Zestawienie sprzedaży - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Zestawienie sprzedaży

Zestawienie sprzedaży

  - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - KSIĘGA I EWIDENCJA PRZYCHODÓW - Księgowanie dokumentów

W przypadku dużej ilości dziennych dokumentów sprzedaży (faktur) istnieją dwie możliwości ich księgowania:

  1. indywidualnie - każda faktura wprowadzana do księgi pojedyńczo, czyli wpisywana jednocześnie do księgi i rejestru VAT

  2. zestawieniem sprzedaży - każda faktura jako oddzielny wpis w rejestrze VAT, natomiast w księdze jeden zbiorczy wpis z sumą sprzedaży netto.

Zbiorcze księgowanie sprzedaży pozwala znacznie zredukować ilość wpisów w księdze (a więc krótszy czas wydruku, oszczędność papieru i tonera), natomiast wiąże się z przygotowaniem dodatkowego zestawienia sprzedaży.

Zestawienie sprzedaży można sporządzić ręcznie, w zewnętrznym programie do fakturowania, można je również wygenerować automatycznie. Aby skorzystać z tej ostatniej możliwości należy:

  1. wprowadzając faktury sprzedaży wybrać kolumnę S-tylko rej.VAT i zaznaczyć pole Zest.sprzedaży

  2. po wprowadzeniu wszystkich dokumentów skorzystać z funkcji Zestawienie sprzedaży, która utworzy dowód wewnętrzny zawierający wszystkie faktury z zaznaczoną wcześniej opcją Zestawienie sprzedaży, należące do wybranego okresu

  3. utworzony w ten sposób dowód wewnętrzny należy później zaksięgować do księgi przychodów.