Definicje przyjęć do magazynu - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



Definicje przyjęć do magazynu

Definicje przyjęć do magazynu

,    - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Definicje dokumentów

Do przyjmowania towaru do magazynu służą dokumenty typu:

  • z vatem: PZ - Przyjęcie

  • bez vatu: PZ - Przyjęcie (bez vatu)

oraz Faktura VAT RR (zakup od rolnika ryczałtowego) i dodatkowo Inny (zakup). Innym dokumentem o podobnym charakterze jest protokół rozbieżności PR+, ale służy on do uzgadniania stanu faktycznego ze stanem w programie, a nie do przyjmowania towaru.

Tworząc definicję nowego dokumentu związanego z przyjęciem do magazynu lub modyfikując już istniejącą definicję wypełniamy następujące pola:

  • OGÓLNE - ogólne informacje o dokumencie (patrz wyjaśnienie w dokumentach sprzedaży)

    • Nazwa skrócona

    • Nazwa pełna

    • Typ

    • Dokument korygujący

    • Numer

      • Układ

      • Pierwszy

      • W roku

      • W miesiącu

      • Pozwól na luki

    • Rozrachunki

    • Zmienia cenę nabycia - czy dokumenty tego typu mają zmieniać ostatnią cenę nabycia zapamiętaną w bibliotece asortymentów. Jest to istotne, bo w przypadku gdy ceny sprzedaży są określone jako liczone wg marży od ceny nabycia - zostaną one zmienione w przypadku zmiany ceny nabycia. Dla dokumentów typu PZ oraz Faktura VAT RR parametr ten powinien być włączony, a dla PR+ oraz innych - wyłączony.

    • Zagraniczny - jeśli chcemy, aby tego rodzaju dokumenty były wystawiane jako Pz eksportowe (patrz niżej - pole Księgowany jako), w PLN lub w walutach obcych. Dostępne tylko w wersji MAXI i PRO.

    • Kasa/Bank

    • Waluta - waluta dokumentu. Dostępne tylko w wersji MAXI i PRO. Jeśli wybierzemy PLN i zaznaczymy pole Zagraniczny (patrz wyżej), to będziemy mogli zmieniać walutę w trakcie wystawiania kolejnych dokumentów, tzn. będziemy mogli wystawiać przyjęcia zewnętrzne krajowe oraz eksportowe w walucie obcej w ramach jednej numeracji Pz. Jeśli wybierzemy inną walutę np. EUR, to przyjęcia zewnętrzne wystawiane w ramach tej definicji będą zawsze w EUR, bez możliwości zmiany na inną walutę.

    • Księgowany jako - określany automatycznie rodzaj dokumentu istotny przy księgowaniu do programu R2księga (księga przychodów lub ewidencja ryczałtowa) lub R2fk (pełna księgowość). Dokumenty typu PZ oraz Faktura VAT RR są księgowane jako zakup, natomiast Inny (zakup) oraz PR+ nie są księgowane. Jeśli zaznaczyliśmy wyżej pole Zagraniczny, to w przypadku dokumentu typu Pz możemy wybrać typ Pz importowego (N - wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, I - import usług, T - import towarów). Jeśli zaznaczono pole Zagraniczny, a w polu Księgowany jako wybrano Z - Zakup krajowy, to typ Pz importowego będzie można wybrać bezpośrednio w trakcie wystawiania Pz - dzięki temu w ramach jednej definicji dokumentu, a co za tym idzie w ramach jednej numeracji, można wystawiać w zależności od potrzeb zarówno Pz krajowe jak i zagraniczne odpowiedniego typu. Jeśli natomiast wybierzemy inną opcję niż Z - Zakup krajowy, to wszystkie dokumenty wystawiane w ramach tej definicji będą wybranego typu.


