Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Program prowadzi wszystkie wymagane ewidencje i umożliwia prawidłowy przepływ danych pomiędzy nimi. Przy uzupełnianiu
ewidencji kierujemy się następującymi zasadami:
dokumenty sprzedaży i zakupu wprowadzamy bezpośrednio do
księgi lub ewidencji przychodów (i jednocześnie do rejestrów VAT)
zakup środka trwałego wprowadzamy zarówno do
księgi (i jednocześnie do rejestrów VAT) oraz do
ewidencji środków trwałych
zakup wyposażenia wprowadzamy zarówno do
księgi (i jednocześnie do rejestrów VAT) oraz do
ewidencji wyposażenia
wszystkie inne faktury kosztowe wprowadzamy bezpośrednio do
księgi lub ewidencji przychodów (i jednocześnie do rejestrów VAT)
przejazdy samochodem prywatnym używanym do celów służbowych wprowadzamy w module
kosztów przebiegu pojazdów do
ewidencji przejazdów
wykonujemy
miesięczne odpisy amortyzacyjne w
ewidencji środków trwałych i na ich podstawie automatycznie tworzymy dowód wewnętrzny
na podstawie innych dokumentów uzupełniamy
ewidencję dowodów wewnętrznych
automatycznie wprowadzamy wszystkie wystawione dowody wewnętrzne do
księgi.
UWAGA. Przed uzupełnianiem wszystkich ewidencji wybieramy F12 okres rozliczeniowy jako bieżący miesiąc rozliczeniowy (patrz ROZPOCZĘCIE PRACY - Okno główne - Bieżąca data i okres), co zapewni nam, że wpisy będą dokonywane tylko w tym okresie. Po uzupełnieniu wszystkich ewidencji należy ustawić datę zamknięcia (również funkcją F12) na ostatni dzień rozliczanego miesiąca, co uniemożliwi poprawki we wprowadzonych wpisach.
Po uzupełnieniu i zamknięciu wszystkich ewidencji możemy przystąpić do rozliczenia miesiąca i
wydruku niezbędnych raportów i deklaracji (patrz KSIĘGA I EWIDENCJA PRZYCHODÓW - Zamknięcie miesiąca):
drukujemy
Księgę przychodów i rozchodów (lub w przypadku ryczałtu Ewidencję przychodów) i przepisujemy miesięczne podsumowanie wszystkich kolumn do opieczętowanej księgi papierowej
drukujemy
rejestry sprzedaży i zakupów VAT
rozliczamy podatek VAT drukując i wysyłając właściwe
deklaracje VAT
rozliczamy podatek dochodowy (lub ryczałtowy) drukując dla wszystkich wspólników
(patrz MIESIĘCZNE ROZLICZENIE PIT).
UWAGA. Wszystkie ewidencje drukujemy za wybrany F12 okres rozliczeniowy. Dane do deklaracji obliczają się od początku roku do ustawionej bieżącej daty w programie (również funkcją F12). Wszystkie deklaracje przed wydrukiem należy
zamknąć, co uniemożliwi powtórne przeliczanie deklaracji.
Zakończenie roku nie wymaga szczególnych dodatkowych operacji. Na koniec roku należy jednak:
wydrukować
tabele amortyzacyjną środków trwałych
wydrukować
ewidencję wyposażenia
dla wszystkich wspólników
wydrukować roczne rozliczenie podatku dochodowego lub ryczałtowego (patrz MIESIĘCZNE ROZLICZENIE PIT).
UWAGA. Fakt prowadzenia księgi przychodów i rozchodów w formie komputerowej należy zgłosić do urzędu skarbowego, właściwego wg siedziby firmy.