Specyfikacja inicjalizacji bazy danych - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



Specyfikacja inicjalizacji bazy danych

Specyfikacja inicjalizacji bazy danych

,    - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - ZAŁĄCZNIKI

Funkcja Inicjalizacja na podstawie pliku buforowego (w pozycji menu głównego Zbiory - Narzędzia) wykorzystuje przygotowany wcześniej plik buforowy zawierający dane do zaimportowania.

Plik ten można wygenerować opierając się na opisie jego struktury. Format pliku oparty jest na następujących założeniach:

  • Jest to plik tekstowy

  • Plik może zawierać dane jednej lub wielu firm. Jeżeli firm jest więcej niż jedna, to dane każdej z nich znajdują się w osobnych sekcjach następujących kolejno po sobie (tzn. najpierw wszystkie dane dotyczące pierwszej firmy, potem wszystkie dane kolejnej firmy itd.)

  • Na początku każdej sekcji znajduje się osobna linia zawierająca znacznik rodzaju danych, których dotyczy dana sekcja, np. *F - dane firm, *K - dane kontrahentów, *A - dane asortymentów.

  • Po linii identyfikującej sekcję następują linie danych. Jedna linia odpowiada jednemu obiektowi, tzn. jednej firmie, kontrahentowi, asortymentowi itd.

  • Poszczególne dane (pola) w linii oddzielone są średnikiem (;). Jeśli w polu z danymi występuje średnik, np. w danych adresowych kontrahenta, należy całe pole ograniczyć znakami cudzysłowia ("). Jeśli w polu z danymi występuje na początku (zaraz po średniku) cudzysłów, np. w danych adresowych kontrahenta, należy cudzysłów zamienić na dwa cudzysłowia i dodatkowo całe pole ograniczyć znakami cudzysłowia (").

  • W polach znakowych typu memo, tzn. takich, w których występuje kilka linii tekstu (np. nazwa firmy), znaczniki nowej linii należy zastąpić ciągiem znaków @$%

  • Każdą linię kończy znacznik nowej linii (CR LF)

  • Polskie znaki diakrytyczne zapisane są w formacie Windows-1250 lub Latin-2. Właściwy format należy wybrać przed rozpoczęciem importu.

  • Daty zapisane są w formacie DD-MM-RRRR (np. 31-01-2002)

  • Separatorem dziesiętnym w polach liczbowych jest kropka (np. 1201.25)

  • Plik nie może zawierać pustych linii.

Sekcja Firmy ma następującą strukturę:

  • linia *F - identyfikator początku sekcji

  • linia z danymi pierwszej firmy (nazwa, adres, NIP itd.)

  • linie (jedna lub więcej) z rachunkami bankowymi tej firmy. Każda z tych linii rozpoczyna się znakami R;

  • sekcja kontrahentów *K danej firmy

  • sekcja kategorii *KTG danej firmy

  • sekcja grup asortymentowych *GAS danej firmy

  • sekcja PKWiU *PKW danej firmy

  • sekcja jednostek miary *JM danej firmy

  • sekcja asortymentów *A danej firmy

  • jeżeli mamy kolejne firmy, to wszystko zaczyna się teraz od początku, tzn. ponownie należy teraz umieścić w pliku linię *F, a za nią dane kolejnej firmy, itd.

UWAGA. W najprostszym przypadku, jeśli chcemy tylko dane z jednej firmy, sekcja Firmy nie jest potrzebna. Wystarczy, że przed wykonaniem importu pliku zaznaczymy parametr Importuj tylko dane bieżącej firmy (patrz Inicjalizacja na podstawie pliku buforowego). Dzięki temu plik buforowy może mieć dużo prostszą strukturę - wystarczy w nim wtedy np. tylko sekcja kontrahentów. Z kolei, jeżeli chcemy importować asortymenty, to wraz z sekcją *A (dane o asortymentach) konieczna jest też sekcja *PKW, zawierająca bibliotekę PKWiU. Sekcja ta jest konieczna, gdyż w programie Rfaktury dane o stawce VAT danego asortymentu wynikają z przypisanego do niego PKWiU (patrz BIBLIOTEKI - Asortymenty - PKWiU.) Pozostałe sekcje powiązane z kartoteką asortymentów (czyli kategorie, grupy asortymentowe i jednostki miary) nie są obowiązkowe. Biblioteki te utworzą się automatycznie na podstawie danych zawartych w sekcji *A. Na przykład jeżeli w danych asortymentów pojawią się jednostki miary kg i m2, to jednostki te automatycznie znajdą się w bibliotece Jednostki miary.

