Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Alerty pracownika służą do zawiadamiania poszczególnych użytkowników o pewnych wydarzeniach związanych z danymi pracownika lub jego aktualnymi zatrudnieniami. Zasadniczo będą to terminy pewnych zdarzeń; np. termin ważności dowodu osobistego lub upływajacy termin badania technicznego samochodu. Alert możemy wprowadzić do dowolnej tabeli związanej z pracownikiem lub jego aktualnym zatrudnieniem i dla dowolnego pola typu "Data" (także dla tabeli i pola użytkownika).
Dla nowego alertu określamy:
Na zakładce PARAMETRY
Tabela - nazwa tabeli, dla której ma obowiązywać alert
Pole - nazwa alertowanego pola
Pole sortujące - przy tabelach pozostających w relacji 1-n do pracownika lub aktualnego zatrudnienia, sprawdzany będzie tylko ostatni rekord. Za to, jakie kryterium określa ostatni rekord, odpowiada pole sortujące. Jeśli jest puste, tabela zostanie posortowana po alertowanym polu (patrz wyżej)
Filtr - przy tabelach pozostających w relacji 1-n do pracownika lub aktualnego zatrudnienia, można wyfiltrować tylko pewną grupę pól, z których będzie sprawdzany ostatni rekord
Typ alertu - obecnie działa tylko typ Termin
Ilość dni wyprzedzenia - jeśli w dniu sprawdzania właśnie minie termin, otrzymamy alert, jednakże możemy zrobić to kilka dni wcześniej ustawiajac tutaj ilość dni wyprzedzenia. Alert zostanie wtedy pokazany odpowiednio wcześniej, bez przekraczania faktycznnego terminu.
Kiedy sprawdzać - określa moment pokazania alertu; obecnie działa tylko Przy uruchomieniu
Ważny przez - określa ilość dni pokazywania alertu od momentu jego wystąpienia; wartość zero - alert będzie pokazywany zawsze; wartość np.30 - alert będzie pokazywany przez 30 dni, potem zniknie
Jak często sprawdzać - przy ustawieniu opcji Kiedy sprawdzać na "Przy uruchomieniu", należy określić częstotliwość sprawdzania alertów. Mamy do wyboru:
Codziennie
Raz w tygodniu - w jaki dzień tygodnia
Raz w miesiącu - w który dzień miesiąca
Komunikat - komunikat, jaki ma zostać pokazany jako rezultat alertu
Wyślij powiadomienie na e-mail - adres lub adresy e-mail, na które wysłać wiadomość przy alercie (obecnie nie działa)
Na zakładce FILTRY
Od działu, do działu - zakres działów pracowników, dla których ma obowiązywać alert (tak samo od oddziału, do oddziału i od zespołu, do zespołu przy włączonej opcji Użyj rozszerzonej struktury działów)
Grupa - dla jakiej grupy pracowników ma obowiązywać alert
Na zakładce UPRAWNIENIA
Podajemy listę grup użytkowników, dla których ma być pokazywany alert. Jeśli lista jest pusta, alert będzie obowiązywać dla wszystkich użytkowników.
Po zdefiniowaniu alertów, możemy je sprawdzić w każdej chwili, wywołując z prawego klawisza myszy w oknie Pracownicy funkcję Sprawdź alerty terminowe, bądź zostaną wywołane same przy uruchamianiu programu (jeśli tak zostały zdefiniowane). Wynik otrzymamy w nowym oknie, którego zwartość możemy wydrukować klawiszem F2.