Rozliczanie i zamknięcie miesiąca - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Rozliczanie i zamknięcie miesiąca

Rozliczanie i zamknięcie miesiąca

  - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Program prowadzi wszystkie wymagane ewidencje i umożliwia prawidłowy przepływ danych pomiędzy nimi. Przy uzupełnianiu ewidencji kierujemy się następującymi zasadami:

UWAGA. Przed uzupełnianiem wszystkich ewidencji wybieramy F12 okres rozliczeniowy jako bieżący miesiąc rozliczeniowy (patrz ROZPOCZĘCIE PRACY - Okno główne - Bieżąca data i okres), co zapewni nam, że wpisy będą dokonywane tylko w tym okresie. Po uzupełnieniu wszystkich ewidencji należy ustawić datę zamknięcia (również funkcją F12) na ostatni dzień rozliczanego miesiąca, co uniemożliwi poprawki we wprowadzonych wpisach.

Po uzupełnieniu i zamknięciu wszystkich ewidencji możemy przystąpić do rozliczenia miesiąca i wydruku niezbędnych raportów i deklaracji (patrz KSIĘGA I EWIDENCJA PRZYCHODÓW - Zamknięcie miesiąca):

UWAGA. Wszystkie ewidencje drukujemy za wybrany F12 okres rozliczeniowy. Dane do deklaracji obliczają się od początku roku do ustawionej bieżącej daty w programie (również funkcją F12). Wszystkie deklaracje przed wydrukiem należy zamknąć, co uniemożliwi powtórne przeliczanie deklaracji.

Zakończenie roku nie wymaga szczególnych dodatkowych operacji. Na koniec roku należy jednak:

UWAGA. Fakt prowadzenia księgi przychodów i rozchodów w formie komputerowej należy zgłosić do urzędu skarbowego, właściwego wg siedziby firmy.