Lista pracowników - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Lista pracowników

Lista pracowników

Ewidencja pracowników

W oknie Lista pracowników powinni znajdować się wszyscy pracownicy: zatrudnieni na umowę o pracę, osoby pracujące na umowy-zlecenia, umowy o dzieło oraz wszyscy, którzy zakończyli pracę, ale chcemy zachować ich dane i kartoteki do późniejszych wydruków (np. PIT-11).

Po zainstalowaniu systemu lista pracowników jest pusta, uzupełniamy ją o pracowników już zatrudnionych. Później wprowadzamy na listę pracowników nowo zatrudnianych.

Nowego pracownika  nanosimy na listę pracowników klawiszem Ins. Wpisujemy:

  • Nazwisko, Imię - wypełniamy oddzielnie

  • Identyfikator - symbol lub numer jednoznacznie określający pracownika

  • Umowy – zaznaczamy umowy, jakim podlegać będzie wprowadzony pracownik:

  • Uwagi - dowolne uwagi dotyczące pracownika

  • Grupa - przynależność pracownika do danej grupy wybieramy z biblioteki grup pracowników

  • Hasło - hasło używane do hasłowania wydruków PDF wysyłanych mailem z programu do pracownika


  • Uwaga. Pojawi się dopiero po zaznaczeniu opcji Użyj haseł przy wysyłaniu dokumentów w parametrach firmy.
    Uwaga. W wersji PRO hasło to jest na zakładce Udostępnianie.
  • Rejestr - rejestr pracowników, który określa format identyfikatora; widoczny tylko jeśli w Menu-Ustawienia-Ustawienia kadrowe zaznaczono opcję"Włącz automatyczne identyfikatory"

  • Nr - kolejny numer identyfikatora; widoczny tylko jeśli w Menu-Ustawienia--Ustawienia kadrowe zaznaczono opcję"Włącz automatyczne identyfikatory"

  • Notatki - dodatkowe 8 pól przewidziane na własne kryteria, notatki te mogą być wykorzystane przy:

    • wyszukiwaniu pracownika

    • uwidocznieniu jako kolumny w oknie z pracownikami

    • wydrukach własnych dokumentów

    • zestawieniach wg klucza

    • dekretach księgowych

      UWAGA. Nazwy notatek (1, 2, ..., 8) możemy zmienić na własne, bardziej opisujące ustalone kryteria. W tym celu na nazwie etykiety klikamy lewym klawiszem myszy przytrzymując jednocześnie klawisze Alt i Ctrl i wprowadzany własną treść etykiety.
  • Udostępnianie - patrz Logowanie przez internet

Poprawę wpisanych danych podstawowych  umożliwia klawisz F6.

Umieszczenie pracownika na liście nie jest równoznaczne z jego zatrudnieniem. Żeby zatrudnić pracownika, musimy:

Możliwe jest również usunięcie pracownika  z listy (klawisz Del). Funkcja ta nie usuwa fizycznie danych pracownika, a jedynie przenosi pracownika z danymi do kosza (menu Okna - Pracownicy-kosz), skąd można go z powrotem przywrócić do okna Pracownicy lub anonimizować dane osobowe bądź bezpowrotnie usunąć.

Możliwe jest szybkie wyszukanie danego pracownika poprzez wpisanie nazwiska (lub początku nazwiska), będąc w oknie z listą pracowników.

W przypadku wersji wielofirmowej istnieje możliwość wyszukania pracownika z dowolnej firmy. W tym celu należy w liście pracowników kliknąć prawym klawiszem i z ukazanego menu wybrać Znajdź pracownika w firmach. Następnie po wyszukaniu pracownika (Szukaj) program może automatycznie wybrać firmę, w której szukany pracownik jest zatrudniony i ustawić się na właściwym pracowniku (Zmień firmę).

Dodatkowa funkcja  F4 (właściwości) określa uporządkowanie pracowników na liście: alfabetycznie wg nazwiska i imienia lub według identyfikatorów. Można również ułożyć pracowników na liście działami, wcześniej ustalając kolejność działów w bibliotece.

Jeśli chcemy szybko odnaleźć listy płac, na których występuje dany pracownik, klikamy w ikonę  (Podświetl listy). Listy z danym pracownikiem zostaną:

  • Podświetl listy z pracownikiem - podświetlone w ewidencji list płac; wcześniej podświetlone listy (niekoniecznie z danym pracownikiem) zostaną dalej podświetlone

  • Odświetl listy z pracownikiem - odświetlone w ewidencji; inne podświetlone listy zostaną dalej podświetlone

  • Podświetl tylko listy z pracownikiem - wykonując tą funkcję mamy pewność, że w ewidencji list płac podświetlone będą tylko te, na których występuje dany pracownik; inne listy wcześniej podświetlone zostaną odświetlone

  • Odświetl wszystkie listy - likwiduje podświetlenia wszystkich list w ewidencji

Używając ikony  możemy szybko uzupełnić karty pracy dla pracowników z jednego lub kilku działów (patrz: Seryjne wypełnianie kart pracy).

W oknie możemy automatycznie wprowadzić limity urlopów jedną funkcją dla wszystkich pracowników za zadany rok. Służy do tego ikona   (patrz: Karta urlopowa - Wprowadzanie limitów urlopów).

Oprócz funkcji wyżej opisanych, pod prawym przyciskiem myszy jest dostępnych wiele innych, służących do grupowej obsługi pracowników, takich jak: