Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Przed przystąpieniem do wymiany danych należy wstępnie przygotować odpowiednie biblioteki oraz skonfigurować plik wymiany danych korzystając z przycisku Konfiguracja. Ukaże się wówczas okno Konfiguracja ELZAB Kolektor CE, w którym określamy:
Prefiksy dokumentów
Skanowane asortymenty możemy zapisywać na kolektorze w osobnych dokumentach. Dokument ma swoją nazwę oraz listę zeskanowanych pozycji zawierającą kod kresowy oraz ilość. W nazwie dokumentu musimy podać jego typ oraz magazyn, którego dokument dotyczy. Wpisujemy np. MM-SKLEP2
, co oznacza dokument MM (prefiks MM-
) przesuwający skanowane pozycje z domyślnego magazynu na magazyn SKLEP2
. Listę dokumentów, które chcemy tworzyć przy pomocy kolektora określamy właśnie tutaj.
Rodzaj - rodzaj dokumentu jaki zostanie utworzony
MM - przesunięcie pomiędzy magazynem głównym (Domyślny magazyn główny...) a magazynem określonym w nazwie dokumentu (po prefiksie)
PG - paragon z towarem z magazynu określonego w nazwie dokumentu
PZ - przyjęcie na magazyn określony w nazwie dokumentu
WZ - wydanie z magazynu określonego w nazwie dokumentu
INW - stan faktyczny towarów z arkusza inwentaryzacyjnego, którego numer podamy w trakcie odczytu danych
PGI - paragon na podstawie inwentaryzacji. Na paragonie znajdą się różnice pomiędzy stanem bieżącym w magazynie określonym w nazwie dokumentu a zeskanowanymi pozycjami. Np. w programie na magazyn SKLEP1 zostały przesunięte dokumentem MM asortymenty: towar A w ilości 7 szt i towar B w ilości 2 szt. W importowanym pliku znajduje się jeden dokument dotyczący magazynu SKLEP1, z prefiksem PGI, zawierający tylko asortyment towar A w ilości 3 szt. W takiej sytuacji program utworzy Paragon zawierający dwie pozycje: towar A w ilości 4 szt oraz towar B w ilości 2 szt.
Dokument - wskazujemy definicję dokumentu, która będzie użyta przy jego wystawianiu
Prefiks - symbol używany do identyfikacji poszczególnych rodzajów dokumentów tworzonych przez kolektor. W celu ułatwienia i przyspieszenia pracy można wydrukować w postaci kodu kreskowego gotową etykietę identyfikującą konkretny dokument dla wybranego magazynu, dzięki czemu potem wystarczy ją zeskanować rozpoczynając tworzenie dokumentu. Etykieta taka będzie się składała z prefiksu dokumentu i nazwy magazynu. Więcej na temat wydruku etykiet z kodami kreskowymi w rozdziale BIBLIOTEKI - Magazyny.
Domyślny magazyn główny przy dokumentach MM - magazyn źródłowy podczas wystawiania dokumentów MM. Wyboru dokonujemy spośród magazynów zdefiniowanych w bibliotece magazynów.
Kod kreskowy będzie pobierany z pola o nazwie - podajemy pole, w którym wprowadzaliśmy kody kreskowe asortymentów:
Indeks
Indeks1
Indeks2
Pola w pliku wymiany danych:
Dostępne - lista pól dostępnych w pliku wymiany danych. Przyciskiem przenosimy podświetlone pole na koniec znajdującej się obok listy Aktywne
Aktywne - lista aktywnych, tzn. wybranych pól. Przyciskiem możemy usunąć podświetlone pole. Klikając w przyciski
/
możemy zmienić pozycję (wyżej/niżej) podświetlonego pola na liście aktywnych pól.
UWAGA. Pola Kod kreskowy, Ilość oraz Nazwa dokumentu(asortymentu) są polami obowiązkowymi tzn., że nie mogą być usuwane z listy Aktywnych pól.
Znaki oddzielające w pliku wymiany danych - należy określić jakim znakiem będzie oddzielony prefiks od nazwy magazynu.
Wprowadzone dane akceptujemy przyciskiem .
Współpraca z programem ELZAB kolektor dostępna jest tylko w wersji PRO.