Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Ewidencję kosztów
uzupełniamy dla każdego pracownika przed naliczeniem wynagrodzeń.
Pracownikom godzinowym i akordowym koszty uzupełniamy na podstawie
kart pracy, zebranych z wszystkich kontraktów (zleceń, projektów) - jeden wpis w ewidencji kosztów dotyczy karty pracy pracownika z jednego kontraktu.
Pracownikom zasadniczym (na stałej pensji), dla których koszty nie zmieniają się
co miesiąc możemy jednym wpisem przypisać koszty na cały rok.
Do ewidencji kosztów możemy wejść klikając w ikonę
bezpośrednio z okna głównego
lub będąc w Aktualnym zatrudnieniu
klikając na klawiszu Koszty.
Klawiszem Ins wprowadzamy nowe koszty
. Wypełniamy:
Od daty, Do daty - okres powstania kosztów
Dział, Zlecenie - struktura kosztów
Rodzaje kosztów - dla każdego rodzaju kosztów (patrz Definiowanie i nadzór - Rodzaje kosztów) wprowadzamy jedną z następujących pozycji:
Godziny - dla rozbicia kosztów według godzin pracy
Kwota - dla rozbicia kosztów wg kwoty oraz podstawienia tej kwoty na listę płac
Procent - dla rozbicia kosztów procentowo
Po zatwierdzeniu podczas naliczania wynagrodzeń automatycznie utworzy się struktura kosztów.
Poprawę danych umożliwia klawisz F6. Wypełnioną ewidencję możemy wydrukować zbiorczo dla grupy pracowników - patrz Zestawienie ewidencji kosztów.
Jeśli pracownik stanowi ten sam koszt przez cały miesiąc (lub inny okres), możemy wprowadzić jeden wpis za cały okres. Jeśli jednego dnia koszty pracownika obciążają kilka zleceń, wprowadzamy kilka wpisów za jeden dzień.
Koszty stałe z danego okresu mogą przepisywać się z ewidencji kosztów stałych firmy (patrz Koszty stałe). Ewidencja kosztów może być również automatycznie uaktualniana bezpośrednio w karcie pracy (patrz Koszty z karty pracy). Istnieje również dodatkowa możliwość automatycznego uzupełniania kosztów z ewidencji akordu (patrz Koszty z akordu).
Ewidencję kosztów możemy eksportować do innych systemów, jak również importować z zewnątrz. Dla potrzeb importu przygotujemy wcześniej plik tekstowy (TXT) lub arkusz w Excelu (XLSX) z danymi w odpowiednim formacie. Przykładowe pliki z danymi do importu znajdziemy w podkatalogu EXPORT.