Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
W przypadku zakupu, który chcemy automatycznie rozbić na MPK, czyli Miejsca Powstawania Kosztów, w pozycjach wprowadzanego do księgi wpisu należy wypełnić kolumnę MPK. Kolumna ta jest widoczna jeśli wcześniej aktywowaliśmy MPK w menu Ustawienia - Ustawienia kont włączając parametr Korzystanie z biblioteki MPK na zakładce Ogólne (patrz INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Ustawienia kont).
Dostęp do biblioteki MPK umożliwia polecenie menu głównego Okna - Biblioteki - MPK - MPK (patrz BIBLIOTEKI - MPK).
Kwotę netto z faktury wpisujemy na zakładce POZYCJE, ale już nie w jednej pozycji, tylko od razu w tylu pozycjach ile MPK. W każdej pozycji wprowadzamy obliczoną samodzielnie wg współczynnika kwotę netto oraz stawkę vat, a także wybieramy z biblioteki właściwy MPK. Kolumna MPK jest widoczna na końcu tabelki (jeśli kolumny tabelki są szerokie, wówczas aby ją zobaczyć należy przesunąć poziomy suwak w prawo).
Jeśli w menu Ustawienia - Ustawienia kont na zakładce Ogólne włączymy parametr Księgowanie na konta gr. 5 i określimy odpowiednie konto w polu Rozliczenie kosztów, to program automatycznie utworzy dekret uwzględniając konta grupy "5" określone w bibliotece MPK dla wybranych pozycji.
Księgowanie zakupów z podziałem na MPK można sobie ułatwić korzystając ze schematów księgowania (patrz Księgowanie dokumentów - Korzystanie ze schematów księgowania - Faktura kosztowa rozbita na MPK i 5-tki).
Jeśli nie chcemy wiązać MPK z planem kont, to nie zaznaczamy opisanego wyżej parametru Księgowanie na konta gr. 5. Wówczas dekret nie będzie uwzględniał rozbicia na konta grupy "5", a podział kosztów na MPK można będzie śledzić na zestawieniach MPK dostępnych w oknie KSIĘGA HANDLOWA oraz w menu głównym Raporty (patrz Księgowanie dokumentów - Wydruki).