Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Podatek dochodowy rozliczany jest narastająco w ramach roku podatkowego. Dlatego w przypadku rozpoczęcia prowadzenia księgi w trakcie roku (na początku miesiąca lub w przypadku rozliczeń kwartalnych na początku kwartału) należy uzupełnić niezbędne informacje od początku roku. Można to zrobić na kilka sposobów w zależności od uwarunkowań:
uzupełniamy wszystkie wpisy od początku roku - chcemy mieć komputerową ewidencję wyprowadzoną od początku roku, praktycznie przećwiczyć pracę z programem i upewnić się w prawidłowości dotychczasowych rozliczeń podatku VAT i podatku dochodowego
wprowadzamy po jednym wpisie z każdego rodzaju (S - Sprzedaż krajowa, Z - Zakup krajowy, itp.) na koniec poprzednich miesięcy, z sumarycznymi kwotami wszystkich kolumn i dodatkowo w rozbiciu na stawki VAT - w takim przypadku mamy również możliwość zweryfikowania dotychczasowych rozliczeń podatku VAT i podatku dochodowego
wprowadzamy jeden wpis (rodzaju W - Dowód wewn.) na koniec każdego poprzedniego miesiąca, z sumarycznymi kwotami wszystkich kolumn, ale tylko kwoty netto, bez wpisów do rejestrów VAT - w takim przypadku możemy zweryfikować dotychczasowe rozliczenia podatku dochodowego i jesteśmy gotowi do rozliczeń tego podatku w kolejnych miesiącach, natomiast podatek VAT (rozliczany miesięcznie lub kwartalnie) nie wymaga wpisów z poprzedniego miesiąca (lub kwartału)
wprowadzamy jeden wpis (rodzaju W - Dowód wewn.) na koniec miesiąca (albo kwartału przy rozliczeniach kwartalnych), poprzedzającego rozpoczęcie pracy w programie, z sumarycznymi (od początku roku) kwotami (netto) wszystkich kolumn - jest to niezbędne minimum pozwalające na rozliczenie narastającego podatku dochodowego w kolejnych miesiącach.
Po wprowadzeniu wpisów z bilansem otwarcia należy pamiętać o właściwym ustawieniu numeracji księgi i wydruków (Pierwszy wpis, Pierwsza strona w danych firmy na zakładce Ustawienia zakładka Księga/Ewidencja), jako kolejny wpis i kolejna strona przy kontynuacji działalności w ciągu roku.