Nowa baza danych - Instrukcja obsługi programu R2faktury, R2fakturyPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2faktury



Nowa baza danych

Nowa baza danych

,    - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - INSTALOWANIE PROGRAMU

Nową bazę danych tworzymy przy pierwszym uruchomieniu programu.

Przy tworzeniu nowej bazy danych na serwerze SQL podajemy następujące parametry:

  • Serwer - nazwa lub adres serwera SQL, w sieci lokalnej będzie to nazwa komputera, na którym został zainstalowany serwer SQL w instancji domyślnej (głównej), np. nazwa_komputera, jeśli przy instalacji podana została nazwa instancji, należy ją również umieścić po backslash'u, np. nazwa_komputera\nazwa_instancji, jeżeli dostęp do serwera SQL mamy przez internet, podajemy adres IP i ewentualnie po backslash'u nazwę instancji, np. 99.99.99.99 lub 99.99.99.99\RESET2, możemy również zamiast nazwy instancji podać po przecinku numer portu, na którym słucha dana instancja, np. 127.0.0.1,1048

  • Zaloguj jako użytkownik Windows NT - opcja logowania do serwera SQL jako użytkownik Windows - prawa dostępu ustalane są dla użytkownika lub grupy użytkowników

  • Użytkownik - nazwa użytkownika łączącego się z serwerem SQL (posiadającego odpowiednie uprawnienia), standardowo sa to administrator dla Microsoft SQL Server

  • Hasło - hasło dostępowe wybranego użytkownika, wymagane, jeśli nie logujemy się jako użytkownik Windows, w przypadku administratora sa podajemy hasło ustalone podczas instalacji serwera SQL

  • Baza danych - nazwa tworzonej na podanym serwerze bazy danych (standardowo faktury), fizycznie na serwerze tworzą się następujące bazy:

    • R2X_bazadanych_bin - standardowo R2X_faktury_bin - baza z danymi podstawowymi (firmy, użytkownicy), konfiguracją użytkowników oraz globalnymi bibliotekami (banki)

    • R2X_bazadanych_dane_1 - standardowo R2X_faktury_dane_1 - baza z danymi dotyczącymi pierwszej firmy, czyli faktury, pz, mm, kasa/bank itp.

    • R2X_bazadanych_dane_XX - dane kolejnych firm.

    UWAGA. Program sprawdza czy na wybranym serwerze istnieje już baza o wskazanej nazwie i jeśli taką znajdzie proponuje inną (unikalną) nazwę bazy danych.

UWAGA. W przypadku jednoczesnej instalacji programu i serwera SQL właściwe parametry podpowiadają się automatycznie.

W szczególnych przypadkach możemy również utworzyć nową bazę danych poleceniem z menu głównego programu Zbiory - Narzędzia - Nowa baza danych. Utworzenie nowej bazy danych nie spowoduje usunięcia dotychczasowych danych, do których powrót umożliwia funkcja Zmiana bazy danych z menu głównego Zbiory - Narzędzia.

UWAGA. Pracując w systemie R2firma opartym na wspólnej bazie danych należy pamiętać, że tworzenie nowej bazy danych w dowolnym module systemu możliwe jest tylko wówczas, gdy pozostałe moduły systemu są zamknięte.