Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Program prowadzi wszystkie wymagane ewidencje i umożliwia prawidłowy przepływ danych pomiędzy nimi. Przy uzupełnianiu ewidencji kierujemy się następującymi zasadami:
dokumenty sprzedaży i zakupu wprowadzamy bezpośrednio do księgi lub ewidencji przychodów (i jednocześnie do rejestrów VAT)
zakup środka trwałego wprowadzamy zarówno do księgi (i jednocześnie do rejestrów VAT) oraz do
ewidencji środków trwałych
zakup wyposażenia wprowadzamy zarówno do księgi (i jednocześnie do rejestrów VAT) oraz do
ewidencji wyposażenia
wszystkie inne faktury kosztowe wprowadzamy bezpośrednio do księgi lub ewidencji przychodów (i jednocześnie do rejestrów VAT)
przejazdy samochodem prywatnym używanym do celów służbowych wprowadzamy w module kosztów przebiegu pojazdów do
ewidencji przejazdów
wykonujemy miesięczne odpisy amortyzacyjne w
ewidencji środków trwałych i na ich podstawie automatycznie tworzymy dowód wewnętrzny
na podstawie innych dokumentów uzupełniamy ewidencję dowodów wewnętrznych
automatycznie wprowadzamy wszystkie wystawione dowody wewnętrzne do księgi.
UWAGA. Przed uzupełnianiem wszystkich ewidencji wybieramy F12 okres rozliczeniowy jako bieżący miesiąc rozliczeniowy (patrz ROZPOCZĘCIE PRACY - Okno główne - Bieżąca data i okres), co zapewni nam, że wpisy będą dokonywane tylko w tym okresie. Po uzupełnieniu wszystkich ewidencji należy ustawić datę zamknięcia (również funkcją F12) na ostatni dzień rozliczanego miesiąca, co uniemożliwi poprawki we wprowadzonych wpisach.
Po uzupełnieniu i zamknięciu wszystkich ewidencji możemy przystąpić do rozliczenia miesiąca i wydruku niezbędnych raportów i deklaracji (patrz KSIĘGA I EWIDENCJA PRZYCHODÓW - Zamknięcie miesiąca):
drukujemy Księgę przychodów i rozchodów (lub w przypadku ryczałtu Ewidencję przychodów) i przepisujemy miesięczne podsumowanie wszystkich kolumn do opieczętowanej księgi papierowej
drukujemy rejestry sprzedaży i zakupów VAT
rozliczamy podatek VAT drukując i wysyłając właściwe deklaracje VAT
rozliczamy podatek dochodowy (lub ryczałtowy) drukując dla wszystkich wspólników (patrz MIESIĘCZNE ROZLICZENIE PIT).
UWAGA. Wszystkie ewidencje drukujemy za wybrany F12 okres rozliczeniowy. Dane do deklaracji obliczają się od początku roku do ustawionej bieżącej daty w programie (również funkcją F12). Wszystkie deklaracje przed wydrukiem należy zamknąć, co uniemożliwi powtórne przeliczanie deklaracji.
Zakończenie roku nie wymaga szczególnych dodatkowych operacji. Na koniec roku należy jednak:
wydrukować tabele amortyzacyjną środków trwałych
wydrukować ewidencję wyposażenia
dla wszystkich wspólników wydrukować roczne rozliczenie podatku dochodowego lub ryczałtowego (patrz MIESIĘCZNE ROZLICZENIE PIT).
UWAGA. Fakt prowadzenia księgi przychodów i rozchodów w formie komputerowej należy zgłosić do urzędu skarbowego, właściwego wg siedziby firmy.