Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Moduł CRM służy do zarządzania relacjami z klientami (z ang. Customer Relationship Management). Korzystanie z niego porządkuje i ułatwia kontakt z klientami, zwłaszcza gdy w firmie pracuje wiele osób mających bezpośredni kontakt z klientem. Dzięki temu modułowi klient będzie miał przekonanie, że nasza firma pracuje jako jeden spójny mechanizm, a informacje udzielane klientom są spójne i kompetentne.
Moduł CRM jest dostępny w wersji MAXI (tylko Kontakty) oraz w wersji PRO.
Jeśli chcemy korzystać z modułu CRM, należy go wstępnie skonfigurować.
Po skonfigurowaniu możemy korzystać ze wszystkich elementów modułu CRM:
kontakty - ewidencja kontaktów z kontrahentem
kontrakty/sprawy - ewidencja kontraktów sprzedażowych i spraw serwisowych
kampanie - ewidencja i rozliczenie kampanii sprzedażowych.
W zależności od potrzeb możemy wykorzystywać moduł CRM jako:
ewidencję kontaktów z klientami
W oknie KONTAKTY wpisujemy jako notatki wszystkie rozmowy z kontrahentem. Dodatkowo ustalamy sobie zadania do wykonania. Każdy użytkownik programu rozmawiając z kontrahentem może sprawdzić historię dotychczasowych kontaktów. Dzięki temu klient nie musi wielokrotnie powtarzać swojego problemu różnym osobom. Lista zadań do wykonania w danym dniu pojawia się automatycznie przy uruchomieniu programu.
system obsługi działu serwisu
Jeśli w naszej firmie prowadzimy serwis sprzedawanych towarów, możemy:
przyjąć towar do serwisu
W oknie KONTAKTY tworzymy notatkę (Typ=notatka) serwisową (Cel=serwis). W polu Klient wpisujemy dane przyjmowanego towaru oraz opis problemu. W polu Rezultat wybieramy S1 przyjęty do naprawy.
utworzyć sprawę serwisową
Sprawa serwisowa (albo inaczej zlecenie serwisowe) posiada nr kolejny i zawiera informacje o serwisowanym towarze, termin realizacji oraz aktualny status. Sprawa serwisowa założy się automatycznie przy akceptacji notatki z przyjęciem towaru. Sprawy serwisowe są ewidencjonowane w oknie KONTRAKTY/SPRAWY.
wydrukować potwierdzenie
Protokół otwarcia usługi serwisowej drukujemy F2 w oknie KONTAKTY stojąc na notatce otwierającej sprawę.
ewidencjonować wszystkie kontakty związane z załatwianiem danej sprawy
W oknie KONTAKTY wpisujemy dowolne notatki (i zadania). W każdej z nich w polu Powiązany z - Kontrakt/Sprawa wybieramy sprawę, której dotyczy dana notatka. W razie potrzeby w każdej notatce na zakładce Historia sprawdzamy szybko inne notatki dotyczące bieżącej sprawy.
zakończyć sprawę
W oknie KONTAKTY tworzymy notatkę serwisową powiązaną z bieżącą sprawą. W polu Rezultat wybieramy S2 załatwiony. W sprawie powiązanej z tą notatką automatycznie zmieni się status z otwarty na sukces, czyli zostanie ona zamknięta.
wydrukować protokół wykonania zlecenia
Protokół otwarcia usługi serwisowej drukujemy F2 w oknie KONTAKTY stojąc na notatce zamykającej sprawę.
zarządzać pracą działu serwisu
Wszystkie prowadzone sprawy serwisowe oglądamy w oknie KONTRAKTY/SPRAWY. Wybierając we F4 właściwościach tego okna odpowiedni filtr przeglądamy sprawy w toku (Status=otwarty) lub sprawy już zakończone (Status=sukces). Widzimy Wiek danej sprawy, czyli ilość dni pozostałych na wykonanie danej sprawy (na zielono) lub ilość dni, o które termin wykonania został przekroczony (na czerwono).
