Specyfikacja inicjalizacji bazy danych - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Specyfikacja inicjalizacji bazy danych

Specyfikacja inicjalizacji bazy danych

  - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - ZAŁĄCZNIKI

Funkcja inicjalizacji bazy danych na podstawie pliku buforowego (w pozycji menu głównego Zbiory - Narzędzia - Inicjalizacja bazy danych) wykorzystuje przygotowany wcześniej plik buforowy zawierający dane do zaimportowania.

Plik ten można wygenerować opierając się na opisie jego struktury. Format pliku oparty jest na następujących założeniach:

  • Jest to plik tekstowy

  • Plik podzielony jest na sekcje

  • Na początku każdej sekcji znajduje się osobna linia zawierająca znacznik rodzaju danych, których dotyczy dana sekcja, np. *F - dane firm, *K - dane kontrahentów itd.

  • Po linii identyfikującej sekcję następują linie danych. Jedna linia odpowiada jednemu obiektowi, tzn. jednej firmie, kontrahentowi itd.

  • Poszczególne dane (pola) w linii oddzielone są średnikiem (;). Jeśli w polu z danymi występuje średnik, np. w danych adresowych kontrahenta, należy całe pole ograniczyć znakami cudzysłowia ("). Jeśli w polu z danymi występuje na początku (zaraz po średniku) cudzysłów, np. w danych adresowych kontrahenta, należy cudzysłów zamienić na dwa cudzysłowia i dodatkowo całe pole ograniczyć znakami cudzysłowia (").

  • W polach znakowych typu memo, tzn. takich, w których występuje kilka linii tekstu (np. nazwa firmy), znaczniki nowej linii należy zastąpić ciągiem znaków @$%

  • Każdą linię kończy znacznik nowej linii (CR LF)

  • Polskie znaki diakrytyczne zapisane są w formacie Windows-1250 lub Latin-2. Właściwy format należy wybrać przed rozpoczęciem importu.

  • Daty zapisane są w formacie DD-MM-RRRR (np. 31-01-2002)

  • Separatorem dziesiętnym w polach liczbowych jest kropka (np. 1201.25)

  • Plik nie może zawierać pustych linii

Kolejność sekcji w pliku jest następująca:

  • *W - Właściciele

  • *F - Firmy - są sekcją o specjalnej strukturze, ponieważ zawierają podsekcje (patrz poniżej)

  • *U - Udziały

Sekcja Firmy ma następującą strukturę:

  • linia *F - identyfikator początku sekcji

  • linia z danymi pierwszej firmy (nazwa, adres, NIP itd.)

  • linie (jedna lub więcej) z rachunkami bankowymi tej firmy. Każda z tych linii rozpoczyna się znakami R;

  • sekcja kontrahentów *K danej firmy

  • jeżeli mamy kolejne firmy, to wszystko zaczyna się teraz od początku, tzn. ponownie należy teraz umieścić w pliku linię *F, a za nią dane kolejnej firmy, itd.

UWAGA.
W najprostszym przypadku, jeśli chcemy tylko zaimportować kontrahentów, sekcja Firmy nie jest potrzebna. Wystarczy, że przed wykonaniem importu pliku zaznaczymy parametr Importuj tylko dane bieżącej firmy (patrz Inicjalizacja bazy danych na podstawie pliku buforowego). Dzięki temu plik buforowy może mieć dużo prostszą strukturę - wystarczy w nim wtedy tylko sekcja kontrahentów.

PRZYKŁADY.
W rozwikłaniu ewentualnych problemów z przygotowaniem pliku może pomóc przykładowy plik zawierający dane kilku firm oraz przykładowy plik zawierający dane tylko jednej firmy.
Tego typu przykładowe pliki z danymi można łatwo wygenerować samodzielnie. Wystarczy zainstalować wersję demonstracyjną programu i wprowadzić do niej kilku kontrahentów. Eksport wprowadzonych danych umożliwi polecenie menu Zbiory-Narzędzia-Inicjalizacja bazy danych-Eksport danych do pliku buforowego.

OPIS STRUKTURY.
Poniżej znajduje się szczegółowy opis struktury pliku buforowego. W opisie uwidoczniono znacznik sekcji oraz wyliczono poszczególne pola w linii danych w tej sekcji. W nawiasach zaznaczono rodzaj pola:

  • (Z): tekst jednolinijkowy

  • (D): data (DD-MM-RRRR)

  • (W): wybór z listy dostępnych zawartości

  • (K): kwota (NNNNNNNNNNNN.GG)

  • (I): liczba całkowita (NNNNN)

  • (M): memo, tzn. pole tekstowe z możliwością wpisania kilku linii tekstu. Nową linię w takich polach należy oznaczyć ciągiem znaków: małpa-dolar-procent (@$%)

*W

Właściciele

1.

