Zestawienia i raporty - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



Zestawienia

Zestawienia i raporty

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - ZESTAWIENIA I STATYSTYKI

Program umożliwia sporządzanie różnych zestawień i raportów.

Zestawienia są wydrukami z prowadzonych w programie ewidencji. Można je samodzielnie modyfikować, można również zdefiniować w całości nowe własne zestawienia odpowiadające lepiej naszym specyficznym potrzebom. Niektóre zestawienia, np. Sprzedaż - pozycje dokumentów, dostępne są w postaci okna co umożliwia wykonanie przed wydrukiem dodatkowych operacji, np. wyszukania konkretnej pozycji. Pozostałe zestawienia są przygotowywane od razu jako wydruk.

Raporty różnią się od zestawień tym, że zwykle mają bardziej skomplikowaną formę i zawierają więcej danych. Raportów w odróżnieniu od zestawień nie można modyfikować.

Program oferuje następujące zestawienia i raporty:

  • w oknie PZ

    • Rejestr zakupów VAT - pomocniczy raport do rozliczenia naliczonego podatku VAT. Przed wydrukiem należy wybrać odpowiedni okres (menu główne Ustawienia - Bieżąca data i okres lub klawisz F12). Bez względu na ustawienia filtru  F4 rejestr będzie zawierał tylko dokumenty związane z faktycznym zakupem (bez BO, zamówień itp). Na wydruk rejestru ma wpływ wybrany przez użytkownika sposób rozliczenia vat. Wydruk ma charakter pomocniczy, gdyż obejmuje tylko zakupy handlowe oraz sporządzany jest wg stawek vat a nie celów zakupu. Pełny rejestr zakupów VAT można wydrukować z programu R2fk lub R2księga po zaimportowaniu dokumentów PZ.

    • Zakup - asortymenty - zestawienie zakupów poszczególnych asortymentów uporządkowane wg wielkości obrotów

    • Zakup - asortymenty z podziałem na kategorie - jak wyżej, tylko że z podziałem na kategorie

    • Zakup - dokumenty - lista dokumentów

    • Zakup - dokumenty z podziałem na dostawców - lista dokumentów podzielona alfabetycznie na poszczególnych dostawców

    • Zakup - dostawcy - sumaryczne obroty z dostawcami uporządkowane wg wielkości obrotów

    • Zakup - PKWiU - sumaryczne zakupy z podziałem na grupy PKWiU

    • Zakup - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów PZ

    • Zakup - stawki vat - sumaryczne zakupy z podziałem na stawki VAT

    • Zakup - wierzyciele wg kwot - lista niezapłaconych PZ uporządkowana w kolejności kwot do zapłaty

    • Zakup - wierzyciele wg terminów płatności - lista niezapłaconych PZ uporządkowana w kolejności terminów płatności


  • w oknie FAKTURY

    • Rejestr sprzedaży VAT - raport, który może służyć jako podstawa do rozliczenia należnego podatku VAT. Przed wydrukiem należy wybrać odpowiedni okres (menu główne Ustawienia - Bieżąca data i okres lub klawisz F12). Bez względu na ustawienia filtru  F4 rejestr będzie zawierał tylko dokumenty związane z faktyczną sprzedażą oraz faktury wewnętrzne (bez proform itp). Na wydruk rejestru ma wpływ wybrany przez użytkownika sposób rozliczenia vat.

    • Zestawienie sprzedaży VAT - raport z uproszczoną wersją rejestru vat (wydruk pionowy, jedna linijka odpowiada jednemu dokumentowi, możliwość wyboru stawek).

    • Sprzedaż - asortymenty - zestawienie sprzedaży poszczególnych asortymentów uporządkowane wg wielkości obrotów

    • Sprzedaż - asortymenty z podziałem na kategorie - jak wyżej, tylko że z podziałem na kategorie

    • Sprzedaż - dłużnicy wg kwot - lista niezapłaconych faktur uporządkowana w kolejności kwot do zapłaty

    • Sprzedaż - dłużnicy wg terminów płatności - lista niezapłaconych faktur uporządkowana w kolejności terminów płatności

    • Sprzedaż - dokumenty - lista dokumentów wystawionych w wybranym okresie

    • Sprzedaż - dokumenty z podziałem na nabywców - lista dokumentów podzielona alfabetycznie na poszczególnych nabywców

    • Sprzedaż - kategorie - sumaryczne zestawienie sprzedaży poszczególnych kategorii asortymentowych

    • Sprzedaż - nabywcy - sumaryczne obroty z nabywcami uporządkowane wg wielkości obrotów

    • Sprzedaż - PKWiU - sumaryczna sprzedaż z podziałem na grupy PKWiU

    • Sprzedaż - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów sprzedaży (faktury, paragony)

    • Sprzedaż - stawki vat - sumaryczne obroty z podziałem na stawki Vat

    • Sprzedaż - średnia cena sprzedaży - średnia cena sprzedaży poszczególnych asortymentów

    • Wydania - asortymenty - zestawienie wydań poszczególnych asortymentów uporządkowane wg wielkości obrotów

