Import umów zlecenia - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Import umów zlecenia

Import umów zlecenia

Rozliczanie umów cywilnoprawnych

Istnieje możliwość ewidencjonowania i kalkulacji umów zleceń w innych, zewnętrznych systemach i zaimportowania tych danych w celu prawidłowego naliczenia i rozliczenia umów. W tym celu zewnętrzny program musi przygotować plik tekstowy, który w standardowym formacie może mieć postać:
08;R2zleceniowiec;Aleksander;1234,56;konserwacja sieci komputerowej;Tak;Tak;Tak;Nie;Tak;Tak;
czyli w jednej linii znajduje się identyfikator, nazwisko i imię pracownika, kwota brutto umowy, treść oraz składki ZUS.

Można również przygotować arkusz w Excelu z analogicznymi danymi. Przykładowy plik XLSX znajduje się w podkatalogu EXPORT.

Wywołując funkcję Zbiory - Import danych - Import umów zlecenia utworzą się nowe umowy na podstawie danych z przygotowanego pliku. W najprostszym przypadku okres umów podajemy przed importem, ale możemy go również zawrzeć jako dodatkowe pola w pliku importowym. Wszystkie inne parametry umowy (nie zawarte w pliku importowym) pobierane są z poprzedniej (istniejącej już w ewidencji) umowy zlecenia danego pracownika. Przed importem, dla przykładowego pliku importowego, określamy:

  • Import:

    • Data zawarcia umowy, Data rozpoczęcia, Data zakończenia - utworzą się umowy z podanymi datami, jeśli nie będą ujęte w pliku importowym

    • Plik źródłowy - plik z danymi do importu

  • Ustawienia:

    • Długość rekordów - dla podanego przykładu tekstowego zaznaczamy Zmienna oraz ustalamy pozostałe ustawienia

    • Znak rozdzielający pola - ustalamy średnik, pozostawiając pusty Znak ograniczający pola

    • Standard polskich liter, Format daty, Separator dziesiętny - dopasowujemy w zależności od formatu w pliku importowych, w przykładzie separatorem dziesiętnym ustalona została kropka

    • Nazwa arkusza - w przypadku Excela podajemy nazwę zakładki, z której pobierane będą dane

  • Zaawansowane

    • Identyfikator, Nazwisko, Imię - dla podanego przykładu zaznaczamy te pola identyfikujące

    • Data zawarcia umowy, Data rozpoczęcia, Data zakończenia - zaznaczamy, jeśli w pliku przygotowane będą dodatkowe pola z okresem umowy

    • Kwota, Treść, składki ZUS - domyślnie zaznaczone

    • Długość - istotna dla plików tekstowych do dopasowania przy stałej długości rekordów

    • Nazwa w arkuszu - dla plików z Excela skojarzenie kolumn arkusza z danymi w programie

Jeśli chcemy wykorzystać przygotowane w Excelu przykładowe dane zasilające, to należy:

  1. wywołać polecenie importu odpowiednich danych - menu Zbiory - Import danych

  2. określić odpowiedni Plik źródłowy - typu Pliki Excel 2007, wybrać odpowiedni plik XLSX z podkatalogu EXPORT

  3. skojarzyć kolumny w arkuszu z odpowiednimi polami - na zakładce Zaawansowane zaznaczyć Domyślne