PRZYKŁADY.
W rozwikłaniu ewentualnych problemów z przygotowaniem pliku może pomóc przykładowy plik zawierający dane kilku firm oraz przykładowy plik zawierający dane tylko jednej firmy.
Tego typu przykładowe pliki z danymi można łatwo wygenerować samodzielnie. Wystarczy zainstalować wersję demonstracyjną programu i wprowadzić do niej kilku kontrahentów i/lub asortymentów. Eksport wprowadzonych danych umożliwi polecenie menu Zbiory - Narzędzia - Eksport danych do pliku buforowego.

OPIS STRUKTURY.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis struktury pliku buforowego. W opisie uwidoczniono znacznik sekcji oraz wyliczono poszczególne pola w linii danych w tej sekcji. W nawiasach zaznaczono rodzaj pola:

  • (Z): tekst jednolinijkowy

  • (D): data (DD-MM-RRRR)

  • (W): wybór z listy dostępnych zawartości

  • (K): kwota (NNNNNNNNNNNN.GG)

  • (I): liczba całkowita (NNNNN)

  • (M): memo, tzn. pole tekstowe z możliwością wpisania kilku linii tekstu. Nową linię w takich polach należy oznaczyć ciągiem znaków: małpa-dolar-procent (@$%)

  • (J): struktura JSON

 

*F

Firmy

1.

Skrócona nazwa firmy

(Z)

2.

Nagłówek dokumentów

(M)

3.

NIP

(Z)

4.

REGON

(Z)

5.

Płatnik VAT

(W: Tak / Nie)

6.

Płatnik VAT-7(K)

(W: Tak / Nie)

7.

Płatnik VAT-12

(W: Tak / Nie)

8.

Data rozp. działaln.

(D)

9.

Rodzaj podatnika

(W: osoba fizyczna / spółka cywilna)

10.

Rozliczenia

(W: księga przychodów / ewidencja sprzedaży / najem lub dzierżawa / pełna księgowość (FK))

11.

Nazwa

(Z)

12.

Adres

(M)

13.

Kraj

(Z)

14.

Miejscowość

(Z)

15.

Gmina

(Z)

16.

Kod gminy GUS

(Z)

17.

Powiat

(Z)

18.

Województwo

(W: dolnośląskie / kujawsko-pomorskie / lubelskie / lubuskie / łódzkie / małopolskie / mazowieckie / opolskie / podkarpackie / podlaskie / pomorskie / śląskie / świętokrzyskie / warmińsko-mazurskie / wielkopolskie / zachodnio-pomorskie)

19.

Ulica

(Z)

20.

Nr domu

(Z)

21.

Nr lokalu

(Z)

22.

Kod pocztowy

(Z)

23.

Poczta

(Z)

24.

Telefon

(Z)

25.

Fax

(Z)

26.

E-mail

(Z)

27.

Urząd skarbowy

(Z)

28.

Pełna nazwa (używana na formularzach VAT/CIT)

(M)

29.

Nazwa org. rejestr.

(Z)

30.

Nazwa rejestru

(Z)

31.

Data rejestracji

(D)

32.

Numer w rejestrze

(Z)

33.

Rodzaj działaln.

(Z)

34.

Miejsce działaln.

(Z)

35.

Kod EKD

(Z)

36.

Imię osoby reprezentującej

(Z)

37.

Nazwisko osoby reprezentującej

(Z)

38.

Imię osoby wypełniającej PITy

(Z)

39.

Nazwisko osoby wypełniającej PITy

(Z)

40.

VAT kwartalnie

(W: Tak / Nie)

41.

Pierwszy wpis

(I)

42.

Pierwsza strona

(I)

43.

W roku

(I)

44.

Transakcje zagraniczne

(W: Tak / Nie)

45.

Waluty

(W: Tak / Nie)

46.

Rachunek zysków i strat w wersji kalkulacyjnej

(W: Tak / Nie)

Rachunki bankowe danej firmy

 

1.

R

Litera R oznaczająca linię dotyczącą konta bankowego firmy

2.

Nazwa rachunku

(Z)

3.

Bank

(Z)

4.

Konto

(Z)

5.

Ustaw jako domyślny

(W: Tak / Nie)

 

*K

Kontrahenci

1.

Skrót

(Z)

2.

NIP

(Z)

3.

Dostawca

(W: Tak / Nie)

4.

Odbiorca

(W: Tak / Nie)

5.

Płatnik VAT

(W: Tak / Nie)

6.

Pełna nazwa

(Z)

7.

Kraj

(W: _ / PL / AT / BE / CY / CZ / DK / EE / FI / FR / EL / ES / NL / IE / LT / LU / LV / MT / DE / IT / PT / SK / SI / SE / HU / GB)

8.

Inny

(W: Tak / Nie)

9.

Stały

(W: Tak / Nie)

10.

Z UE

(W: Tak / Nie)

11.

Termin zapłaty (liczba dni)

(I)

12.

