Właściwości - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Właściwości

Właściwości

  - ROZPOCZĘCIE PRACY - Okno główne - Funkcje dostępne w każdym oknie

Po naciśnięciu w każdym oknie z danymi przycisku lub klawisza F4 pojawi się okienko Właściwości umożliwiające określenie uporządkowania kolejnych wpisów oraz zakres widocznych danych.

Standardowo możemy określić:

  • Uporządkowanie - wybieramy kolumnę, według której zostaną uporządkowane wpisy. Możemy szybko zmienić uporządkowanie bez konieczności wchodzenia do właściwości okna. Wystarczy na zakładce Lista kliknąć bezpośrednio w nazwę wybranej kolumny tabeli. Kolejne kliknięcie w tą samą nazwę kolumnę zmieni sposób uporządkowania z malejącego na rosnące (lub odwrotnie). Uporządkowanie wg kolumny Ide, oznacza uporządkowanie wg kolejności wprowadzania wpisów do bazy.

  • Filtr - w sekcji tej dostępne są pola umożliwiające filtrowanie danych według wybranych kryteriów, rodzaj tych pól oraz ich ilość zależy od okna, w którym wywołujemy Właściwości

  • Podstawienia - sekcja dostępna tylko w oknie KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW. Jeśli wybierzemy konkretny Kontrakt, Oddział to zostanie on podstawiony do każdej pozycji księgowanego dokumentu

  • Filtry kolumn są włączone - zawartość okna pozostanie ograniczona do pozycji ze wskazanymi wartościami wybranej kolumny (patrz niżej Filtry kolumn)

  • Filtr wyszukiwania jest włączony - zawartość okna pozostanie ograniczona do pozycji zgodnych z ostatnim filtrem wyszukiwania (patrz niżej Filtr wyszukiwania).

W każdym oknie dostępne są inne standardowe możliwości filtrowania wpisów, właściwe dla danego okna. Przykładowo w oknie KSIĘGA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW możemy wybrać wpisy dla danego kontrahenta, itd.


Wszystkie określone tu ustawienia pamiętane są niezależnie dla każdego użytkownika programu. Klikając w przycisk Domyślne możemy przywrócić ustawienia pierwotne danego okna. Przywrócenie pierwotnych właściwości dla wszystkich okien umożliwia funkcja Domyślne konfiguracje okien z pozycji menu głównego Ustawienia.




Filtry kolumn

Obok filtrowania pozycji, które udostępnia okno Właściwości (F4), można szybko pokazać te pozycje, których zawartość kolumny przyjmuje odpowiednie wartości. Po najechaniu myszą na wybranę kolumnę tabeli pojawia się przycisk, którego kliknięcie rozwinie okienko z wyszczególnionymi wartościami, jakie przyjmuje dana kolumna. Zaznaczając wybrane pozycje możemy pokazać tylko te pozycje w oknie, których zawartość przyjmuje wskazane wartości.












Filtr wyszukiwania

Obok filtrowania pozycji, które udostępnia okno Właściwości (F4), można szybko pokazać te pozycje, których zawartość wybranego pola (np. pole Numer dowodu) przyjmuje odpowiednie wartości. Służy do tego przycisk szybkiego wyszukiwania widoczny w górnej części większości okien. Podczas wpisywania w tym polu szukanego tekstu następuje automatyczne zawężenie widoku okna do pozycji zawierających ten tekst.

Użytkownik może określić parametry tego wyszukiwania klikając prawym przyciskiem na tym polu i wybierając spośród następujących opcji:

  • Szukaj po naciśnięciu ENTER - wyszukiwanie następuje dopiero po kliknięciu ENTER

  • Szukaj po każdej literze - wyszukiwanie odbywa się po każdej wpisanej literze

  • Początek - zaznaczamy, jeśli szukany tekst musi się znajdować na początku nazwy

  • Fragment - zaznaczamy, jeśli wystarczy, żeby szukany tekst był fragmentem nazwy.

UWAGA. Szukanie po polu Data działa w zależności od ilości wpisanych znaków:

  1. jeśli wpisano 1 albo 2 znaki: np.: 3 albo 03, wówczas traktowane jest to jako numer miesiąca i filtrowane są wszystkie daty należące do tego miesiąca z roku takiego jak bieżąca data

  2. jeśli wpisano 4 znaki: np.: 2020, 2021 wówczas traktowane jest to jako rok, filtrowane są wszystkie daty z takiego roku

  3. jeśli wpisano 5 znaków: np. 12-03, 31-12, wówczas traktowane jest to jako dzień-miesiąc

  4. jeśli wpisano 7 znaków: np. 03-2020, wówczas traktowane jest to jako miesiąc-rok

  5. jeśli wpisano 10 znaków: np. 02-03-2020, jest to konkretna data.

Wpisany tekst o długości innej niż ww. jest ignorowany.