Uwagi - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



Uwagi

Uwagi

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - BIBLIOTEKI

Biblioteka uwag ułatwia wprowadzanie powtarzających się informacji, które powinny się pojawić na fakturze lub innych dokumentach.

Zamiast np. pisać na każdej fakturze od nowa uwagę o naliczaniu odsetek za nieterminowe płatności, wpisujemy taką uwagę raz do biblioteki, a na fakturze wstawiamy gotową pozycję z biblioteki uwag.

Wprowadzając uwagę, oprócz właściwej treści możemy określić również tekst dodatkowy. Można w nim wpisać tagi określające okres wystawienia faktury (np. {Okres} - miesiąc, rok wystawienia faktury, {M} - miesiąc wystawienia faktury itp., pełna lista tagów jest dostępna w menu po naciśnięciu prawego klawisza myszy w tym polu). Po wstawieniu takiej uwagi na fakturę tagi są tłumaczone na odpowiednie zwroty uzależnione od daty wystawienia faktury. Tekst dodatkowy z przetłumaczonymi tagami podstawia się do pola c.d. na zakładce Uwagi, dzięki temu zostanie wydrukowany na fakturze pod właściwą uwagą. Z tekstu dodatkowego można również korzystać we wzorcach faktur powtarzalnych. W takim przypadku tagi będą tłumaczone na właściwy tekst dopiero w momencie wystawienia faktury na podstawie takiego wzorca. Analogicznie działa pole Tekst dodatk. w bibliotece asortymentów.

Po wprowadzeniu uwag do biblioteki możemy określić reguły, powodujące automatyczne dołączanie określonych uwag do określonych faktur. Np. jeśli chcemy żeby uwaga o naliczaniu odsetek była dodawana do każdej niezapłaconej faktury, korzystamy z polecenia menu głównego Ustawienia - Konfiguracja - Faktury - Domyślne uwagi i przypisujemy odpowiednią uwagę jak na ekranie poniżej.

Bibliotekę możemy uzupełnić przed rozpoczęciem pracy lub dopisywać odpowiednie pozycje w trakcie wystawiania faktur.

W bibliotece uwag dostępne są standardowe funkcje:

  • Ins  - dopisanie pozycji do biblioteki

  • F6, zakładka Pozycja,  - poprawa danych już istniejącej pozycji

  • Del  - wykasowanie pozycji z biblioteki.

UWAGA. Przy poprawie należy być bardzo ostrożnym, gdyż spowoduje ona poprawę uwagi we wszystkich (dotychczasowych) dokumentach, na których występuje ta uwaga. W przypadku zmiany treści uwagi lepiej jest zrobić nową uwagę, pozostawiając dotychczasową pozycję bez zmian.