Akord - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Akord

Akord

Miesięczne rozliczenie pracy

Ewidencja akordu służy do rozliczenia płacy akordowej, wyliczanej jako suma ilości sztuk poszczególnych wyrobów przemnożona przez stawkę za jedną sztukę. Przed przystąpieniem do pierwszego wypełniania ewidencji musimy określić wytwarzane wyroby i stawki jednostkowe - patrz Składniki akordu.

Ewidencję akordu możemy prowadzić dziennie lub miesięcznie. Oznacza to, że ilość wytworzonych poszczególnych wyrobów wprowadzamy jednorazowo za cały miesiąc lub codziennie na koniec dnia. W obu przypadkach podczas naliczania wynagrodzeń zsumowana zostanie łączna kwota akordu za cały okres wynagrodzeń listy płac.

Nową pozycję wpisujemy klawiszem Ins. Wypełniamy:

  • Od, Do - podajemy okres rozliczeniowy, okres może być dowolny: dzienny, miesięczny, tygodniowy, nic nie stoi również na przeszkodzie, żeby zrobić kilka wpisów z tym samym okresem

  • Dział, Zlecenie - ważne przy automatycznym wprowadzaniu kosztów z ewidencji akordu (patrz Księgowanie i rozliczenie kosztów - Koszty z akordu)

  • Uwzględnij na kolejnej liście - standardowo zaznaczona umożliwi jednokrotne wprowadzenie kwoty akordu na listę płac

  • Wprowadzamy i zatwierdzamy poszczególne pozycje akordu, uzupełniając:

    • Rodzaj - wybieramy poszczególny wyrób (pracę) z biblioteki składników akordu - patrz Instrukcja administratora - Definiowanie i nadzór - Składniki akordu

    • J.m., Stawka - podstawiają się automatycznie na podstawie biblioteki, w szczególnych przypadkach stawkę możemy skorygować ręcznie

    • Ilość - wprowadzamy ilość poszczególnych wyrobów

    • Współczynnik - dodatkowy mnożnik

    • Dział, Zlecenie - omówione w rozdziale Koszty z akordu

  • Kwota - wynik mnożenia wprowadzonych ilości, stawki i współczynnika

Łączna kwota wszystkich wpisów z akordu za zadany okres zostanie podstawiona automatycznie na listę płac jako wartość składnika, dla którego w definicji użyta zostanie funkcja akrd (patrz Instrukcja administratora - Definiowanie i nadzór - Składniki wynagrodzeń - Definiowanie składników, funkcja akrd).

Obok indywidualnego wprowadzania pracy akordowej dla poszczególnych pracowników istnieje możliwość grupowego wypełniania akordu dla wybranych pracowników jednocześnie. Można to zrobić w oknie Pracownicy pod prawym przyciskiem myszy.

Szybkie przejście pomiędzy ewidencją akordów poszczególnych pracowników umożliwiają klawisze Ctrl PgDn oraz Ctrl PgUp.

UWAGA. Istnieje również możliwość automatycznych wpisów z miesięcznej karty pracy, jeśli kwota akordu wynika bezpośrednio z ilości przepracowanych godzin i indywidualnej stawki - patrz Akord z karty pracy.

Możemy wydrukować zestawienie wprowadzonych akordów dla wszystkich pracowników zbiorczo - patrz: Zestawienia i dokumenty - Zestawienia ewidencji - Zestawienie akordu.

Przy wprowadzaniu akordu mamy możliwość bezpośredniego uzupełniania ewidencji kosztów . Jeśli wcześniej zdefiniowaliśmy właściwy rodzaj kosztów (patrz Definiowanie i nadzór - Rodzaje kosztów), to - jeśli przed akceptacją akordu określimy odpowiednio dział i zlecenie - utworzą się automatycznie wpisy w ewidencji kosztów - patrz Księgowanie i rozliczenie kosztów - Koszty z akordu.

Ewidencję akordu możemy również importować z zewnątrz, jeśli przygotujemy wcześniej plik tekstowy (TXT) lub arkusz w Excelu (XLSX) z danymi w odpowiednim formacie. Przykładowe pliki z danymi do importu znajdziemy w katalogu programu w podkatalogu EXPORT.