Nanoszenie pracowników na listę - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Nanoszenie pracowników na listę

Nanoszenie pracowników na listę

Naliczanie wynagrodzeń

Po utworzeniu nowej listy wprowadzamy pracowników na tę listę. Enter na wybranej (wprowadzonej) liście lub kliknięcie w  spowoduje przejście do pozycji list płac. Początkowo nie będzie żadnych pozycji.

Pracowników na listę płac nanosimy klikając w   lub naciskając Ins. Pojawi się dodatkowe okno z listą pracowników.

Lista wyświetlonych pracowników zależy od wybranych ustawień:

  • Od działu, Do działu - ukażą się tylko pracownicy z wybranego (wybranych) działów; jeśli pozycje pozostawimy puste, pokażą się wszyscy pracownicy
    UWAGA. Jeśli do rodzaju listy płac przypisaliśmy właściwe działy to podpowiedzą się one przy wprowadzaniu pracowników na listę.

  • Segregacja - pracownicy ułożeni będą według zadanego kryterium

  • Obejmuje tylko umowy o pracę w okresie wynagrodzeń - po zaznaczeniu tej opcji ukażą się tylko pracownicy, których umowa o pracę obejmuje zadany okres wynagrodzeń listy płac

  • Obejmuje tylko umowy cywilnoprawne w okresie wynagrodzeń - po zaznaczeniu tej opcji ukażą się tylko osoby, które w zadanym okresie wynagrodzeń listy mają wypisaną umowę zlecenia lub umowę o dzieło (Tylko niezerowe kwoty - z możliwością pominięcia umów otwartych, ale bez przygotowanej kwoty)

  • Tylko podświetleni pracownicy z listy pracowników - do wyboru pozostaną tylko pracownicy wcześniej podświetleni w ewidencji pracowników; umożliwia to wcześniejsze przygotowanie osób, których będziemy chcieli nanieść na listę; podświetlić pracowników w ewidencji można na kilka sposobów:

    • ręcznie - w liście pracowników Shift áâ na wybranych osobach

    • z inne listy płac - klikając na liście płac z poprzedniego miesiąca w przycisk  Podświetl pracowników i wybierając pozycję Podświetl tylko pracowników z listy

    • z zestawienia wg klucza - wywołując z menu Raporty - Zestawienia wg klucza i po zadaniu odpowiednich kryteriów przycisk Podświetl pracowników

  • Tylko zatrudnienie domyślne (podstawowe) - w przypadku pracowników zatrudnionych w firmie na dwóch etatach (patrz Rozliczenia końcowe - Kolejne zatrudnienie) przy wprowadzaniu na listę płac wystąpią w dwóch pozycjach, po zaznaczeniu tej opcji ukaże się tylko pozycja z zatrudnieniem głównym

  • Tylko pracownicy z niewypłaconymi zwolnieniami chorobowymi - obejmie tylko pracowników, którzy mają wpisy w karcie zasiłkowej nieuwzględnione na żadnej liście

  • Tylko pracownicy z niewypłaconymi świadczeniami socjalnymi - obejmie tylko pracowników, którzy mają wpisy w ewidencji ZFŚS nieuwzględnione na żadnej liście

  • Tylko pracownicy z ryczałtem samochodowym w okresie listy - obejmie tylko pracowników, którzy mają wpisany ryczałt samochodowy w ewidencji Ekwiwalenty i ryczałty w okresie listy

  • Sprawdź pozostałe listy - wprowadzając pracowników na listę przy zaznaczonej opcji program dodatkowo będzie kontrolował, czy dany pracownik nie został już wprowadzony na inną listę tego samego typu (z tą samą definicją) i z takim samym okresem wynagrodzeń, co może uchronić przed kilkukrotnym naliczeniem wynagrodzeń tej samej osobie

  • Tylko wybrana grupa - po zaznaczeniu tej opcji ukażą się tylko pracownicy przypisani do tej samej grupy co utworzona lista płac

Nanieść pracowników na listę możemy jednym z trzech przycisków:

  •  oddzielnie każdego pracownika - ustawiamy się na konkretnej osobie (klawiszami áâ lub wpisując fragment nazwiska i klikając Szukaj) i nanosimy na listę (Enter) - pracownik pojawia się na liście; możemy również przeciągnąć myszką danego pracownika; czynność tę powtarzamy dla wszystkich pracowników, których chcemy nanieść na listę (i następnie naliczyć)

  •  wybranych (podświetlonych) pracowników razem - Ins - ukazuje się lista pracowników, następnie podświetlamy pracowników (Shift â), których chcemy nanieść i nanosimy (Enter) lub przeciągamy ich na listę

  •   wszystkich wyświetlonych pracowników

Jeśli opcja Zamknij po wprowadzeniu pracownika jest włączona, po wprowadzeniu pracownika okno z wyborem pracowników zniknie. Jeśli chcemy wybrać indywidualnie kilka osób, wyłączamy tą opcję - po wyborze okno zostanie i nie trzeba będzie go ponownie wywoływać.

Na listy podstawowe powinniśmy nanieść wszystkich aktualnie zatrudnionych pracowników. Na listy zasiłków ZUS wprowadzamy osoby, którym w karcie zasiłkowej naliczyliśmy zasiłki (płatne przez ZUS). Na listę umów zlecenia (o dzieło) wprowadzamy osoby, którym wypisaliśmy odpowiednią umowę cywilnoprawną.