Przelew split payment - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



Przelew split payment

Przelew split payment

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - PRZELEWY BANKOWE - Ewidencja przelewów

Przelew podzielonej płatości VAT, czyli tzw. split payment. Opcja pozwala na tworzenie i wydruk przelewów tego typu oraz eksport do systemów bankowych.

Naciskamy klawisz Ins (albo przycisk ) i z menu wybieramy pozycję Split payment.

Wprowadzamy następujące dane:
  • nazwa odbiorcy - nazwa i adres odbiorcy - można wpisać pełne dane lub wybrać odbiorcę z biblioteki kontrahentów (naciskając klawisze Ctrl Enter lub klikając w przycisk znajdujący się po prawej stronie tego pola); jeśli odbiorca przelewu nie jest jednorazowy warto go wpisać do biblioteki kontrahentów, żeby ułatwić wystawianie kolejnych przelewów dla tego kontrahenta; program nie zapamiętuje w bibliotece danych kontrahenta wpisanych bezpośrednio na przelewie w tym polu

  • l.k. - liczba kontrolna numeru rachunku odbiorcy; jeśli numer rachunek odbiorcy nie zawiera liczby kontrolnej można to pole pominąć; przelew z nieprawidłową liczbą kontrolną będzie zaznaczony na liście przelewów na czerwono; prawidłową, tzn. wyliczoną przez program na podstawie dalszej części numeru rachunku, liczbę kontrolną można sprawdzić ustawiając się myszą na polu l.k. takiego przelewu

  • nr banku - nr banku odbiorcy; standardowo podstawia się nr banku domyślnego rachunku wybranej firmy, jeśli mamy kilka rachunków można wybrać inny klikając w przycisk znajdujący się po prawej stronie tego pola lub naciskając klawisze Ctrl Enter; ustawiając się myszą na tym polu, można sprawdzić nazwę banku, który posiada taki numer

  • nr rachunku – właściwy nr rachunku odbiorcy w danym banku, czyli wszystko bez liczby kontrolnej i nr banku (pomijamy pierwszych 10 cyfr); przykładowo dla rachunku 26 2030 2081 1254 8723 5698 1245 powinniśmy wprowadzić: l.k.: 26, nr banku: 2030 2081, nr rachunku: 1254 8723 5698 1245

  • P - forma płatnosci - przelew

  • waluta - trzyliterowy skrót waluty, w której ma być wykonany przelew. W przelewach typu split payment możliwe jest tylko zpałata w walucie PLN

  • kwota - kwota odpowiadająca całości albo części niezpałaconej wartości brutto z faktury

  • l.k. - liczba kontrolna numeru rachunku zleceniodawcy

  • nr rachunku zleceniodawcy - pełny numer rachunku zleceniodawcy łącznie z numerem banku; standardowo podstawia się domyślny rachunek wybranej firmy, jeśli mamy kilka rachunków można wybrać inny klikając w przycisk znajdujący się po prawej stronie tego pola lub naciskając klawisze Ctrl Enter; ustawiając się myszą na tym polu, można sprawdzić nazwę banku, w którym jest prowadzony ten rachunek

  • nazwa zleceniodawcy - nazwa i adres zleceniodawcy - domyślnie podstawia się nazwa i adres wybranej firmy, ale można wpisać lub wybrać z biblioteki innego zleceniodawcę

  • kwota VAT - kwota odpowiadająca całości albo części niezpałaconej kwoty podatku wynikającej z faktury, która ma zostać zapłacona w mechanizmie podzielonej płatności

  • NIP - numer identyfikacji podatkowej dostawcy

  • nr faktury - numer faktury, w związku z którą dokonywana jest płatność

  • tytułem - tytuł wpłaty, można wpisać lub wybrać z biblioteki treści (naciskając klawisze Ctrl Enter lub klikając w przycisk znajdujący się po prawej stronie tego pola)

  • data - data wystawienia przelewu; jest drukowana na ostatnim odcinku przelewu (dla banku zleceniodawcy).

Po wpisaniu wszystkich danych zatwierdzamy przelew naciskając klawisz PgDn lub klikając w przycisk  OK. Jeśli rozmyśliliśmy się i chcemy przerwać wypisywanie tego przelewu naciskamy z dowolnego pola klawisz Esc lub klikamy w przycisk  Anuluj.

Wprowadzony przelew można F2 wydrukować lub wyeksportować do systemu bankowego. Po wyeksportowaniu przelewu pojawi się pole Wyeksportowany. Jeśli jest ono zaznaczone oznacza to, że ten przelew został już wyeksportowany. Przelew wyeksportowany nie może być wyeksportowany ponownie, chyba że sami odznaczymy to pole.