Nazwisko

(Z)

2.

Imię

(Z)

3.

Imię ojca

(Z)

4.

Imię matki

(Z)

5.

Data urodzenia

(Z)

6.

NIP

(Z)

7.

PESEL

(Z)

8.

Rodzaje dokumentu

(W: dowód osobisty / paszport)

9.

Seria i nr

(Z)

10.

Organ wydający

(Z)

11.

Kraj

(Z)

12.

Miejscowość

(Z)

13.

Gmina

(Z)

14.

Kod gminy GUS

(Z)

15.

Powiat

(Z)

16.

Województwo

(W: dolnośląskie / kujawsko-pomorskie / lubelskie / lubuskie / łódzkie / małopolskie / mazowieckie / opolskie / podkarpackie / podlaskie / pomorskie / śląskie / świętokrzyskie / warmińsko-mazurskie / wielkopolskie / zachodnio-pomorskie)

17.

Ulica

(Z)

18.

Nr domu

(Z)

19.

Nr lokalu

(Z)

20.

Kod pocztowy

(Z)

21.

Poczta

(Z)

22.

Telefon

(Z)

23.

Fax

(Z)

24.

E-mail

(Z)

25.

Urząd skarbowy

(Z)

26.

Podatek liniowy

(W: Tak / Nie)

27.

Kwota wolna

(W: Tak / Nie)

28.

Ograniczenie podatku

(W: Bez ograniczenia / Stawka 1 / Stawka 2)

29.

Ubezp. emerytalne

(W: Tak / Nie)

30.

Ubezp. rentowe

(W: Tak / Nie)

31.

Ubezp. chorobowe

(W: Tak / Nie)

32.

Ubezp. wypadkowe

(W: Tak / Nie)

33.

Ubezp. zdrowotne

(W: Tak / Nie)

34.

Ilość składek

(K)

35.

Indywidualne podstawy składek

(W: Tak / Nie)

36.

Emerytalno-rentowa

(K)

37.

Chorobowo-wypadkowa

(K)

38.

Zdrowotna

(K)

39.

Procent składki wypadkowej

(K)

 

*F

Firmy

1.

Skrócona nazwa firmy

(Z)

2.

Nagłówek dokumentów

(M)

3.

NIP

(Z)

4.

REGON

(Z)

5.

Płatnik VAT

(W: Tak / Nie)

6.

Płatnik VAT-7(K)

(W: Tak / Nie)

7.

Płatnik VAT-12

(W: Tak / Nie)

8.

Data rozp. działaln.

(D)

9.

Rodzaj podatnika

(W: osoba fizyczna / spółka cywilna)

10.

Rozliczenia

(W: księga przychodów / ewidencja sprzedaży / najem lub dzierżawa)

11.

Nazwa

(Z)

12.

Adres

(M)

13.

Kraj

(Z)

14.

Miejscowość

(Z)

15.

Gmina

(Z)

16.

Kod gminy GUS

(Z)

17.

Powiat

(Z)

18.

Województwo

(W: dolnośląskie / kujawsko-pomorskie / lubelskie / lubuskie / łódzkie / małopolskie / mazowieckie / opolskie / podkarpackie / podlaskie / pomorskie / śląskie / świętokrzyskie / warmińsko-mazurskie / wielkopolskie / zachodnio-pomorskie)

19.

Ulica

(Z)

20.

Nr domu

(Z)

21.

Nr lokalu

(Z)

22.

Kod pocztowy

(Z)

23.

Poczta

(Z)

24.

Telefon

(Z)

25.

Fax

(Z)

26.

E-mail

(Z)

27.

Urząd skarbowy

(Z)

28.

Pełna nazwa (używana na formularzach VAT/CIT)

(M)

29.

Nazwa org. rejestr.

(Z)

30.

Nazwa rejestru

(Z)

31.

Data rejestracji

(D)

32.

Numer w rejestrze

(Z)

33.

Rodzaj działaln.

(Z)

34.

Miejsce działaln.

(Z)

35.

Kod EKD

(Z)

36.

Imię osoby reprezentującej

(Z)

37.

Nazwisko osoby reprezentującej

(Z)

38.

Imię osoby wypełniającej PITy

(Z)

39.

Nazwisko osoby wypełniającej PITy

(Z)

40.

VAT kwartalnie

(W: Tak / Nie)

41.

Pierwszy wpis

(I)

42.

Pierwsza strona

(I)

43.

W roku

(I)

44.

Transakcje zagraniczne

(W: Tak / Nie)

45.

Waluty

(W: Tak / Nie)

46.

Rachunek zysków i strat w wersji kalkulacyjnej

(W: Tak / Nie)

Rachunki bankowe danej firmy

 

1.

