Przyjęcie środka do użytkowania - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Przyjęcie środka do użytkowania

Przyjęcie środka do użytkowania

  - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - ŚRODKI TRWAŁE - Operacje na środkach

Przyjęcie do użytkowania jest pierwszą i podstawową operacją wykonywaną na środku. Rozpoczyna proces użytkowania środka (z czym wiąże się jego amortyzacja) i w konsekwencji wykonywania odpisów amortyzacyjnych. Po wprowadzeniu środka do ewidencji i uzupełnieniu dokumentów zakupu (czyli procesie budowy środka) możemy dokonać przyjęcia nowego środka. W tym celu wprowadzając nową operację (Ins) wybieramy Przyjęcie i określamy wszystkie pola.

UWAGA. Jeśli podczas wprowadzania środka do ewidencji uzupełniliśmy na zakładce AMORTYZACJA pola Wartość początkowa i Data przyjęcia to operacja przyjęcia wykonana została automatycznie. W takim przypadku nie tworzymy już nowego przyjęcia, tylko w utworzonym już przyjęciu ewentualnie poprawiamy (uzupełniamy) dane na zakładce DOKUMENTY.

W operacji przyjęcia powinny być określone następujące dane:

  • OGÓLNE

    • Data - data przyjęcia do użytkowania, data ta musi być większa od daty zamknięcia

    • Numer - nadawany automatycznie numer kolejny dokumentu. W przypadku środków wchodzących w skład kompletu można go ręcznie ustawić tak, aby wszystkie elementy kompletu miały ten sam numer OT

    • Nr dokumentu - pełny numer dokumentu

    • Lokalizacja - lokalizacja, w której znajduje się środek

    • Osoba odpowiedz. - osoba odpowiedzialna za ten środek

  • DOKUMENTY - dokumenty zakupu wchodzące w skład przyjęcia, po wciśnięciu przycisku wybieramy w kolumnie Nr dowodu dokumenty związane z zakupem danego środka (najczęściej będzie to jeden dokument)

  • AMORTYZACJA - wspólne dane o amortyzacji bilansowej i podatkowej (przy nierozdzielonej amortyzacji podatkowej w parametrach firmy)

    • Wartość - wartość początkowa nowego środka (w kwocie netto),

    • Zmiana amort. - dotychczasowa amortyzacja, np. gdy przejęliśmy środek częściowo umorzony

    • Kwota nieamort. - część wartości początkowej nie podlegająca amortyzacji

    • Nie zmniejsza kwoty odpisu - przy zaznaczonej opcji Kwota nieamort. nie będzie miała wpływu na obliczenie miesięcznego odpisu (i wartości amortyzacji rocznej), niezaznaczenie opcji spowoduje obliczenie miesięcznego odpisu jako procent od wartości początkowej pomniejszonej o kwotę nieamortyzowaną

    • Metoda, Stawka %, Współczynnik, Odpisy - podpowiadają się parametry sposobu amortyzacji określone przy wprowadzeniu środka do ewidencji, które musimy ostatecznie zatwierdzić dla danego środka przy przyjęciu do użytkowania

  • AMORT.BILANSOWA - szczegółowe parametry amortyzacji bilansowej, czyli zmianie faktycznej wartości środka w skutek jego użytkowania (przy rozdzielonej amortyzacji podatkowej)

  • AMORT.PODATKOWA - szczegółowe parametry amortyzacji podatkowej, czyli zmianie wartości środka trwałego stanowiącej koszty uzyskania przychodu (przy rozdzielonej amortyzacji podatkowej)

  • INNE

    • Uwagi - pojawią się na wydruku dokumentu (przejście do nowej linii umożliwia Shift Enter)

    • Notatki - dodatkowe informacje, nigdzie nie drukowane.

Po zatwierdzeniu przyjęcia możemy F2 wydrukować dokument OT.

Po wykonaniu operacji przyjęcia automatycznie utworzony zostanie plan amortyzacji i środek jest gotowy do użytkowania (patrz Amortyzacja środka).