  • ZAWARTOŚĆ - jakie dane powinien zawierać ten dokument; dotyczy zarówno wprowadzania danych jak i wydruku (patrz wyjaśnienie w dokumentach sprzedaży)

    • Elementy dokumentu

      • Dostawca - dane dostawcy

      • NIP - nip dostawcy

      • Rabat - rabat procentowy i kwotowy do całego PZ

      • Płatność, Uwagi, Notatki

      • Generuj - automatyczne generowanie płatności na podstawie pozycji dokumentów. Parametr włączony powoduje, że płatności generowane są automatycznie i pojawiają się w rozrachunkach kontrahenta już po wystawieniu dokumentu zakupu. Można je rozliczać zarówno w module sprzedażowym, jak i w module księgowym - po zaksięgowaniu. W module księgowym nie można dokonywać żadnych modyfikacji wartości dokumentu. Parametr wyłączony powoduje, że płatności wygenerowane zostaną dopiero po zaksięgowaniu dokumentu zakupowego w module księgowym. Dokumenty te można rozliczyć zarówno w module sprzedażowym, jak i w module księgowym - po zaksięgowaniu. W module księgowym można modyfikować wartości dokumentu.

    • VAT

      • Włączony

      • Stawki VAT

      • Podstawa przeliczeń

        • netto

        • brutto

      • Oddział

      • Kiedy rozliczyć - sposób rozliczenia vat, istotny tylko przy automatycznym księgowaniu dokumentu zakupu w programie księgowym. Wybieramy jeśli ten rodzaj dokumentu ma być księgowany w szczególny sposób. Jeśli ma być księgowany z domyślnym sposobem rozliczenia vat, pozostawiamy to pole puste.

    • Termin od daty sprzedaży - jeśli zaznaczone, to wszystkie dokumenty wystawione wg tej definicji będą miały naliczany termin płatności od daty sprzedaży, a nie od daty wystawienia

    • Konto zakupów - konto jakie będzie podstawiane na dokumentach PZ jako konto magazynu (WN). Można wpisać konkretne konto albo symbol [M], który spowoduje podstawienie konta związanego z wybranym na dokumencie magazynem (kolumna Konto zak. w bibliotece magazynów). Dotyczy tylko pełnej księgowości.


  • WYDRUK - co ma być drukowane, opcje przydatne przy definiowaniu niestandardowych dokumentów (patrz wyjaśnienie w dokumentach sprzedaży)

    • Dostawca

      • Dane

      • NIP

    • Logo

    • Nr dokumentu

    • Oryginał / Kopia - w świetle przepisów obowiązujących od 2013 roku nie ma obowiązku oznaczania dokumentów tekstem Oryginał/Kopia, w takim przypadku można to pole wyłączyć

    • Miejscowość

    • Nabywca, Dostawca - nagłówki odpowiednich części dokumentu, standardowo NABYWCA:, DOSTAWCA:

    • PKWiU - nagłówek kolumny PKWiU; jeśli pusty tzn. że "PKWiU". Pole PKWiU można wyłączyć, gdyż w świetle obowiązujących przepisów nie ma obowiązku podawania go przy podstawowej stawce VAT. Jeśli jednak stawka VAT jest różna od podstawowej, warto skorzystać z tego pola w celu wskazania podstawy obniżenia stawki, wówczas pole PKWiU należy włączyć.

    • Indeksy asortymentowe

    • Dodatkowa kolumna z indeksem - jeśli oprócz indeksu głównego chcemy jeszcze drukować kolumnę z Indeksem dodatkowym wg Kontrahenta lub wg Cechy. Sekcja widoczna tylko jeśli zaznaczono pole Indeksy asortymentowe.

    • Daty

      • wystawienia - włącza wydruk daty wystawienia

    • Uwagi

    • Dodatkowe marginesy drukarki

    • Stawki VAT na fakturze z odwrotnym obc. - jeśli parametr jest włączony (domyślnie) obok tabelki z pozycjami faktury drukuje się nr PKWiU oraz stawki VAT związane z tymi pozycjami

    • Dodatkowe ceny - możliwość wydruku dokumentu wycenionego w cenach ewidencyjnych lub w cenach sprzedaży (1, 2 lub 3-ciej).
      UWAGA. W wersji PRO dostępnych jest do 20 cen sprzedaży.

    • Zabezpiecz PDF - czy plik PDF otrzymany z tego wydruku ma być zaszyfrowany i zabezpieczony przed kopiowaniem i modyfikacją


  • NAGŁÓWEK/STOPKA (patrz wyjaśnienie w dokumentach sprzedaży)

  • MAKIETY - wybór makiety dokumentu.