Obroty magazynowe - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



RAPORTY

Obroty magazynowe

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - ZESTAWIENIA I STATYSTYKI - Zestawienia i raporty

Obroty magazynowe to raport pokazujący historię operacji (przyjęć, wydań i przesunięć) wykonanych na wszystkich asortymentach lub wybranej pozycji. Służy do wyjaśniania ewentualnych wątpliwości związanych ze stanem bieżącym całego magazynu lub konkretnego asortymentu.

Przed wydrukiem określamy:

  • ZAKRES

    • Data - zestawienie będzie zawierało obroty magazynowe zawierające się w wybranym tu okresie. Możemy wpisać dowolną datę z przeszłości, żeby sprawdzić obroty magazynowe na wybrany dzień.

      • Rok - rok, dla którego zostanie sporządzone zestawienie

      • Mies - miesiąc, w którym miały miejsce obroty magazynowe

      • Od, Do - pola te umożliwiają określenie dowolnego okresu, np. kwartału. Dostępne tylko, jeśli w polu Mies wybrano opcję Od - Do.

    • Asortyment - wypełniamy jeśli zestawienie ma być wykonane dla konkretnego asortymentu

    • Kontrahent - wypełniamy jeśli zestawienie ma być wykonane dla konkretnego kontrahenta

    • Magazyn - wypełniamy jeśli zestawienie ma dotyczyć konkretnego magazynu

    • Nr dostawy - wypełniamy jeśli zestawienie ma być wykonane dla konkretnego numeru dostawy

    • Pz - zaznaczamy jeśli zestawienie ma zawierać dokumenty przyjęcia magazynowego. W polu obok możemy zawęzić jakie dokładnie dokumenty mają zostać ujęte w zestawieniu wybierając konkretną definicję dokumentu.

    • Faktura/Wz - zaznaczamy jeśli zestawienie ma zawierać faktury i dokumenty wydania magazynowego. W polu obok możemy zawęzić jakie dokładnie dokumenty mają zostać ujęte w zestawieniu wybierając konkretną definicję dokumentu.

    • MM - zaznaczamy jeśli zestawienie ma zawierać dokumenty przesunięcia magazynowego. W polu obok możemy zawęzić jakie dokładnie dokumenty mają zostać ujęte w zestawieniu wybierając konkretną definicję dokumentu.

    • Tylko asortymenty z niezerowymi obrotami - zaznaczamy jeśli zestawienie ma uwzględniać tylko asortymenty z niezerowymi obrotami

  • DEFINICJA

    • Typ

      • zbiorczy (bez rozbicia na dostawy) - każdy asortyment jest drukowany jako jedna pozycja. Jeśli towar pochodzi z kilku dostaw, to ilości z poszczególnych dostaw są sumowane a cena nabycia jest uśredniana.

      • szczegółowy (każda dostawa osobno) - każda dostawa jest drukowana jako osobna pozycja z wyszczególnieniem numeru dostawy i ceny nabycia dostawy. Jeśli dla danego asortymentu towar pochodzi z kilku dostaw, to będzie on występował na wydruku w kilku linijkach.

      • Ilościowy - obroty magazynowe przedstawione są w ujęciu ilościowym

      • Ilościowo-wartościowy - obok obrotu ilościowego widoczne są różnież jego wartości pieniężne

    • Cena - możemy sporządzić wydruk zawierający obroty magazynowe wg ceny nabycia, ewidencyjnej, sprzedaży - 1, sprzedaży - 2 i sprzedaży - 3. W przypadku ceny nabycia i wydruku zbiorczego, ceny nabycia będą średnimi cenami nabycia, wynikającymi z cen nabycia poszczególnych dostaw danego asortymentu.
      UWAGA. W wersji PRO mamy do dyspozycji do 20 cen sprzedaży (patrz INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Konfiguracja).

