Rozliczanie właścicieli - szybki start - Instrukcja obsługi programu R2księga RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2księga



Rozliczanie właścicieli - szybki start

Rozliczanie właścicieli - szybki start

  - SZYBKI START

1. W przypadku, gdy rozpoczynamy pracę z programem w trakcie roku, do prawidłowych rozliczeń musimy w księdze uzupełnić bilans otwarcia, czyli dotychczasową sumę przychodów i kosztów. W tym celu wprowadzamy, z datą poprzedzającą miesiąc rozpoczęcia pracy, po jednym wpisie z każdego rodzaju zdarzenia z sumaryczną kwotą obrotów od początku roku. I tak jeśli pierwszym miesiącem rozliczanym w programie będzie lipiec, wprowadzamy z ostatnim dniem czerwca jeden wpis z sumaryczną sprzedażą od stycznia do czerwca, jeden z zakupami itd. W każdym wpisie oddzielnie wprowadzamy sumy z każdej kolumny i dodatkowo możemy jeszcze rozgraniczyć różne stawki VAT.

2. W danych firmy , na zakładce USTAWIENIA określamy początek numeracji wpisów w księdze (Pierwszy wpis) i stron wydruku (Pierwsza strona).

3. Przed rozpoczęciem właściwej pracy powinniśmy jeszcze wprowadzić aktualne parametry naliczania, czyli progi i stawki podatkowe, składki ZUS dla właścicieli, stawki ryczałtu samochodowego i inne. W tym celu wybieramy z menu głównego pozycję Ustawienia - Parametry naliczania.

4. Nowe parametry za dany okres wprowadzamy klawiszem Ins. Wpisujemy i zatwierdzamy nowe wartości parametrów, które uległy zmianie. Szybkie pobranie aktualnych parametrów z firmowego serwisu internetowego umożliwia przycisk .

5. Po wydrukowaniu i zamknięciu księgi możemy przystąpić do sporządzenia miesięcznej deklaracji PIT dla wszystkich wspólników lub właściciela firmy. Klikając w oknie głównym przycisk uzyskamy listę wszystkich właścicieli. W przypadku biura rachunkowego możemy funkcją Shift F4 szybko zawęzić listę do właścicieli wybranej firmy.

6. Po ustawieniu się na właściwej osobie, klikamy w zależności od rodzaju podatku w przycisk , lub . W oknie Deklaracja PIT sprawdzamy szczegółowe rozliczenie podatku.

7. Dochody z poszczególnych działalności (również z najmu) podstawiają się automatycznie, podobnie jak składki ZUS. Po przejrzeniu i ewentualnej korekcie, deklarację drukujemy , a następnie zamykamy .