Forma zapłaty

(Z)

13.

Grupa kontrahentów

(Z)

14.

Opis zdarzenia (nieużywane)

(Z)

15.

Kolumna (nieużywane)

(W)

16.

Vat %

(W: np / zw / 0 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 22 / 23)

17.

Telefon 1

(Z)

18.

Telefon 2

(Z)

19.

Telefon 3

(Z)

20.

Fax

(Z)

21.

E-mail

(Z)

22.

WWW

(Z)

23.

Dane do przelewu 1

(Z)

24.

Dane do przelewu 2

(Z)

25.

Konto bankowe

(Z)

26.

Uwagi

(M)

27.

Nazwa i adres do korespondencji

(M)

28.

Waluta

(W: PLN/ AFA/ ALL/ DZD/ AON ANG/ SAR/ ARS/ AMD/ AWG AUD/ AZM/ BSD/ BHD/ BDT BBD/ BZD/ BTN/ BYR/ BOB BAM/ BWP/ BRL/ BND/ BGN BIF/ CLP/ CNY/ HRK/ CYP CZK/ DKK/ DOP/ DJF/ EGP ERN/ EEK/ ETB/ FJD/ PHP GMD/ GHC/ GIP/ XCD/ GEL GYD/ GTQ/ GNF/ HTG/ HNL HKD/ INR/ IDR/ IQD/ IRR ISK/ ILS/ JMD/ JPY/ YER JOD/ KHR/ XAF/ CAD/ QAR KZT/ KES/ KGS/ COP/ KMF CDF/ KRW WN/ CRC/ CUP KWD/ LAK/ LSL/ LBP/ LRD LYD/ LTL/ LVL/ MKD/ MGF MOP/ MWK/ MVR/ MYR/ MTL MAD/ MRO/ MUR/ MXN/ MDL MNT/ MZM/ MMK/ NAD/ NPR NGN/ NIO/ NOK/ NZD/ OMR PKR/ PAB/ PGK/ PYG/ PEN XPF/ CVE/ RUB/ ZAR/ RON RWF/ SVC/ WST/ STD/ XOF CSD/ SCR/ SLL/ SGD/ SKK SIT/ SOS/ LKR/ SZL/ SDD SRG/ SYP/ CHF/ SEK/ TJS THB/ TWD/ TZS/ TOP/ TTD TND/ TRL/ TMM/ SLL/ EUR UGX/ UAH/ UYU/ USD/ UZS VUV/ VEB/ HUF/ GBP/ VND)

29.

Konto rozrach. odbiorcy

(Z)

30.

Konto rozrach. dostawcy

(Z)

31.

Domyślne konto - sprzedaż

(Z)

32.

Domyślne konto - zakup

(Z)

33.

Bank Swift

(Z)

34.

Limit kredytu

(K)

35.

Rabat

(K)

36.

E-faktury

(W: Tak / Nie)

37.

Cecha 1

(Z)

38.

Cecha 2

(Z)

39.

Język

(W: _ / PL / AT / BE / CY / CZ / DK / EE / FI / FR / EL / ES / NL / IE / LT / LU / LV / MT / DE / IT / PT / SK / SI / SE / HU / GB)

40.

Rolnik ryczałtowy (RR)

(W: Tak / Nie)

41.

RR - Dow. os. nr

(Z)

42.

RR - Data wydania dowodu

(D)

43.

RR - Dow. os. wydany przez

(Z)

44.

Nazwa

(Z)

45.

Ulica

(Z)

46.

Miejscowość

(Z)

47.

Poczta

(Z)

48.

Nr domu

(Z)

49.

Nr lokalu

(Z)

50.

Split Payment

(W: Tak / Nie)

51.

Kiedy VAT (sprzedaż)

(W: (sprz.) data sprzedaży (dost.tow. lub wykon.usł.) / (sprz.) data wystawienia / (sprz.) data zapłaty / (sprz.) data zapł., nie później niż termin płatności / (sprz.) data zapł., nie później niż 30 dni od d.sprz. / (sprz.) data zapł., nie później niż 90 dni / (sprz.) data zapł., nie później niż 180 dni / (sprz.) data zapł., nie później niż ... / (sprz.) termin płatności / (sprz.) inna data)

52.

Kiedy VAT (zakup)

(W: (zak.) data otrzymania/sprzedaży / (zak.) data wystawienia / (zak.) data zapłaty / (zak.) data zapłaty (faktura RR) / (zak.) data zapł., nie później niż 30 dni od d.otrz. / (zak.) termin płatności / (zak.) inna data)

53.

Termin zapłaty (zakup) (liczba dni)

(I)

54.

Forma zapłaty (zakup)

(Z)

55.

Opis zdarzenia (zakup)

(Z)

56.

