Opis stanowisk pracy - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Opis stanowisk pracy

Opis stanowisk pracy

Planowanie zatrudnienia

Właściwe planowanie zatrudnienia należy rozpocząć od zastanowienia się nad strukturą zatrudnienia, określenia listy prac wykonywanych z zakładzie i przygotowaniu na ich podstawie właściwej listy stanowisk pracy.

Do biblioteki stanowisk wchodzimy z menu głównego Okna - Stanowiska i kolejno wprowadzamy (Ins):

  • Stanowisko - nazwa stanowiska pracy widniejąca na umowie o pracę

  • Zawód - określony na podstawie biblioteki zawodów

  • Kod cyfrowy - sprecyzowany w klasyfikacji zawodów

  • Aktywne - zaznaczenie powoduje, że w oknie widoczne będą tylko stanowiska aktywne, przy włączonej opcji we Właściwościach, funkcja przydatna np. w biurach rachunkowych

  • Wakat - zaznaczenie tej opcji spowoduje, że w portalu dla pracowników pojawi się oferta, dotycząca pracy na tym stanowisku - patrz Portal dla pracowników - Oferty pracy w internecie (stanowisko musi być [X] Aktywne)

Prawidłowo przygotowana lista stanowisk w firmie ułatwi nam późniejsze wprowadzanie umów o pracę. Przypisanie zawodu do stanowiska pozwoli po wybraniu zawodu na zawężenie listy stanowisk do wyboru, natomiast bezpośrednie określenie stanowiska przypisze również właściwy zawód.

Przed zatrudnianiem pracowników możemy wcześniej w strukturze zatrudnienia rozplanować ilość etatów na poszczególnych stanowiskach - patrz Struktura działów.

Kolejność ułożenia stanowisk ustalamy we właściwościach (F4). Jeśli ustalimy Uporządkowanie na własne ułożenie (Kol) to będziemy mieli możliwość dowolnego ułożenia stanowisk przeciągając je po prostu myszką.

KWALIFIKACJE

Dla każdego stanowiska określamy wymagane kwalifikacje, jakie pracownik na danym stanowisku powinien posiadać.

  • Nazwa kwalifikacji - poszczególne wymagania wybierany z biblioteki kwalifikacji

  • Priorytet - umowna ważność poszczególnej kwalifikacji w stosunku do innych na danym stanowisku, stanowiąca mnożnik przy ocenie kwalifikacji w procesie rekrutacji na dane stanowisko

Prawidłowe określenie wymagań ułatwi sformułowanie ogłoszenia o pracę oraz uprości późniejszy proces rekrutacji, dzięki możliwości szybkiej oceny kwalifikacji osób, aplikujących na dane stanowisko - patrz Rekrutacja.

ZADANIA

Dla każdego stanowiska możemy przypisać listę wykonywanych zadań.

  • Zadanie - wybierane z biblioteki rodzajów zadań wykonywanych w firmie

  • Procent czasu - względna ilość czasu poświęcana na wykonywanie konkretnego zadania na opisywanym stanowisku

  • Ważność - umowny priorytet ważności danego zadania w stosunku do innych

WYPOSAŻENIE

Przy wprowadzaniu stanowisk mamy możliwość ustalenia przysługujących na danym stanowisku składników wyposażenia. Przypisując nowy składnik wyposażenia do stanowiska określamy:

  • Wyposażenie - wybieramy z biblioteki składników wyposażenia

  • Ilość - ilość jednostek przysługującej pozycji wyposażenia

  • Okres - co jaki czas przysługuje dany składnik wyposażenia, podpowiada się z biblioteki wyposażenia, ale można indywidualnie skorygować, wprowadzając ilość lat (L), miesięcy (M) i dni (D), np. 6M to będzie pół roku, 1L 2M 15D - rok, 2 miesiące i 15 dni

  • Przysługuje po - po jakim czasie przysługuje pierwsze wydanie, pozostawiamy puste, jeśli przysługuje od razu po rozpoczęciu pracy lub wprowadzamy właściwy okres, np. 6M - przysługuje po przepracowaniu pół roku

Uzupełnienie elementów wyposażenia przy stanowisku umożliwia później:

  • zestawienia przysługującego pracownikom wyposażenia na dany okres (patrz Zestawienia i dokumenty - Zestawienie wyposażenia)

  • automatycznej ewidencji wydań pracownikom elementów wyposażenia (patrz Zatrudnienie pracownika - Ewidencja wyposażenia)

RODZAJE SZKOLEŃ

Dla każdego stanowiska możemy określić rodzaje wymaganych szkoleń, jakie pracownik na danym stanowisku powinien zaliczyć.

  • Nazwa - typ szkolenia wybierany z biblioteki rodzajów szkoleń

  • Okres - termin ważności szkolenia okresowego danego rodzaju podstawia się z biblioteki rodzajów szkoleń, pusty okres oznacza, że szkolenie to wystarczy odbyć tylko raz

  • Przysługuje po - informacja z rodzaju szkolenia, po jakim czasie od rozpoczęcia pracy na danym stanowisku należy odbyć szkolenie tego rodzaju, pusty termin oznacza, że szkolenie należy zaliczyć niezwłocznie po rozpoczęciu pracy

Całościowe omówienie planowania i przeprowadzania szkoleń dla pracowników omówione zostało w oddzielnym rozdziale - patrz: SZKOLENIA.

BADANIA

Dodatkowe rodzaje badań lekarskich wymagane przy niektórych stanowiskach. Zaznaczenie dodatkowych rodzajów badań spowoduje ich uwzględnienie przy autosprawdzaniu i Zestawieniach terminowych.

BHP

  • Grupa BHP - pole informacyjne

  • Częstotliwość szkoleń BHP - w zależności od wybranego tu rodzaju stanowiska będzie się podpowiadał termin ważności podstawowego kursu BHP

  • Rodzaj kursu - uzupełnienie dodatkowych rodzajów kursów BHP (wymaganych przy niektórych stanowiskach) spowoduje ich uwzględnienie w Zestawieniach terminowych.

PARAMETRY