Tworzenie dowodu wewnętrznego - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Tworzenie dowodu wewnętrznego

Tworzenie dowodu wewnętrznego

  - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - EWIDENCJA DOWODÓW WEWNĘTRZNYCH

Dowód wewnętrzny może zostać utworzony na kilka sposobów:

Wprowadzając ręcznie nowy dowód (Ins) uzupełniamy:

  • Data - data wpisu do księgi musi mieścić się w wybranym okresie pracy oraz musi być większa od daty zamknięcia (F12) (patrz ROZPOCZĘCIE PRACY - Okno główne - Bieżąca data i okres)

  • Nr - numer kolejny podpowiada się w ramach roku, w szczególnym przypadku możemy zmienić na inny, nieistniejący jeszcze w danym roku

  • Nr dowodu - numer dowodu wewnętrznego składa się z numeru kolejnego przełamanego przez rok, w szczególnym przypadku można wymusić własny numer, ale trzeba pamiętać o kolejności dowodów

  • Opis - opis dowodu składa się z dwóch części: stałej z biblioteki zdarzeń i zmiennej dopisywanej ręcznie, przy automatycznym wprowadzaniu dowodu do księgi na podstawie opisu utworzy się Opis zdarzenia gospodarczego w księdze.
    UWAGA. W przypadku dowodów tworzonych automatycznie opis podstawia się automatycznie z biblioteki zdarzeń jako: Odpis amortyzacyjny środków trwałych lub Zestawienie sprzedaży, jeśli wymienionych pozycji nie ma w bibliotece zdarzeń - zostaną utworzone automatycznie.

  • KWOTA DO ZAKSIĘGOWANIA - wprowadzamy Kwotę i Kolumnę, do której ta kwota powinna zostać zaksięgowana, dodatkowo możemy wprowadzić szczegółowy Opis, widoczny na wydruku dowodu oraz Kontrakt do którego kwota ta zostanie przypisana; na jednym dowodzie możemy określić kilka kwot, przypisanych do tej samej lub różnych kolumn, do których mają zostać zaksięgowane w księdze

  • TREŚĆ - dodatkowa, opcjonalna treść dowodu, przydatna jeśli chcemy wpisać dokładny opis, który nie zmieści się w polu Opis (przejście do nowej linii umożliwia Shift Enter); w przypadku dowodów tworzonych automatycznie treść stanowi szczegółowe wyjaśnienie księgowanych kwot; dla powtarzających się dowodów możemy skorzystać z biblioteki treści i utworzyć szablon treści do późniejszego podstawiania i uzupełniania w kolejnych dowodach (szybkie wywołanie biblioteki umożliwia Ctrl Enter)

  • Kwota - łączna wartość dowodu, będąca sumą kwot wpisanych w tabelce Kwota do zaksięgowania, w zależności od podanej kolumny kwota może mieć znak dodatni (kolumny "sprzedażowe": 7, 8) lub znak ujemny (kolumny zakupowe: 10, 11, 12, 13); na wydruku dowodu znak dodatni/ujemny nie jest istotny, gdyż drukowane są poszczególne kwoty i kolumny, bez wyszczególnienia łącznej kwoty

  • Kolumna - jeśli w tabelce Kwota do zaksięgowania jest tylko jedna kwota i kolumna, to właśnie ta kolumna jest tutaj pokazywana, jeśli dowód zawiera kilka kwot księgowanych do różnych kolumn, to pojawi się tu słowo różne.

  • Lp w księdze - pozycja w księdze nadaje się po automatycznym wprowadzeniu dowodu do księgi, numer ten aktualizuje się samodzielnie przy zmianie numeracji w księdze.

Po zaakceptowaniu PgDn wszystkich danych  OK możemy klawiszem F2 wydrukować dowód wewnętrzny.
UWAGA. Proponowany układ wydruku możemy zmienić samodzielnie. Zmiany szablonów drukowanych dokumentów opisane są w INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Makiety dokumentów.

Przycisk umożliwia automatycznie zaksięgowanie dowodu, czyli utworzenie wpisu w księdze na podstawie wprowadzonego dowodu.