Dekret księgowy - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Dekret księgowy

Dekret księgowy

Księgowanie i rozliczenie kosztów

Polecenie księgowania wywołujemy z pozycji menu głównego Raporty - Zestawienia kosztowe wybierając Dekret księgowy.

W parametrach określamy:

  • Nazwa dekretu - wybieramy zdefiniowane wcześniej polecenie księgowania (patrz: Definiowanie i nadzór - Dekrety księgowe), w zależności od parametrów wybranego zestawienia określamy dalsze kryteria zestawienia

  • data wypłaty od, do - jeśli w definicji ustawiona jest segregacja wg daty wypłaty, określamy okres wypłat za jaki robimy zestawienie

  • wynagrodzenia od, do - określamy okres wynagrodzeń za jaki robimy zestawienie

  • kartoteka od, do - określamy okres list wychodzących do kartoteki

  • od rejestru, do rejestru - listy z wybranych rejestrów ujęte zostaną w dekrecie; gdy rejestry pozostawimy puste, kryterium to nie będzie brane pod uwagę;

  • Tylko podświetlone listy - gdy podświetlimy wcześniej listy (Shift áâ na liście) i zaznaczymy tę opcję - ujęte zostaną tylko wybrane listy

  • od działu, do działu - pracownicy z wybranych działów ujęci zostaną w dekrecie; gdy działy pozostawimy puste, kryterium to nie będzie brane pod uwagę;

  • Tylko podświetleni pracownicy - gdy podświetlimy wcześniej wybranych pracowników (Shift áâ na liście) i zaznaczymy tę opcję - tylko oni zostaną ujęci w zestawieniu

  • Zwiń dekret wg kont - w przypadku kilku pozycji na dekrecie z tym samym kontem (po tej samej stronie) można je zsumować jako jedną pozycję

  • Zwiń dekret wg projektu - pozycje z tym samym projektem zostaną zsumowane, powinna być również zaznaczona opcja Zwiń dekret wg kont, gdyż wtedy zsumowane zostaną pozycje z tym samym kontem i projektem, w przeciwnym wypadku zwinięte zostaną pozycje z tym samym projektem nawet jeśli konta będą inne

  • Zwiń dekret wg mpk - analogicznie jak w przypadku projektu, opcja powinna działać razem z włączoną opcją Zwiń dekret wg kont, chyba, że chcemy uzyskać sumę składników na poszczególnych miejscach powstawania kosztów niezależnie od ich konta księgowego

  • Nie bierz pod uwagę nazw składników - standardowo w przypadku zwijania (sumowania) pozycji dla takich samych kont, projektów lub mpk pozycje z różnymi składnikami (opisami) pozostaną nie zwinięte, jeśli chcemy zredukować ilość pozycji niezależnie od nazw składników (opisu), to zaznaczamy tą opcję

  • Eksport - obok wydruku polecenie księgowania możemy wyeksportować do pliku w celu automatycznego zaksięgowania w systemie FK

W przypadku systemu rozszerzonego o moduł kosztów dekret może zawierać szczegółowe rozbicie kosztów wynagrodzeń (na subkonta poszczególnych zakładów, zleceń lub na miejsca powstawania kosztów i projekty). Wtedy w celu szczegółowego wyjaśnienia pozycji w dekrecie rozbijanych według struktury kosztów możemy wykonać zestawienie kosztów.