Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
1. Klikając w oknie głównym w przycisk wchodzimy do okna FAKTURY, które umożliwia wystawianie wszelkich zdefiniowanych w programie dokumentów związanych ze sprzedażą oraz wydaniami towaru z magazynu (WZ, RW). | |
2. Nową fakturę tworzymy klawiszem Ins lub klikając w ikonę . Wybieramy odpowiedni rodzaj dokumentu (faktura VAT, faktura proforma, paragon itp.) i nabywcę, a następnie wypełniamy wszystkie dane na zakładkach:
Jeśli korzystamy z magazynu, to na zakładce WZ możemy sprawdzić utworzony automatycznie dokument WZ, ściągający ze stanu magazynowego odpowiednią ilość towarów. W zależności od potrzeb wypełniamy jeszcze dane na pozostałych zakładkach dokumentu. Szczegółowe określenie poszczególnych pozycji dokumentu (w tym np. określenie usługi bez konieczności wpisywania jej do biblioteki asortymentów) umożliwia przycisk . Cały dokument zatwierdzamy klikając w przycisk lub naciskając klawisze Alt PgDn. 3. Po uregulowaniu płatności za fakturę, odszukujemy tę fakturę w oknie i na zakładce PŁATNOŚCI zaznaczamy kwotę, datę i sposób zapłaty - chyba, że korzystamy z modułu Kasa/Bank (patrz Rozliczanie płatności). |
|
4. Po wprowadzeniu faktury możemy ją wydrukować wybierając z menu drukowania F2 pozycję Faktura. Po zakończeniu miesiąca (lub w dowolnym innym momencie) możemy wystawione dokumenty automatycznie zaksięgować w programie R2księga lub R2fk. Korzystając z pozostałych pozycji menu drukowania, możemy w każdej chwili wydrukować rejestr sprzedaży VAT i inne zestawienia za wybrany okres F12. | |
UWAGA. Wprowadzanie dokumentów jest najczęściej powtarzającą się czynnością podczas pracy w programie. Aby skrócić czas niezbędny do wystawienia faktury można nie używać myszki. Przejście do następnego pola umożliwia klawisz Enter, a zatwierdzenie całego dokumentu klawisze Alt PgDn. W polach dostępnych z biblioteki (np. kontrahent) rozpoczęcie pisania rozpoczyna wyszukiwanie pozycji, natomiast Ins umożliwia dostawienie nowej. Zmianę aktualnej zakładki umożliwiają klawisze skrótów Alt P Pozycje, Alt W WZ, Alt T Płatności, Alt V Stawki VAT itd. |