Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Po zaksięgowaniu wszystkich dokumentów i wyliczeniu podatku PIT możemy wysłać swoim klientom Informację o podatkach i ZUS, czyli seryjny wydruk informacji o wysokości i terminach płatności podatków oraz składek ZUS przypadających do zapłaty w zadanym okresie. Informacja obejmuje podatek VAT płacony przez firmę oraz podatki PIT i składki ZUS płacone przez wszystkich właścicieli firmy. Przygotowane informacje można wysłać seryjnie e-mailem na adresy określone w danych poszczególnych firm na zakładce Inne w polu E-mail do informacji o pod.. Całodobowy automatyczny dostęp do analogicznych danych zapewnia Moduł WWW, który pozwala klientom biura na samodzielne generowanie Informacji o podatkach i ZUS na stronie internetowej.
W celu przygotowania wydruku w oknie Firmy lub Właściciele klikamy w przycisk i z podręcznego menu wybieramy opcję Dla biur rachunkowych - Informacja o podatkach i ZUS. W otwartym w ten sposób oknie określamy następujące parametry:
Informacja na temat:
ZUS, PIT, VAT - jakie dane znajdą się na informacji o podatkach i ZUS
za okres:
Miesiąc i Rok, za który będzie sporządzana informacja. Dla firm, które rozliczają VAT kwartalnie (VAT-7K) należy wybrać miesiąc będący ostatnim miesiącem danego kwartału, tzn. np. jeżeli chcemy wysłać deklaracje za trzeci kwartał 2016 roku należy wybrać Miesiąc=9 i Rok=2016. Okres podpowiadany jest automatycznie przez system jako miesiąc poprzedni w stosunku do miesiąca daty bieżącej. Możemy wybrać inny okres, ale należy pamiętać, że operacja drukowania weźmie pod uwagę tylko te firmy, w których deklaracje PIT/VAT zostały już zamknięte w tabelach Deklaracje PIT i Deklaracje VAT. Jeżeli w którejś z firm podany okres nie został zamknięty, to firma zostanie pominięta, a program wyświetli komunikat o braku zamkniętej deklaracji w podanym okresie.
Wydruk zostanie wykonany dla firm
Wszystkich - informacja zostanie przygotowana dla wszystkich firm
Tylko dla aktualnej - informacja będzie zawierała tylko dane dotyczące konkretnej firmy
Z podanym e-mailem - informacja będzie zawierała tylko dane firm, które w danych firmy na zakładce Inne w polu E-mail do informacji o pod. mają wpisany e-mail
Podświetlonych - zaznaczenie tego pola spowoduje, że przygotowywana informacja będzie uwzględniała tylko firmy podświetlone. Dzięki temu mamy możliwość przetwarzania firm poszczególnymi partiami, a nie wszystkich równocześnie.
Miejscowość - miejscowość sporządzenia informacji
Drukować numery NIP - jeśli zaznaczymy to pole wówczas na wydruku informacji będą drukowane nr NIP poszczególnych firm
Bez zaległych składek ZUS - jeśli zaznaczymy to pole wówczas podczas przygotowywania wydruku informacji zostaną pominięte zaległe składki ZUS
Pieczątka firmowa - nagłówek (tytuł) drukowany na początku informacji
Format e-maila
html
PDF - zwykły pdf
PDF (e-Podpis) - pdf podpisany cyfrowo
Treść z linkami do załączników - treść zawierająca link do załączników, w formacie określonym poniżej
Załączniki
Format załączników
Bez załączników
PDF - zwykły pdf
PDF podpisany elektronicznie - pdf podpisany cyfrowo.
UWAGA. Wybierając PDF lub PDF podpisany elektronicznie poniżej możemy wskazać, które załączniki mają zostać uwzględnione zaznaczając odpowiednio:
VAT-7(K)/8/9M/12
Rejestry VAT
Informacja o PIT
KPiR/Ewidencja.
Przygotowane Informacje o podatkach i ZUS można wysłać seryjnie e-mailem na adresy określone w danych poszczególnych firm na zakładce Inne w polu E-mail do informacji o pod.. Służy do tego celu przycisk Wyślij jako e-mail do poszczególnych firm. Wywołuje on okienko Wysyłanie wydruku, w którym określamy:
Format - określamy format (html lub pdf) załącznika, tym załącznikiem będzie właśnie informacja o podatkach
Adres DO - adres na który zostaną wysłane e-maile. Jeśli to pole zostawimy puste, to adresy docelowe zostaną pobrane z danych poszczególnych firm. W celach testowych możemy tu wpisać własny adres, żeby sprawdzić co zostanie wysłane do klientów.
Adres DW - adres "do wiadomości", czyli adres na który zostaną wysłane kopie wiadomości. Warto tu wpisać swój własny adres - w ten sposób w swoim programie pocztowym będziemy mieli archiwum informacji rozesłanych do klientów.
Po naciśnięciu przycisku Wyślij rozpocznie się wysyłanie e-maili. Będą one wysyłane z pominięciem programu pocztowego, bezpośrednio ze skrzynki pocztowej, której dane określono w grupie SMTP w menu Ustawienia - Środowisko na zakładce Internet.
UWAGI:
Do wysyłania e-maili z informacją o podatkach nie należy używać standardowej funkcji Wyślij jako e-mail, gdyż wyśle ona informacje przygotowane dla wszystkich firm na jeden wskazany adres e-mail.
Jeśli wolelibyśmy wysyłać informacje o podatkach pogrupowane pod kątem właścicieli, tzn. np. PIT właściciela oraz podatki VAT ze wszystkich firm, w których ma on udziały, możemy skorzystać z wydruku o tej samej nazwie dostępnego w oknie WŁAŚCICIELE.