    • Wydania - asortymenty z podziałem na kategorie - jak wyżej, tylko że z podziałem na kategorie

    • Wydania - dokumenty - lista dokumentów WZ wystawionych w wybranym okresie

    • Wydania - kategorie - sumaryczne zestawienie wydań poszczególnych kategorii asortymentowych

    • Wydania - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów WZ

    • Wydania - pozycje z podziałem na dokumenty - pozycje poszczególnych dokumentów WZ, zestawienie przydatne do rozliczania kosztu własnego sprzedaży


  • w oknie MM

    • Przesunięcia - dokumenty - lista wystawionych w wybranym okresie dokumentów MM

    • Przesunięcia - dokumenty z podziałem na magazyn docelowy - lista dokumentów MM wystawionych w wybranym okresie z podziałem na magazyn docelowy, czyli pole "Do magazynu"

    • Przesunięcia - dokumenty z podziałem na magazyn źródłowy - lista dokumentów MM wystawionych w wybranym okresie z podziałem na magazyn źródłowy, czyli pole "Z magazynu"

    • Przesunięcia - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów MM


  • w oknie KONTRAHENCI

    • Lista Kontrahentów - lista kontrahentów zawierająca nazwę, dane, nip, telefon i uwagi

    • Obroty magazynowe - rozbudowany raport umożliwiający wydrukowanie obrotów magazynowych związanych z danym kontrahentem

    • Obroty magazynowe - zagregowane - rozbudowany raport umożliwiający wydrukowanie obrotów magazynowych związanych z danym kontrahentem zagregowanych wg rodzaju dokumentu, czyli sumaryczne obroty magazynowe z podziałem na faktury, Wz, paragon itp. lub wg nazwy dokumentu, czyli sumaryczne obroty magazynowe z podziałem na poszczególne definicje dokumentów

    • Rozrachunki z kontrahentem - zestawienie rozrachunków z kontrahentem w formie umożliwiającej wysłanie kontrahentowi (np. e-mailem) w celu np. uzgodnienia ewentualnych rozbieżności

    • Sprzedaż - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów sprzedaży (faktury, paragony) wystawionych dla tego kontrahenta

    • Wydania - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów WZ wystawionych dla tego kontrahenta

    • Zakup - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów PZ wystawionych dla tego kontrahenta


  • w oknie ASORTYMENTY

    • Cennik - cennik asortymentów

    • Cennik - kategorie - jak wyżej, tylko że z podziałem na kategorie

    • Cennik dedykowany - asortymenty - cennik dedykowany dla konkretnego asortymentu, czyli lista cen ustalonych dla poszczególnych nabywców

    • Cennik dedykowany - kategorie - cennik dedykowany dla kategorii asortymentów, czyli lista rabatów na poszczególne kategorie asortymentowe ustalonych dla poszczególnych nabywców

    • Cennik dedykowany - nabywcy - cennik dedykowany dla konkretnego nabywcy, czyli lista cen na poszczególne asortymenty i rabatów na grupy asortymentowe określonych dla poszczególnych nabywców

    • Metki - wydruk metek asortymentowych

    • Obroty magazynowe - rozbudowany raport umożliwiający wydrukowanie obrotów magazynowych w wybranym okresie wg różnych kryteriów

    • Obroty magazynowe - zagregowane - rozbudowany raport umożliwiający wydrukowanie obrotów magazynowych związanych z danym asortymentem zagregowanych wg rodzaju dokumentu, czyli sumaryczne obroty magazynowe z podziałem na faktury, Wz, paragon itp. lub wg nazwy dokumentu, czyli sumaryczne obroty magazynowe z podziałem na poszczególne definicje dokumentów

    • Sprzedaż - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów sprzedaży (faktury, paragony), na których figuruje dany asortyment

    • Stan magazynu - rozbudowany raport umożliwiający wydrukowanie stanu magazynu (bieżącego lub historycznego na zadany dzień) wg różnych kryteriów

    • Wydania - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów WZ, na których figuruje dany asortyment

    • Zakup - pozycje dokumentów - pozycje z dokumentów PZ, na których figuruje dany asortyment


  • w oknie STAN MAGAZYNU

    • Stan magazynu - rozbudowany raport umożliwiający wydrukowanie bieżącego stanu magazynu wg różnych kryteriów


  • w pozycji menu głównego Raporty - najważniejsze z zestawień i raportów wyszczególnionych powyżej oraz:

    • Ewidencja sprzedaży OSS - raport związany ze sprzedażą w procedurze OSS - One Stop Shop

    • Należności i zobowiązania - raport z należnościami i zobowiązaniami

    • Rozliczenie kontraktów - raport z bilansem kontraktów (zakup, wydania, stan bieżący, zysk i marża)

    • Rozliczenie płatności - raport zawierający płatności z rozrachunków dla wszystkich kontrahentów

    • Rozliczenie płatności (zbiorcze) - raport zawierający sumaryczne płatności z rozrachunków dla wszystkich kontrahentów

    • Rozrachunki - raport zawierający rozrachunki dla wszystkich kontrahentów.