Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Ewidencja kontaktów jest jednym z elementów modułu CRM. Jest ona dostępna w wersji MAXI i PRO.
Pojęcie "kontakt" obejmuje dowolną formę kontaktu z kontrahentem: spotkanie, rozmowę telefoniczną, e-mail, fax, itp. W ewidencji kontaktów zapisujemy notatki dotyczące kontaktów z danym kontrahentem. Ponadto możemy wpisywać zadania do wykonania, np. przypomnienia o konieczności zadzwonienia do kontrahenta w konkretnej sprawie. Każdy użytkownik programu rozmawiając z kontrahentem może sprawdzić historię dotychczasowych kontaktów. Dzięki temu klient nie musi wielokrotnie powtarzać swojego problemu różnym osobom. Lista zadań do wykonania w danym dniu przez zalogowanego użytkownika pojawia się automatycznie przy uruchomieniu programu.
Okno KONTAKTY możemy wywołać bezpośrednio z menu Okna - CRM - Kontakty lub korzystając z menu podręcznego w oknach KONTRAHENCI, PZ, FAKTURY. W tym drugim przypadku zawiera ono wyłącznie kontakty dotyczące wybranego kontrahenta.
Wprowadzając nowy kontakt (Ins)
określamy następujące pola:
Od, Do - okres trwania kontaktu, czyli np. data i godzina rozpoczęcia Od i zakończenia Do spotkania albo rozmowy telefonicznej
Cel - cel któremu służy ten kontakt
inny - dowolny kontakt
sprzedaż - kontakt w ramach realizacji kontraktu sprzedażowego
serwis - kontakt w ramach obsługi serwisowej.
Domyślnie ustawia się cel zależny od działu CRM, do którego został przypisany użytkownik programu (biblioteka użytkowników - zakładka Inne - pole CRM). W zależności od wybranego celu ustawiają się domyślne wartości niektórych kolejnych pól.
Typ - typ kontaktu
notatka - notatka z odbytej rozmowy, spotkania itp.
zadanie - zadanie do wykonania w określonym dniu/godzinie
Od kogo - kto zainicjował kontakt
od klienta - np. jeśli klient zadzwonił do nas
od nas - np. jeśli spotkanie odbyło się z naszej inicjatywy
wewnętrzny - np. jeśli wpisujemy notatkę z wewnętrznego spotkania w naszej firmie odbytego w ramach załatwiania jakiegoś problemu dotyczącego danego klienta lub na zadaniu zleconym przez innego użytkownika programu
Rodzaj - wybieramny z biblioteki rodzaj kontaktu
e-mail, fax, poczta, telefon, wizyta u klienta, wizyta u nas
Kontrahent - wyszukujemy kontrahenta związanego z tym kontaktem w polu Skrót po skrócie nazwy lub NIP. Przyciskiem Telefony możemy szybko sprawdzić numery telefonów i inne dane kontakowe tego kontrahenta.
Powiązany z
Kontrakt/Sprawa - zaznaczany automatycznie jeśli Cel kontaktu to sprzedaż albo serwis.
W polu poniżej wybieramy z ewidencji konkretny kontrakt/sprawę. Nazwa wybieranego kontraktu/sprawy składa się z trzech części. Pierwszy od lewej jest numer, potem data i opis. Gwiazdka *
przed numerem oznacza, że kontrakt jest aktywny (otwarty).
Jeśli kontraktu/sprawy jeszcze nie ma, to pozostawiamy pole z wyborem kontraktu/sprawy puste. Kontrakt/sprawa zostanie założony przy akceptacji kontaktu.
Bez powiązania - zaznaczany automatycznie jeśli Cel kontaktu to inny, czyli jeśli wprowadzamy "luźną" notatkę lub zadanie, niepowiązaną z żadnym kontraktem ani sprawą.
Restrykcje - restrykcje nałożone na obroty z wybranym kontrahentem. Pole pojawia się tylko w przypadku, gdy restrykcje występują.
OPIS
Klient - z biblioteki osób pracujących u kontrahenta wybieramy osobę, której dotyczy ten kontakt. W polu poniżej wpisujemy treść kontaktu, czyli np. to co powiedziała nam ta osoba w trakcie rozmowy telefonicznej.
Zlecający - tylko jesli w polu Od kogo wybrano wewnętrzny. Użytkownik zlecający wykonanie zadania oraz w polu poniżej opis tego zadania.
Wykonawca - z biblioteki użytkowników programu wybieramy osobę, która prowadzi ten kontakt. Domyślnie podstawia się bieżący użytkownik programu. W polu poniżej wpisujemy treść kontaktu, czyli np. to co osoba prowadząca kontakt powiedziała klientowi w trakcie rozmowy telefonicznej.
Rezultat - dostępne tylko dla notatek serwisowych. Jeśli w rezultacie tego kontaktu należy podjąć jakieś działanie, to wybieramy je w polu 1 z biblioteki podstawowych rezultatów. W zależności od wybranego rezultatu mogą pojawić się dodatkowe pola:
2, 3 - dodatkowe sprecyzowania działania, które należy podjąć
jeśli w definicji wybranych rezultatów 1, 2 lub 3 zaznaczono odpowiednie pola:
Kwota - kwota do zapłaty za usługę serwisową
Opis - dodatkowy opis
Komu - komu zlecane jest zadanie do wykonania
Jaki rezultat? - dostępne tylko dla zadań serwisowych. Umożliwia łatwą zamianę zadania na notatkę serwisową. Jeśli wykonujemy zlecone zadanie, to nie tworzymy dodatkowej notatki z wykonania tego zadania, tylko bezpośrednio na zadaniu naciskamy przycisk Jaki rezultat?, który zamienia zadanie w notatkę i pozwala na wpisanie jej rezultatu.
Kwalifikacja - wybieramy z biblioteki kwalifikację sprawy serwisowej. Może się podstawiać automatycznie na podstawie wybranych wyżej rezultatów.
Czas - czas (liczba dni) na załatwienie sprawy serwisowe. Podstawia się taka liczba dni, jaką określono w bibliotece kwalifikacji.
Do - do kiedy (data) należy załatwić sprawę
HISTORIA
Kontrakty / Sprawy - lista wszystkich kontraktów i spraw związanych z bieżącym kontrahentem
Kontakty - lista kontaktów dotyczących wybranego powyżej kontraktu/sprawy.
Wprowadzone dane akceptujemy przyciskiem OK. Do szybkiej
akceptacji służy również klawisz PgDn.
Poprawę danych umożliwia klawisz F6,
natomiast usunięcie
kontaktu klawisz Del.
Dla kontaktów serwisowych możemy wydrukować protokół otwarcia i zakończenia usługi serwisowej. Wydruki F2 te są dostępne dla notatek (Typ=notatka) serwisowych (Cel=serwis) z odpowiednim rezultatem zdefiniowanym w konfiguracji modułu CRM. Domyślnie są to rezultaty:
S1 przyjęty do naprawy - protokół otwarcia
S2 załatwiony - protokół zakończenia.
Dodatkowa funkcja F4 umożliwia ustawienie stałego filtru na kontakty spełniające zadane kryteria:
Data - pokazane zostaną kontakty należące do podanego tu zakresu dat
Typ,
Cel,
Rodzaj,
Rezultat,
Kwalifikacja,
Kontrahent,
Kontrakt,
Prowadzący - opis znaczenia tych kryteriów podano wyżej opisując wprowadzanie kontaktu.