Alerty pracownika - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Alerty pracownika

Alerty pracownika

Definiowanie i nadzór

Alerty pracownika służą do zawiadamiania poszczególnych użytkowników o pewnych wydarzeniach związanych z danymi pracownika lub jego aktualnymi zatrudnieniami. Zasadniczo będą to terminy pewnych zdarzeń; np. termin ważności dowodu osobistego lub upływajacy termin badania technicznego samochodu. Alert możemy wprowadzić do dowolnej tabeli związanej z pracownikiem lub jego aktualnym zatrudnieniem i dla dowolnego pola typu "Data" (także dla tabeli i pola użytkownika).

Dla nowego alertu określamy:

Na zakładce PARAMETRY

  • Tabela - nazwa tabeli, dla której ma obowiązywać alert

  • Pole - nazwa alertowanego pola

  • Pole sortujące - przy tabelach pozostających w relacji 1-n do pracownika lub aktualnego zatrudnienia, sprawdzany będzie tylko ostatni rekord. Za to, jakie kryterium określa ostatni rekord, odpowiada pole sortujące. Jeśli jest puste, tabela zostanie posortowana po alertowanym polu (patrz wyżej)

  • Filtr - przy tabelach pozostających w relacji 1-n do pracownika lub aktualnego zatrudnienia, można wyfiltrować tylko pewną grupę pól, z których będzie sprawdzany ostatni rekord

  • Typ alertu - obecnie działa tylko typ Termin

  • Ilość dni wyprzedzenia - jeśli w dniu sprawdzania właśnie minie termin, otrzymamy alert, jednakże możemy zrobić to kilka dni wcześniej ustawiajac tutaj ilość dni wyprzedzenia. Alert zostanie wtedy pokazany odpowiednio wcześniej, bez przekraczania faktycznnego terminu.

  • Kiedy sprawdzać - określa moment pokazania alertu; obecnie działa tylko Przy uruchomieniu

  • Ważny przez - określa ilość dni pokazywania alertu od momentu jego wystąpienia; wartość zero - alert będzie pokazywany zawsze; wartość np.30 - alert będzie pokazywany przez 30 dni, potem zniknie

  • Jak często sprawdzać - przy ustawieniu opcji Kiedy sprawdzać na "Przy uruchomieniu", należy określić częstotliwość sprawdzania alertów. Mamy do wyboru:

    • Codziennie

    • Raz w tygodniu - w jaki dzień tygodnia

    • Raz w miesiącu - w który dzień miesiąca

  • Komunikat - komunikat, jaki ma zostać pokazany jako rezultat alertu

  • Wyślij powiadomienie na e-mail - adres lub adresy e-mail, na które wysłać wiadomość przy alercie (obecnie nie działa)

Na zakładce FILTRY

  • Od działu, do działu - zakres działów pracowników, dla których ma obowiązywać alert (tak samo od oddziału, do oddziału i od zespołu, do zespołu przy włączonej opcji Użyj rozszerzonej struktury działów)

  • Grupa - dla jakiej grupy pracowników ma obowiązywać alert

Na zakładce UPRAWNIENIA

Podajemy listę grup użytkowników, dla których ma być pokazywany alert. Jeśli lista jest pusta, alert będzie obowiązywać dla wszystkich użytkowników.

Po zdefiniowaniu alertów, możemy je sprawdzić w każdej chwili, wywołując z prawego klawisza myszy w oknie Pracownicy funkcję Sprawdź alerty terminowe, bądź zostaną wywołane same przy uruchamianiu programu (jeśli tak zostały zdefiniowane). Wynik otrzymamy w nowym oknie, którego zwartość możemy wydrukować klawiszem F2.