Noty korygujące - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Noty korygujące

Noty korygujące

  - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - KSIĘGA I EWIDENCJA PRZYCHODÓW

Notę korygującą wystawiamy w sytuacji, gdy otrzymamy od naszego dostawcy fakturę VAT, która ma niepoprawne dane nie związane z kwotami tej faktury (czyli np. błędne dane adresowe, pomyłkę w nazwisku itp). Noty korygujące mogą wystawiać także firmy nie będące płatnikami podatku VAT. Program umożliwia wystawianie i drukowanie takich not, oraz zapamiętuje je w osobnej tabeli o nazwie Noty korygujące.

Notę korygującą najwygodniej wystawić wtedy, gdy korygowany dokument został już wpisany do naszej bazy danych. W takiej sytuacji należy ustawić się w oknie KSIĘGA na dokumencie zakupu, który chcemy skorygować, a następnie wybrać z menu podręcznego (prawy klawisz myszy lub klawisz F3) opcję Noty korygujące. Jeżeli teraz wystawimy  nową notę (Ins), to program zapyta, czy do noty tej wpisać dane bieżącego dokumentu. Jeżeli odpowiemy twierdząco, program wypełni poszczególne pola domyślnymi danymi, a mianowicie:

  • w pole Numer wpisany zostanie kolejny numer noty zgodnie z parametrami numeracji określonymi we właściwościach  F4 okna Noty korygujące (numer zostanie nadany po zatwierdzeniu noty przyciskiem )

  • w pole Data wystawienia wpisana zostanie bieżąca data

  • do pól z grupy Dane korygowanego dokumentu zostaną wpisane odpowiednie dane z korygowanego dowodu, tzn:

    • w pole Numer - zawartość pola Nr dowodu

    • w pole Data wystawienia - zawartość pola Data wystawienia

    • w pole Data sprzedaży - zawartość pola Data otrzym./sprzed.

  • do pól Sprzedawca i Adresat zostaną przepisane dane kontrahenta korygowanego dokumentu

  • do pól Nabywca, Treść korygowana oraz Treść prawidłowa zostaną wpisane dane adresowe bieżącej firmy znajdujące się w oknie FIRMY - Dane - Nagłówek dokumentów (pełna nazwa), a jeżeli pole to jest puste, to zostanie wpisany adres firmy znajdujący się na zakładce FIRMY - Adres

  • w pole Wystawił zostanie wpisane Imię oraz Nazwisko aktualnego użytkownika (patrz INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Użytkownicy).

Oczywiście, wszystkie wpisane dane domyślne możemy zmodyfikować. Możemy również wypisać notę korygującą do dokumentu, którego nie mamy w ewidencji. W tym przypadku możemy wywołać edycję not korygujących z menu głównego Okna - Noty korygujące. W takim przypadku do nowo wpisywanej noty nie podstawią się dane dotyczące korygowanego dokumentu.

We właściwościach  F4 okna określamy makietę (patrz INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Makiety dokumentów), na podstawie której wykonany będzie wydruk noty. Program udostępnia dwie gotowe makiety do wyboru. Domyślną makietą jest makieta o nazwie Standard, która powoduje, że zarówno kopia jak i oryginał zostaną wydrukowane na jednej kartce formatu A4. Drugą dostępną makietą jest makieta o nazwie osobne kartki. Makiety tej należy użyć, gdy będziemy chcieli wydrukować oryginał i kopię noty na osobnych kartkach papieru (przed wydrukiem określamy Ilość kopii równą 2). Z takiej makiety musimy korzystać w sytuacji gdy dane naszej firmy są długie i nie mieszczą się na jednej stronie na wydruku wg standardowej makiety.