Biblioteki globalne - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Biblioteki globalne

Biblioteki globalne

  - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - BIBLIOTEKI

Program prowadzi globalne biblioteki kontrahentów, zdarzeń gospodarczych oraz kontraktów. Są one bardzo przydatne, jeśli program jest wykorzystywany do obsługi wielu firm, np. w biurze rachunkowym. Aby nie wpisywać w każdej z obsługiwanych firm danych tych samych dostawców energii elektrycznej, telefonii komórkowej, wodociągów itp. możemy je wpisać jednorazowo właśnie do biblioteki globalnej i wykorzystywać w każdej z obsługiwanych w programie firm. Analogicznie działają biblioteki zdarzeń gospodarczych i kontraktów.

Dostęp do bibliotek globalnych uzyskujemy przez menu główne Okna - Biblioteki - Globalne.

W firmach, w których chcemy korzystać z bibliotek globalnych, należy włączyć odpowiedni parametr w danych firmy: - Ustawienia - Inne - Biblioteki globalne.

Po włączeniu odpowiedniej biblioteki globalnej jej zawartość będzie dostępna bezpośrednio w bibliotece danej firmy obok kontrahentów widocznych tylko w tej firmie. Aby dobrze zrozumieć sposób działania bibliotek globalnych, prześledzimy go na przykładzie firmy, która przez jakiś czas korzystała z lokalnej biblioteki kontrahentów, a w pewnym momencie włączyła sobie dostęp do biblioteki globalnej.

  1. Firma pracuje na lokalnej bibliotece kontrahentów (w danych firmy jest wyłączony parametr Ustawienia - Inne - Biblioteki globalne - Kontrahenci), która wygląda tak:

  2. Globalna biblioteka kontrahentów, wykorzystywana już w innych firmach, wygląda tak:

  3. Po włączeniu dostępu do globalnej biblioteki kontrahentów (w danych firmy jest włączony parametr Ustawienia - Inne - Biblioteki globalne - Kontrahenci), biblioteka kontrahentów w tej firmie będzie miała taką zawartość:

Jak widać w bibiotece kontrahentów mamy teraz wszystkich dotychczasowych kontrahentów oraz dodatkowo kontrahentów globalnych.

Poprawiając dane kontrahenta, który pochodzi z biblioteki globalnej nie mamy dostępu do pól globalnych (Nazwa i adres, NIP, Skrót itd.) możemy natomiast dowolnie zmieniać zawartość zakładki Podstawienia. Aby zmodyfikować dane globalne, musimy przejść do biblioteki globalnej i tam dokonać tej modyfikacji. Pomocny będzie tu przycisk znajdujący się w lewym dolnym rogu zakładki Pozycja po prawej stronie pola Globalny.

Wszystkie powyższe uwagi dotyczą również globalnych bibliotek zdarzeń gospodarczych i kontraktów.