    • Indeksy - jeśli chcemy na wydruku wyszczególnić indeksy asortymentowe, wybieramy wydruk z indeksem. W takim przypadku możemy dodatkowo określić Uporządkowanie asortymentów wg

      • nazw

      • indeksów

  • NAGŁÓWEK/STOPKA - określamy nagłówek i stopkę wydruku. Korzystając z menu podręcznego (prawy klawisz myszy) możemy wstawić do treści nagłówka/stopki tekst, który zostanie zamieniony na odpowiednią wartości w trakcie wydruku:

    • {DB} - data bieżąca

    • {DEFINICJA} - ustawienia z zakładki Definicja

    • {ZAKRES} - ustawienia z zakładki Zakres.


Obroty magazynowe - zagregowane to raport pokazujący w postaci zagregowanej historię operacji (przyjęć, wydań i przesunięć) wykonanych na wszystkich asortymentach lub wybranej pozycji.

Przed wydrukiem określamy:

  • ZAKRES

    • Data - zestawienie będzie zawierało obroty magazynowe zawierające się w wybranym tu okresie. Możemy wpisać dowolną datę z przeszłości, żeby sprawdzić obroty magazynowe na wybrany dzień.

      • Rok - rok, dla którego zostanie sporządzone zestawienie

      • Mies - miesiąc, w którym miały miejsce obroty magazynowe

      • Od, Do - pola te umożliwiają określenie dowolnego okresu, np. kwartału. Dostępne tylko, jeśli w polu Mies wybrano opcję Od - Do.

    • Asortyment - wypełniamy jeśli zestawienie ma być wykonane dla konkretnego asortymentu

    • Kontrahent - wypełniamy jeśli zestawienie ma być wykonane dla konkretnego kontrahenta

    • Magazyn - wypełniamy jeśli zestawienie ma dotyczyć konkretnego magazynu

    • Nr dostawy - wypełniamy jeśli zestawienie ma być wykonane dla konkretnego numeru dostawy

    • Pz - zaznaczamy jeśli zestawienie ma zawierać dokumenty przyjęcia magazynowego. W polu obok możemy zawęzić jakie dokładnie dokumenty mają zostać ujęte w zestawieniu wybierając konkretną definicję dokumentu.

    • Faktura/Wz - zaznaczamy jeśli zestawienie ma zawierać faktury i dokumenty wydania magazynowego. W polu obok możemy zawęzić jakie dokładnie dokumenty mają zostać ujęte w zestawieniu wybierając konkretną definicję dokumentu.

    • MM - zaznaczamy jeśli zestawienie ma zawierać dokumenty przesunięcia magazynowego. W polu obok możemy zawęzić jakie dokładnie dokumenty mają zostać ujęte w zestawieniu wybierając konkretną definicję dokumentu.

  • DEFINICJA

    • Typ

      • wg rodzaju dokumentu - wydruk zostaje zagregowany wg poszczególnych rodzajów dokumentów, np. Faktury, Wz, Pz itp.

      • wg nazwy dokumentu - wydruk zostaje zagregowany wg poszczególnych definicji dokumentów, np. Faktura PLN, Faktura EUR itp.

      • Ilościowy - obroty magazynowe przedstawione są w ujęciu ilościowym

      • Ilościowo-wartościowy - obok obrotu ilościowego widoczne są różnież jego wartości pieniężne

      • Wartościowy - obroty magazynowe przedstawione są w ujęciu pieniężnym

    • Cena - możemy sporządzić wydruk zawierający obroty magazynowe wg ceny nabycia, ewidencyjnej, sprzedaży - 1, sprzedaży - 2 i sprzedaży - 3. W przypadku ceny nabycia i wydruku zbiorczego, ceny nabycia będą średnimi cenami nabycia, wynikającymi z cen nabycia poszczególnych dostaw danego asortymentu.
      UWAGA. W wersji PRO mamy do dyspozycji do 20 cen sprzedaży (patrz INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Konfiguracja).

  • NAGŁÓWEK/STOPKA - określamy nagłówek i stopkę wydruku. Korzystając z menu podręcznego (prawy klawisz myszy) możemy wstawić do treści nagłówka/stopki tekst, który zostanie zamieniony na odpowiednią wartości w trakcie wydruku:

    • {DB} - data bieżąca

    • {DEFINICJA} - ustawienia z zakładki Definicja

    • {ZAKRES} - ustawienia z zakładki Zakres.