Podłączenie do bazy - Instrukcja obsługi programu R2płatnik, R2płatnikPRO, R2płatnikSBO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2płatnik



Podłączenie do bazy

Podłączenie do bazy

Współpraca z czytnikami RCP

Podstawowe ustawienia modułu umożliwia przycisk okna głównego Konfiguracja:

  • POŁĄCZENIE - ustanowienie połączenia z bazą danych programu R2płatnikPRO

    • Katalog INI - ścieżka dostępu do pliku RPlatnik.ini (standardowo podkatalog BIN), w którym zapisane są ustawienia podłączenia do bazy danych

    • Użytkownik WWW - standardowe podłączenie do bazy jako użytkownik z grupy praw dostępu Użytkownicy WWW

    • Użytkownik - podłączenie do bazy oddzielnie do tego celu utworzonym użytkownikiem

    • Hasło - hasło utworzonego użytkownika

    • Numer firmy - podłaczenie następuje do konkretnej firmy (standardowo 1), w przypadku wersji wielofirmowej numer firmy odczytamy po włączeniu w oknie z firmami kolumny Ide

    • Utrzymuj połączenie - opcja standardowo włączona powoduje, że moduł cały czas jest podłączony do bazy danych, w szczególnych przypadkach możemy ją wyłączyć, wtedy moduł podczas pracy automatycznej będzie się ciągle podłączał i rozłączał z bazą

  • OPCJE - dodatkowe ustawienia dotyczące działania modułu

    • Hasło - po ustanowieniu hasła dostęp do głównego okna modułu będzie zabezpieczony, natomiast samo uruchomienie modułu nie będzie wymagało podania hasła

    • Plik dziennika - ustalenie pliku dziennika umożliwi późniejszą weryfikację zdarzeń, czyli działań podejmowanych przez moduł, wgląd w zawartość pliku dziennika umożliwia przycisk Dziennik w głównym oknie modułu

    • Szczegóły - zaznaczenie tej opcji spowoduje, że w dzienniku zapiszą się wszystkie akcje podejmowane przez moduł (np. podłączanie do bazy, podłączanie do czytników), a nie tylko rejestracje zdarzeń

    • Adres e-mail - na wskazany tu adres wysyłane będą powiadomienia o ewentualnych błędach, zapisywanych w pliku dziennika
      UWAGA. Żeby powiadomienia były wysyłane, należy zwrócić uwagę na ustawienia serwera (SMTP) poczy wychodzącej (zakładka E-MAIL) przy użytkowniku ADMIN.

    • Wznawianie połączeń (w min.) - podczas pracy automatycznej ustawionej Na bieżąca moduł łączy się z czytnikiem co określoną (przy pracy automatycznej) ilość minut, jeśli z jakiegoś powodu nie będzie mógł ustanowić połączenia z czytnikiem to będzie próbował je wznowić co podaną tu ilość minut (nawet wtedy, jeśli dany czytnik ma ustawioną pracę automatyczną częściej)
      Uwaga. Wznawianie połączeń nie jest aktywowane przy pracy automatycznej ustawionej Codziennie. Jeśli więc moduł nie będzie się mógł połączyć z czytnikiem o zadanej godzinie to następna próba nastąpi dopiero kolejnego dnia.

    • Pobierz aktualizację czytnika RCP - w dowolnej chwili można pobrać aktualną, oficjalną wersję czytnika

    • Tryb diagnostyczny - po zaznaczeniu będzie można pobrać diagnostyczną aktualizację czytnika

  • GRUPY - grupy czytników, z których zdarzenia wejścia/wyjścia są łączone i zapisywane razem (po posortowaniu zdarzeń wg daty i czasu z wielu czytników)

    • Nazwa grupy - nazwa grupy, którą przypiszemy później do konkretnych czytników (patrz Podłączanie czytników, zakładka PRACA AUTOMATYCZNA, sekcja Zapis zdarzeń)

    • Zapis zdarzeń - zapis w bazie danych programu godzin wejścia/wyjścia, zarejestrowanych w grupie czytników, w zależności od wymagań ustawiamy okres zapisu:

      • Wyłączony - zapis zdarzeń zarejestrowanych w tej grupie czytników nie będzie uzupełniany automatycznie, możemy to zrobić samemu (patrz Zawartość czytników, zakładka ZDARZENIA)

      • Na bieżąco - przy tej opcji rejestracje wejścia/wyjścia będą uaktualniane w karcie pracy co wskazany okres czasu z wyłączeniem okresów nasilonego wykorzystania urządzeń - w sekcji Wyłączenia wskazujemy okresy rozpoczęcia i zakończenia pracy dużych grup pracowników

      • Codziennie - zapis rejestracji do bazy nastąpi raz dziennie o ustalonej godzinie, Co tydzień, Co miesiąc - jednorazowe przepisanie wszystkich zdarzeń (pamiętanych w pamięci czytników) do bazy danych na koniec tygodnia lub miesiąca

Po zapisaniu konfiguracji (Zapisz) moduł próbuje podłączyć się do wskazanej bazy danych firmy. W głównym oknie modułu pojawi się Nazwa firmy, do której zostało ustanowione połączenie. Ustanowienie połączenia jest warunkiem koniecznym do prawidłowego funkcjonowania modułu.