R

Litera R oznaczająca linię dotyczącą konta bankowego firmy

2.

Nazwa rachunku

(Z)

3.

Bank

(Z)

4.

Konto

(Z)

5.

Ustaw jako domyślny

(W: Tak / Nie)

 

*K

Kontrahenci

1.

Skrót

(Z)

2.

NIP

(Z)

3.

Dostawca

(W: Tak / Nie)

4.

Odbiorca

(W: Tak / Nie)

5.

Płatnik VAT

(W: Tak / Nie)

6.

Pełna nazwa

(Z)

7.

Kraj

(W: _ / PL / AT / BE / CY / CZ / DK / EE / FI / FR / EL / ES / NL / IE / LT / LU / LV / MT / DE / IT / PT / SK / SI / SE / HU / GB)

8.

Inny

(W: Tak / Nie)

9.

Stały

(W: Tak / Nie)

10.

Z UE

(W: Tak / Nie)

11.

Limit kredytu

(K)

12.

Rabat

(K)

13.

Termin zapłaty (liczba dni)

(I)

14.

Forma zapłaty

(Z)

15.

Grupa kontrahentów

(Z)

16.

Opis zdarzenia

(Z)

17.

Kolumna

(W: 7 - sprzedaż tow. / 8 - pozost.przych. / S - tylko rej.VAT / 10 - towary handl. / 11 - koszty uboczne / 12 - reprez.i rekl. / 13 - wynagrodzenia / 14 - pozost.wydatki / Z - tylko rej.VAT / 16 - kolumna pusta / ST - środki trwałe / H - handel 3,5% / P - produkcja 5,5% / U - usługi 8,5% / U17 - usługi 17% / U20 - usługi 20% / P10 - przychod 10% / Zh - zakupy handl. / Pz - pozost.zakupy)

18.

VAT %

(W: np / zw / 0 / 3 / 5 / 7 / 22)

19.

Telefon 1

(Z)

20.

Telefon 2

(Z)

21.

Telefon 3

(Z)

22.

Fax

(Z)

23.

E-mail

(Z)

24.

WWW

(Z)

25.

Dane do przelewu 1

(Z)

26.

Dane do przelewu 2

(Z)

27.

Konto bankowe

(Z)

28.

Uwagi

(M)

29.

Nazwa i adres do korespondencji

(M)

30.

Waluta

(W: PLN/ AFA/ ALL/ DZD/ AON ANG/ SAR/ ARS/ AMD/ AWG AUD/ AZM/ BSD/ BHD/ BDT BBD/ BZD/ BTN/ BYR/ BOB BAM/ BWP/ BRL/ BND/ BGN BIF/ CLP/ CNY/ HRK/ CYP CZK/ DKK/ DOP/ DJF/ EGP ERN/ EEK/ ETB/ FJD/ PHP GMD/ GHC/ GIP/ XCD/ GEL GYD/ GTQ/ GNF/ HTG/ HNL HKD/ INR/ IDR/ IQD/ IRR ISK/ ILS/ JMD/ JPY/ YER JOD/ KHR/ XAF/ CAD/ QAR KZT/ KES/ KGS/ COP/ KMF CDF/ KRW WN/ CRC/ CUP KWD/ LAK/ LSL/ LBP/ LRD LYD/ LTL/ LVL/ MKD/ MGF MOP/ MWK/ MVR/ MYR/ MTL MAD/ MRO/ MUR/ MXN/ MDL MNT/ MZM/ MMK/ NAD/ NPR NGN/ NIO/ NOK/ NZD/ OMR PKR/ PAB/ PGK/ PYG/ PEN XPF/ CVE/ RUB/ ZAR/ RON RWF/ SVC/ WST/ STD/ XOF CSD/ SCR/ SLL/ SGD/ SKK SIT/ SOS/ LKR/ SZL/ SDD SRG/ SYP/ CHF/ SEK/ TJS THB/ TWD/ TZS/ TOP/ TTD TND/ TRL/ TMM/ SLL/ EUR UGX/ UAH/ UYU/ USD/ UZS VUV/ VEB/ HUF/ GBP/ VND)

31.

Bank Swift

(Z)

 

*U

Udziały

1.

Nazwisko udziałowca

(Z)

2.

Imię udziałowca

(Z)

3.

NIP udziałowca

(Z)

4.

PESEL udziałowca

(Z)

Dane firmy, w których udziałowiec ma udziały

 

1.

P

Litera P oznaczająca linię dotyczącą firmy

2.

Nazwa firmy (skrót)

(Z)

3.

NIP firmy

(Z)

4.

REGON firmy

(Z)

5.

Od kiedy

(D)

6.

Do kiedy

(D)

7.

Udział [%]

(K)