Operacje użytkowników - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



Operacje użytkowników

Operacje użytkowników

,    - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Użytkownicy

LOG UŻYTKOWNIKA

Ewidencja operacji dostępna w danych użytkownika w oknie UŻYTKOWNICY po naciśnięciu przycisku Log użytkownika pozwala prześledzić główne zdarzenia wykonywane przez poszczególnych użytkowników. Zdarzenia podzielone zostały na:

  • Logged On, Logged Off - zalogowanie i wylogowanie z bazy, czyli uruchomienie i zakończenie pracy z programem

  • Error Message, Exception - ostrzeżenia i komunikaty, czyli co pojawiło się użytkownikowi podczas pracy

  • F6, F7, F8 - zmiany w bazie danych, czyli kto, kiedy wprowadził (F7), zmodyfikował (F6) lub skasował (F8) dany rekord - operacje tego typu będą ewidencjonowane tylko wtedy, jeśli przy użytkowniku włączona będzie opcja Włącz śledzenie operacji bazodanowych.

Dla każdego rodzaju zdarzenia uwidoczniony jest inny zakres informacji szczegółowych.

Operacje możemy wyfiltrować dla konkretnego rodzaju zdarzenia (Pokaż zdarzenia) i w konkretnym okresie (Od daty, Do daty) dla konkretnej firmy (Firma).



LOG MODYFIKACJI

Śledzenie operacji wykonanych przez dowolnego użytkownika na konkretnym rekordzie konkretnej tabeli umożliwia Log modyfikacji dostępny w menu podręcznym każdego okna w programie. Za jego pomocą uzyskamy możliwość wglądu do całej historii operacji wykonanych na danej pozycji. Zdarzenia podzielone zostały na utworzone (F7) oraz zmodyfikowane (F6) w danym rekordzie.

Aby Log modyfikacji zawierał dokładne informacje o zmienianych danych, należy uprzednio w grupie użytkowników po kliknięciu w przycisk Zaawansowane, zaznaczyć parametr Zapisuj w logu zawartość rekordu na odpowiednich tabelach z danymi (czyli okien programu). Niestety włączenie tego parametru zwiększa znacznie objętość bazy danych i może spowolnić działanie programu, dlatego należy z niego korzystać rozważnie.

Przykładowo jeśli w oknie PRAWA DOSTĘPU na tabeli Faktura zaznaczymy parametr Zapisuj w logu zawartość rekordu w grupie użytkowników Sprzedawcy, to w oknie FAKTURY po ustawieniu się na pozycji dokumentu oraz wybraniu z menu podręcznego pozycji Log modyfikacji, zobaczymy w wyświetlonym oknie szczegółowy opis tego, kto, kiedy i co utworzył lub zmodyfikował na danej pozycji.

UWAGI:

  1. Tylko użytkownicy z grupy praw dostępu Administratorzy mają dostęp do szczegółowych informacji o zmienianych danych.

  2. Modyfikacje rekordu wykonane przez poszczególnych użytkowników są ewidencjonowane tylko wtedy, gdy ci użytkownicy mają włączone pole Włącz śledzenie operacji bazodanowych.