system obsługi działu sprzedaży
Jeśli sprzedajemy towary lub usługi o stosunkowo dużej wartości, możemy:
tworzyć kontrakty sprzedażowe
Kontrakty sprzedażowe (albo leady sprzedażowe), to towary i usługi, którymi wyrażają zainteresowanie nasi klienci. Aby takie kontrakty doprowadzić do faktycznej sprzedaży, warto je ewidencjonować i aktywnie wpływać na działania klienta. Kontrakt tworzymy w oknie KONTRAKTY/SPRAWY. Nadajemy mu Cel=sprzedaż (żeby odróżnić go od spraw serwisowych) i podajemy wszystkie niezbędne dane czyli kontrahenta orazy towary/usługi którymi jest zainteresowany.
ewidencjonować wszystkie kontakty związane z danym kontraktem
W oknie KONTAKTY wpisujemy notatki dotyczące odbytych rozmów, przekazanych ofert i dowolnych innych kontaktów. W każdej z nich w polu Powiązany z - Kontrakt/Sprawa wybieramy kontrakt, którego dotyczy dana notatka. W razie potrzeby w każdej notatce na zakładce Historia sprawdzamy szybko inne notatki dotyczące bieżącej kontraktu lub innych wcześniejszych kontraktów z tym kontrahentem. W zależności od postępu w rozmowach możemy w oknie KONTRAKTY/SPRAWY zmieniać poziom kontraktu oraz prawdopodobieństwo sukcesu.
aktywnie wpływać na klienta
W oknie KONTAKTY ustalamy dowolne zadania do wykonania, np. terminy ustalonych kontaktów z klientem wraz z opisem tematu rozmowy. Zadania do wykonania w danym dniu pokazują się każdemu użytkownikowi zaraz po uruchomieniu programu.
zakończyć kontrakt
Jeśli udało nam się doprowadzić do faktycznej sprzedaży, zmieniamy w oknie KONTRAKTY/SPRAWY status kontraktu na sukces. Jeśli klient zrezygnował zmieniamy status na fiasko i wpisujemy przyczyny rezygnacji.
zarządzać pracą działu sprzedaży
Wszystkie prowadzone kontrakty sprzedażowe oglądamy w oknie KONTRAKTY/SPRAWY. Wybierając we F4 właściwościach tego okna odpowiedni filtr przeglądamy kontrakty w toku (Status=otwarty) lub kontrakty już zakończone sprzedażą (Status=sukces) albo rezygnacją klienta (Status=fiasko). Dla kontraktów w toku analizujemy wartość, poziom i prawdopodobieństwo kontraktów. Dla kontraktów zakończonych fiaskiem analizujemy przyczyny porażki.
rozliczać kampanie sprzedażowe
Jeśli kontrakty zdobywamy w ramach określonych kampanii sprzedażowych, możemy kontrolować koszty oraz przychody uzyskane ze wszystkich kontraktów związanych z daną kampanią. W tym celu w oknie KAMPANIE tworzymy odpowiednie kampanie, które następnie przypisujemy do wszystkich kontraktów związanych z daną kampanią. W oknie KAMPANIE na zakładce Statystyka sprawdzamy na bieżąco rozliczenie tej kampanii, czyli: koszt, przychody i zysk, sumaryczną ilość kontraktów z podziałem na statusy oraz średni czas trwania kontraktu zakończonego sukcesem. W zależności od ustawienia filtra F4 Przychody z okresu oglądamy rozliczenie całej kampanii (pole wyłączone) lub tylko przychody z wybranego okresu (pole włączone).
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby korzystać jednocześnie z kilku wyżej wymienionych zastosowań modułu CRM. Każdemu użytkownikowi programu można określić domyślny dział (biblioteka użytkowników - zakładka Inne - pole CRM: sprzedaż/serwis/inny), w którym pracuje ten użytkownik. Będzie on podpowiadany jako cel kontaktu/kontraktu/sprawy w oknach KONTAKTY oraz KONTRAKTY/SPRAWY.