Konfiguracja - moduł WWW - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



Konfiguracja - moduł WWW

Konfiguracja - moduł WWW

,    - MODUŁ WWW

Przed rozpoczęciem pracy w module WWW należy udostępnić dla tego modułu odpowiednie zasoby programu R2faktury.

Firmy

W celu włączenia dostępu do wybranej firmy, należy w oknie FIRMY na zakładce Udostępnianie zaznaczyć pole Dostęp przez moduł WWW oraz określić:

  • E-mail - e-mail, który będzie służył do identyfikacji w trakcie logowania do modułu WWW

  • Hasło - hasło wymagane do logowania przez modułu WWW oraz otwierania plików PDF

  • Konfiguracja okien - jeżeli z systemu mają korzystać nie tylko użytkownicy, ale rownież kontrahenci wybranej firmy, należy podać nazwę użytkownika, z którego brane będą konfiguracje kolumn w oknach FAKTURY i KONTRAHENCI. Może to być realny użytkownik systemu R2faktury, jak i stworzony tylko na te potrzeby. W tym drugim przypadku, po założeniu takiego użytkownika, administrator musi się jednorazowo zalogować jako ten użytkownik i skonfigurować widoczność poszczególnych kolumn w wymienionych wcześniej oknach.

    UWAGA. Należy koniecznie sprawdzić czy wybrany tu użytkownik ma włączone tylko takie kolumny, które mogą oglądać kontrahenci. W szczególności chodzi o wyłączenie w oknie FAKTURY kolumn dotyczących cen nabycia i zysku.

Użytkownicy

Każdy użytkownik, który ma mieć dostęp przez WWW, musi mieć włączoną opcję Dostęp przez moduł WWW w oknie UŻYTKOWNICY na zakładce Udostępnianie oraz zdefiniować E-mail i Hasło dostępowe (patrz INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Użytkownicy).

Kontrahenci

Jeżeli z systemu mają korzystać kontrahenci firmy:

  1. w oknie UŻYTKOWNICY należy dodać dowolnego użytkownika, który w polu Grupa praw dostępu będzie miał przypisaną grupę Użytkownicy WWW

  2. w oknie KONTRAHENCI, na zakładce Udostępnianie, należy (wszystkim lub tylko wybranym kontrahentom) zaznaczyć opcję Dostęp przez moduł WWW oraz zdefiniować E-mail i Hasło dostępowe (patrz INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - BIBLIOTEKI - Kontrahenci).

Zestawienia

W zależności od trybu uruchomienia modułu WWW dostępne są w nim różne zestawienia:

  • uruchomienie w trybie użytkownik - dostępne są wszystkie zestawienia zdefiniowane w programie R2faktury w menu Ustawienia - Definicje zestawień, które spełniają obydwa poniższe warunki:

    1. są dostępne w oknach FAKTURY, KONTRAHENCI, ASORTYMENTY, KASA, STAN MAGAZYNU, ROZRACHUNKI (patrz zakładka Dostępność)

    2. są udostępnione dla danego użytkownika, tzn. że w tabelce Uprawnienia jest wymieniona grupa użytkowników, do której należy ten użytkownik lub nie ma tam wymienionej żadnej grupy, co znaczy że dostęp mają wszyscy użytkownicy

  • uruchomienie w trybie kontrahent - dostępne są wszystkie zestawienia zdefiniowane w programie R2faktury w menu Ustawienia - Definicje zestawień, które spełniają obydwa poniższe warunki:

    1. są dostępne w oknach FAKTURY i ROZRACHUNKI (patrz zakładka Dostępność)

    2. są udostępnione dla grupy Użytkownicy WWW, tzn. że w tabelce Uprawnienia jest wymieniona ta właśnie grupa.

    UWAGA. W wersji Maxi nie można udostępnić kontrahentom żadnych zestawień, gdyż w tej wersji nie można korzystać z tabelki Uprawnienia.