Ogólne zasady pracy - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Ogólne zasady pracy

Ogólne zasady pracy

  - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - ROZPOCZĘCIE PRACY - Okno główne

Wszystkie ewidencje i biblioteki prowadzone przez program (księga, środki trwałe, kontrahenci, banki i inne) związane są z oddzielnymi oknami. Obsługa okien (większość przycisków i klawiszy) jest taka sama niezależnie od tego jaką ewidencję takie okno zawiera.

Okna dzielą się na dwa rodzaje: proste i złożone.

Okno proste składa się z paska narzędziowego udostępniającego najważniejsze funkcje (na górze) oraz listy pozycji (poniżej). Okna proste to np. oddziały.

Lista pozycji (rekordów) ma formę tabeli. W wierszach tabeli znajdują się kolejne pozycje (np. oddziały), a w kolumnach wielkości opisujące pozycje.


W oknach złożonych prowadzone są ewidencje wymagające określenia dla każdej pozycji wielu wartości.

Dlatego okno złożone zawiera dodatkowo zakładki Lista, Pozycja i Razem (w górnej części okna). Kliknięcie w zakładki lub naciśnięcie klawiszy Ctrl Tab przełącza okno na strony Lista, Pozycja i Razem. Zakładka Pozycja umożliwia wprowadzanie i modyfikacje pozycji z listy. Na zakładce Razem można równocześnie oglądać listę z pozycjami oraz poszczególne pola aktualnie wybranej pozycji.

Oknami złożonymi są np. okna z księgą przychodów, środkami trwałymi, kontrahentami itp.