VAT % (zakup)

(W: np / zw / 0 / 3 / 5 / 7 / 22)

57.

Kraj TIN

(W) należy podać kraj z listy krajów dostępnych w tym polu

58.

Domyślny typ dokumentu sprzedaży dla JPK

(W: RO / WEW / FP)

59.

Domyślny typ dokumentu zakupu dla JPK

(W: MK / VAT_RR / WEW)

60.

Kody GTU i procedury dla JPK

(Z)
należy wymienić kolejne oznaczenia (oddzielone przecinkami) np. GTU_02,MR_UZ,B_SPV

 

*KTG

Kategorie

1.

Kategoria

(Z)

2.

Konto Wn

(Z)

3.

Konto Ma

(Z)

 

*GAS

Grupy

1.

Grupa

(Z)

2.

Konto zakupów

(Z)

3.

Konto sprzedaży

(Z)

4.

Kategoria1

(Z)

5.

Kategoria2

(Z)

6.

Konto kosztów

(Z)

 

*PKW

PKWiU

1.

Numer

(Z)

2.

Nazwa

(Z)

3.

Vat %

(W: np / zw / 0 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 22 / 23)

 

*JM

Jednostka

1.

Jednostka

(Z)

 

*KTGTREE

Kategorie asortymentowe

1.

Drzewo kategorii

(J: ze względu na to, że kategorie zorganizowane są w strukturę drzewa (a nie sekwencyjnie, jak pozostałe), sekcja ta posiada tylko jedną linię która jest zapisana w postaci tablicy JSON w której nazwy kategorii zapisane są w gałęzi "Name" a kolejne podgałęzie zgrupowane są w tablicy "Items": {"Items:[{"Name":"Kategoria1","Items":[...]},{"Name":"Kategoria2"},{...}]} )

 

*A

Asortymenty

1.

Indeks

(Z)

2.

Nazwa

(Z)

3.

Stały

(W: Tak / Nie)

4.

Nazwa - Opis

(M)

5.

Rodzaj

(W: towar / produkt / usługa)

6.

Marża indywidualna

(W: Tak / Nie)

7.

Cena nabycia netto

(K)

8.

Cena ewidencyjna

(K)

9.

Cena nabycia brutto

(K)

10.

Kurs

(K)

11.

Ilość

(K)

12.

Ilość na palecie

(K)

13.

Waga (kg)

(K)

14.

Www

(Z)

15.

Indeks1

(Z)

16.

Indeks2

(Z)

17.

Tekst dodatkowy

(M)

18.

Konto zakupów

(Z)

19.

Konto sprzedaży

(Z)

20.

Konto kosztów

(Z)

21.

Marża od

(W: ceny nabycia / ceny ewidencyjnej)

22.

Przeliczenia

(W: cena->marża / marża->cena)

23.

Precyzja

(W: 2 / 4)

24.

J.m.

(Z)

25.

Grupa

(Z)

26.

PKWiU

(Z)

27.

SWW
(nieużywane)

(Z)

28.

Cena sprzedaży 1 - Netto

(K)

29.

Cena sprzedaży 1 - Brutto

(K)

30.

Cena sprzedaży 1 - Netto wal.

(K)

31.

Cena sprzedaży 1 - Brutto wal.

(K)

32.

Cena sprzedaży 2 - Netto

(K)

33.

Cena sprzedaży 2 - Brutto

(K)

34.

Cena sprzedaży 2 - Netto wal.

(K)

35.

Cena sprzedaży 2 - Brutto wal.

(K)

36.

Cena sprzedaży 3 - Netto

(K)

37.

Cena sprzedaży 3 - Brutto

(K)

38.

Cena sprzedaży 3 - Netto wal.

(K)

39.

Cena sprzedaży 3 - Brutto wal.

(K)

40.

Waluta

(W)

41.

Split Payment

(W: Tak / Nie)

42.

Znacznik CN lub PKW

(Z)

43.

Numer CN lub PKW

(Z)

44.

Kategoria asortymentowa

(Z: gałęzie oddzielone znakiem TAB)

 

*IAS

Indeksy dodatkowe

1.

Indeks dodatkowy

(Z)

2.

Indeks asortymentu
(musi być zgodny z odpowiednim polem "Indeks" w części *A)

(Z)

3.

Skrót kontrahenta (opcjonalnie)

(Z)

4.

NIP (opcjonalnie)

(Z)

5.

Cecha (opcjonalnie)

(Z)

 

*S

Stany magazynowe

1.

Magazyn

(Z)

2.

Kontrakt (opcjonalnie)

(Z)

3.

Indeks asortymentu
(musi być zgodny z odpowiednim polem "Indeks" w części *A)

(Z)

4.

Stan

(K)

5.

Cena (opcjonalnie)

(K)