Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Import danych do naliczeń umożliwia nam automatyczne wprowadzenie wartości
pewnych danych potrzebnych do naliczenia wynagrodzeń przygotowanych w postaci pliku tekstowego w zewnętrznym systemie (np. oddzielny
system akordowo-premiowy ustalający wysokość premii od wyrobu) lub w arkuszu kalkulacyjnym Excel.
Funkcję importu danych wywołujemy z menu głównego Zbiory - Import danych - Import danych do naliczeń.
Podajemy Plik źródłowy z danymi do importu (TXT, XLS, XLSX). Możemy ograniczyć import do pracowników z wybranego działu (Od działu, Do działu). Oznacza to, że jeśli w pliku importowym znajdą się dane pracownika z innego działu to i tak nie zostaną one zaimportowane. Jeśli zaznaczymy opcję Zeruj przed importem to mamy pewność, że przy pracownikach z danego działu nie zostaną dotychczasowe dane (czyli zostaną wyzerowane) w przypadku, gdy plik do importu nie zawiera ich danych. Jeśli zaznaczymy opcję Podświetl zaimportowanych pracowników to po zaimportowaniu danych podświetlą się pracownicy, którym zaimportowały się dane.
Musimy podać datę, od kiedy obowiązywać będą nowe dane (Od dnia), natomiast zakres danych (Do dnia) możemy pozostawić pusty - wtedy nowe dane będą obowiązywać na czas nieokreślony, a kolejny import do dotychczasowych danych automatycznie wstawi datę do.
Dla pliku tekstowego ustawiamy na zakładce Ustawienia czy dany plik zawiera rekordy o stałej czy zmiennej długości. Dla rekordów o zmiennej długości ustawiamy dodatkowo Znak rozdzielający pola w rekordzie oraz Znak ograniczający pola. Dla pliku z Excela podajemy nazwę arkusza.
Poszczególne pola rekordu kojarzymy z zawartością pliku importowego na zakładce Zaawansowane. Wymagane jest, żeby plik importowy zawierał przynajmniej jedno pole identyfikujące pracownika. Z pól identyfikujących mamy do wyboru:
Id pracownika - automatycznie nadawany przez program unikalny numer pracownika (kolumna Ide w oknie z pracownikami)
Identyfikator - własny identyfikator nadawany przez użytkownika w oknie z pacownikami
Nazwisko i Imię - wystarczające jeśli nie posiadamy pracowników o tym samym imieniu i nazwisku
Przy ustawionej zmiennej długości rekordu, średnikiem jako znakiem rozdzielającym pola i pustym znakiem ograniczającym pola (zakładka Ustawienia) oraz wybranymi domyślnymi polami Domyślne, przykładowy plik tekstowy może wyglądać następująco:
11;R2macierzyńska;Marianna;64,50;
14;R2pożyczka;Magdalena;;50,00;
Jeśli chcemy wykorzystać przygotowane w Excelu przykładowe dane zasilające, to należy:
wywołać polecenie importu odpowiednich danych - menu Zbiory - Import danych
określić odpowiedni Plik źródłowy - typu Pliki Excel 2007, wybrać odpowiedni plik XLSX z podkatalogu skojarzyć kolumny w arkuszu z odpowiednimi polami - na zakładce Zaawansowane zaznaczyć Domyślne