętny - dopasowujemy w zależności od formatu w pliku importowych, w przykładzie separatorem dziesiętnym ustalona została kropka
Nazwa arkusza - w przypadku Excela podajemy nazwę zakładki, z której pobierane będą dane
Zaawansowane
Identyfikator, Nazwisko, Imię - dla podanego przykładu zaznaczamy te pola identyfikujące
Data zawarcia umowy, Data rozpoczęcia, Data zakończenia - zaznaczamy, jeśli w pliku przygotowane będą dodatkowe pola z okresem umowy
Kwota, Treść, składki ZUS - domyślnie zaznaczone
Długość - istotna dla plików tekstowych do dopasowania przy stałej długości rekordów
Nazwa w arkuszu - dla plików z Excela skojarzenie kolumn arkusza z danymi w programie
Jeśli chcemy wykorzystać przygotowane w Excelu przykładowe dane zasilające, to należy:
wywołać polecenie importu odpowiednich danych - menu Zbiory - Import danych
określić odpowiedni Plik źródłowy - typu Pliki Excel 2007, wybrać odpowiedni plik XLSX z podkatalogu EXPORT
skojarzyć kolumny w arkuszu z odpowiednimi polami - na zakładce Zaawansowane zaznaczyć Domyślne