Konsolidacja baz danych - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Konsolidacja baz danych

Konsolidacja baz danych

  - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - INSTALOWANIE PROGRAMU

Funkcja Konsolidacja baz danych, dostępna w menu Zbiory - Narzędzia, umożliwia samodzielne skonsolidowanie danych różnych firm, obsługiwanych dotychczas w osobnych programach, w jedną bazę danych. W przypadku biur rachunkowych można w ten sposób np. dołączyć do swojego programu całą bazę danych prowadzoną wcześniej bezpośrednio przez klienta.

Konsolidację można wykonywać tylko na komputerze, na którym znajdują się fizycznie obie bazy danych: bieżąca i konsolidowana.

W oknie KONSOLIDACJA BAZ DANYCH musimy określić następujące parametry:

  • Baza danych do skonsolidowania z bieżącą bazą - wskazujemy która baza danych będzie konsolidowana z bieżącą bazą danych

    • Serwer - nazwa lub adres serwera SQL. Serwer ten musi się znajdować fizycznie na tym samym komputerze co serwer bieżącej bazy danych.

    • Zaloguj jako użytkownik Windows, Użytkownik, Hasło - parametry dostępowe do serwera SQL

    • Baza danych - nazwa bazy danych, którą będziemy konsolidować z bieżącą bazą danych (czyli dołączać do bieżącej bazy danych).

  • Jeśli istnieje już taka firma, to

    • kopiuj konsolidowaną w miejsce istniejącej - firma istniejąca zostanie zastąpiona przez konsolidowaną

    • utwórz jako nową - w bazie danych zostanie utworzona nowa firma, a zatem po konsolidacji w oknie z firmami dostępne będą obie firmy

    • pytaj - podczas przeprowadzania konsolidacji program będzie pytał czy zastąpić istniejącą firmę, czy dopisać nową

  • Jeśli istnieje już taki właściciel, to

    • kopiuj konsolidowanego w miejsce istniejącego - właściciel istniejący zostanie zastąpiony przez konsolidowanego

    • utwórz jako nowego - w bazie danych zostanie utworzony nowy właściciel, a zatem po konsolidacji w oknie z właścicielami dostępni będą zarówno właściciel pierwotny jak i konsolidowany

    • pytaj - podczas przeprowadzania konsolidacji program będzie pytał czy zastąpić istniejącego właściciela, czy dopisać nowego.

Po naciśnięciu przycisku Konsoliduj rozpocznie się konsolidacja wskazanych baz danych. Opcja dostępna od wersji STANDARD.