Definicje wydań z magazynu - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



Definicje wydań z magazynu

Definicje wydań z magazynu

,    - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Definicje dokumentów

Wydanie towaru z magazynu umożliwiają dwa rodzaje dokumentów: WZ (wydanie zewnętrzne) oraz RW (rozchód wewnętrzny). Innym dokumentem o podobnym charakterze jest protokół rozbieżności PR-, ale służy on do uzgadniania stanu faktycznego ze stanem w programie, a nie do wydania towaru.

Dokumenty RW - Rozchód wewnętrzny i PR- są niezależne od vatu, natomiast WZ występuje w wersjach z vatem i bez vatu:

  • z vatem: WZ - Wydanie

  • bez vatu: WZ - Wydanie (bez vatu).

Tworząc definicję nowego dokumentu wydania z magazynu WZ (lub RW albo PR-) albo modyfikując już istniejącą definicję wypełniamy następujące pola:

  • OGÓLNE - ogólne informacje o dokumencie

    • Nazwa skrócona - służy do wybierania rodzaju w trakcie wystawiania dokumentu

    • Nazwa pełna - używana na wydrukach

    • Numer - sposób numerowania dokumentu (patrz wyjaśnienie w dokumentach sprzedaży)


  • ZAWARTOŚĆ - jakie dane powinien zawierać ten dokument; dotyczy zarówno wprowadzania danych jak i wydruku

    • Elementy dokumentu

      • Nabywca - dane nabywcy

      • NIP - nip nabywcy

      • Odbiorca - dane odbiorcy

      • Rabat - rabat procentowy i kwotowy do całej faktury

      • Płatność, Uwagi, Notatki - odpowiednie zakładki dokumentu

    • VAT - opcje związane z vatem (patrz wyjaśnienie w dokumentach sprzedaży). Dokument WZ, chociaż służy głównie do wydania towaru z magazynu, może również stanowić podstawę do wystawienia faktury VAT (jeśli WZ wystawiamy przed fakturą a nie na odwrót) - stąd na WZ opcje związane z vatem i płatnościami.

      • Fiskalny - jeśli mamy obowiązek korzystania z drukarki fiskalnej, należy zaznaczyć to pole we wszystkich dokumentach, do których będą drukowane paragony fiskalne (patrz Urządzenia fiskalne).

    • Odwrotne obciążenie - zaznaczamy jeśli VAT z tego dokumentu ma być rozliczany przez nabywcę. Wybrana tu wartość będzie domyślnie ustawiana na dokumentach Wz. W zależności od potrzeb możemy korzystać z osobnej definicji przeznaczonej tylko dla tego typu transakcji (Odwrotne obciążenie włączony w definicji dokumentu) lub wystawiać z jednej definicji (i numeracji) dokumenty Wz zwykłe (z naliczonym podatkiem VAT) oraz Wz, dla których nabywca jest podatnikiem (pole Odwrotne obciążenie włączamy/wyłączamy na poszczególnych dokumentach). Jeśli zaznaczono to pole, na dokumentach Wz wystawionych w ramach tej definicji pojawi się adnotacja "odwrotne obciążenie".

    • Termin od daty sprzedaży - jeśli zaznaczone, to wszystkie dokumenty wystawione wg tej definicji będą miały naliczany termin płatności od daty sprzedaży, a nie od daty wystawienia

    • Konto zakupów - konto jakie będzie podstawiane na dokumentach RW jako konto magazynu (MA). Można wpisać konkretne konto albo symbol [M], który spowoduje podstawienie konta związanego z wybranym na dokumencie magazynem (kolumna Konto zak. w bibliotece magazynów). Dotyczy tylko pełnej księgowości.


  • WYDRUK - co ma być drukowane, opcje przydatne przy definiowaniu niestandardowych dokumentów

    • Sprzedawca

      • Dane - nazwa, adres oraz NIP sprzedawcy

      • NIP - NIP sprzedawcy

      • Bank/Konto - Bank i nr rachunku bankowego sprzedawcy

    • Logo - graficzne logo firmy (wprowadzone w oknie FIRMY)

    • Nr dokumentu - numer dokumentu

    • Oryginał / Kopia - w świetle przepisów obowiązujących od 2013 roku nie ma obowiązku oznaczania dokumentów tekstem Oryginał/Kopia, w takim przypadku można to pole wyłączyć

    • Miejscowość

    • PKWiU - nagłówek kolumny PKWiU; jeśli pusty tzn. że "PKWiU". Pole PKWiU można wyłączyć, gdyż w świetle obowiązujących przepisów nie ma obowiązku podawania go przy podstawowej stawce VAT. Jeśli jednak stawka VAT jest różna od podstawowej, warto skorzystać z tego pola w celu wskazania podstawy obniżenia stawki, wówczas pole PKWiU należy włączyć.

    • Daty

      • wystawienia - włącza wydruk daty wystawienia

      • Data sprzedaży

        • włączona - włącza wydruk daty sprzedaży, będzie ona drukowana na fakturze tylko wówczas, gdy będzie różna od Daty wystawienia

        • Tekst - standardowo zgodnie z przepisami na fakturze będzie drukowany tekst Data dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by wpisać w tym polu dowolny tekst, który ma się drukować zamiast standardowego

        • Miesiąc - jeśli chcemy, żeby drukował się tylko miesiąc sprzedaży np. październik 2016 zamiast pełnej daty np. 10-10-2016

        • Drukuj zawsze - jeśli zaznaczony to data sprzedaży drukowana będzie na każdym dokumencie. W przeciwnym wypadku data sprzedaży drukowana będzie tylko wtedy, gdy jest inna od daty wystawienia.

    • Dodatkowe marginesy drukarki - marginesy do ustawienia przy wydruku na papierze firmowym (patrz wyjaśnienie w dokumentach sprzedaży)

    • Dodatkowe ceny - możliwość wydruku dokumentu wycenionego w cenach ewidencyjnych lub w cenach sprzedaży (1, 2 lub 3-ciej).
      UWAGA. W wersji PRO dostępnych jest do 20 cen sprzedaży.

    • Data zapłaty - czy na dokumencie ma być drukowana data zapłaty w sytuacji, gdy data zapłaty i data wystawienia dokumentu są jednakowe (za wyjątkiem zapłaty gotówką)

    • To nie jest faktura - czy na WZ w cenach sprzedaży ma się drukować uwaga o treści: "UWAGA! TEGO DOKUMENTU NIE WOLNO KSIĘGOWAĆ, GDYŻ NIE STANOWI ON FAKTURY W MYŚL PRZEPISÓW USTAWY O PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG."


  • NAGŁÓWEK/STOPKA

    • Podpis wyst. - czy i jaki tekst ma się pojawić na wydruku pod miejscem przewidzianym na podpis wystawcy dokumentu

    • Podpis odb. - czy i jaki tekst ma się pojawić na wydruku pod miejscem przewidzianym na podpis odbiorcy dokumentu

    • Nagłówek - dodatkowy tekst, który pojawi się w nagłówku WZ; dodatkowo może być otoczony ramką (Ramka)

    • Stopka - dodatkowy tekst, który pojawi się w stopce WZ; dodatkowo może być otoczony ramką (Ramka)


  • MAKIETY - wybór makiety, określającej wygląd wydrukowanego dokumentu.