Logowanie przez internet - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Logowanie przez internet

Logowanie przez internet

Portal dla pracowników

Dostęp przez internet możliwy jest pod adresem wskazanym przez administratora systemu. W przypadku korzystania z firmowego intranetu dostęp możliwy jest bezpośrednio z wewnętrznych stron firmowych.

Logowanie przez internet polega na właściwym wprowadzeniu parametrów dostępowych :

  • Login lub e-mail - identyfikator pracownika (Login) określony wraz z hasłem (i opcją Udostępnij pracownika na WWW) na liście pracowników, albo identyfikator użytkownika (Nazwa) określona wraz z hasłem (i opcją Może logować się zdalnie) na liście użytkowników
    UWAGA. Zamiast loginu można podać adres e-mail pracownika (służbowy lub prywatny) lub adres e-mail użytkownika.

  • Hasło - przy wprowadzaniu należy zwrócić uwagę na wielkość liter i polskie znaki

  • Nie pamiętam hasła - możliwość wygenerowania i otrzymania e-maila z tymczasowym hasłem
    UWAGA 1. Żeby wysyłka z przypomnieniem hasła była możliwa, należy dla użytkownika ADMIN ustawić odpowiednie parametry serwera poczty wychodzącej (SMTP) w menu Ustawienia - Środowisko na zakładce Internet lub przy użytkownikach na zakładce E-MAIL.
    UWAGA 2. Przypomnienie hasła wysyłane jest do pracownika na służbowy adres e-mail (określony w aktualnym zatrudnieniu) lub na adres e-mail do korespondencji.
    UWAGA 3. Przypomnienie hasła dla użytkownika wysyłane jest na e-mail użytkownika, określony dla tego użytkownika na zakładce E-MAIL w oknie użytkownicy.

W przypadku, jeśli pracownik i użytkownik mają przypisany ten sam adres e-mail i hasło, należy dodatkowo określić, jako kto chcemy się zalogować. Analogicznie w wersji wielofirmowej, jesli pracownik zatrudniony jest w kilku firmach i w każdej ma ten sam e-mail i hasło, to również pojawi się dodatkowa lista Zaloguj jako. Jeśli mimo tego samego adresu e-mail przypiszemy różne hasła, to portal automatycznie wykryje, jako kto się zalogować.

Logowanie domenowe

W przypadku włączonego uwierzytelniania domenowego (patrz Parametryzacja systemu - Środowisko, na zakładce INNE parametr Włącz uwierzytelnianie LDAP) pole Login lub e-mail zmienia nazwę na Użytkownik Windows, gdzie podajemy pełną nazwę użytkownika Windows, jako NazwaDomeny\NazwaUżytkownika i hasło do sieci Windows. W przypadku jednej domeny w sieci można pominąć nazwę domeny i wpisać NazwaUżytkownika.

Skojarzenie pracownika z użytkownikiem Windows odbywa się na poziomie loginu pracownika, dlatego po włączeniu poświadczeń domenowych należy na liście pracowników na zakładce UDOSTĘPNIANIE w polu Login uzupełnić nazwy sieciowe użytkowników jako NazwaDomeny\NazwaUżytkownika lub w przypadku domeny domyślnej samą nazwę użytkownika Windows.

Dodatkowe informacje

W oknie logowania możemy uwidocznić dodatkowe treści:

  • podstrony - dodatkowe informacje zapisane jako plik HTML lub odnośnik do podstrony w internecie, nazwę przygotowanego pliku lub adres strony wpisujemy w środowisku WWW na zakładce FUNKCJONALNOŚĆ/Dodatki w pozycji Adres dod.strony przed zalogowaniem

  • komunikaty - lista komunikatów publicznych opublikowanych w programie

  • oferty pracy - lista wolnych stanowisk pracy

Wersja mobilna

Można również wykorzystać mobilną wersję portalu dla pracowników. W tym celu należy w środowisku WWW na zakładce Konfiguracja włączyć opcję Wersja mobilna na telefonie. Wtedy wywołanie portalu z telefonu lub innego urządzenia mobilnego przybierze formę bardziej przyjazną do obsługi dotykowej.