Dekret księgowy - Instrukcja obsługi programu R2fk, R2fkPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2fk



Dekret księgowy

Dekret księgowy

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - KSIĘGA HANDLOWA - Księgowanie dokumentów

Na zakładce DEKRET możemy sprawdzić dekret księgowy, jaki został wygenerowany automatycznie na podstawie wprowadzonych pozycji. Dekret jest dostępny, jeśli pole Dekret jest zaznaczone.

UWAGA. Może się zdarzyć, że dane wprowadzone w konkretnym wpisie są niekompletne lub zawierają błędy, co najczęściej ma miejsce w sytuacji, gdy były one importowane z innego programu, wówczas program taki wpis oznaczy kolorem czerwonym. Dodatkowo we wpisie tym na zakładce DEKRET zostanie wyłączone pole Dekret. Wpis taki należy poprawić uzupełniając brakujące dane i samodzielnie zaznaczyć w nim pole Dekret. Wpisy oznaczone na czerwono nie są ujmowane w obrotach na kontach księgowych, nie są też zbierane do zestawień i raportów sporządzanych w programie.

Schemat dekretu wynika z rodzaju wpisu, wybranego rejestru księgowego, a także ustawień kont w menu Ustawienia - Ustawienia kont oraz w bibliotece kontrahentów (Konto rozrachunkowe, Domyślne konto, Schemat) oraz zdarzeń gospodarczych (Konto, Schemat). Standardowe schematy dekretów zostały szczegółowo opisane w rozdziale Rodzaje wpisów.

Po zaznaczeniu pola Korekta dekretu możemy wprowadzić na dekret brakujące pozycje związane ze specyfiką tego konkretnego dokumentu.

Jeśli korygując dekret wprowadzimy zapis na koncie rozrachunkowym powiązanym z jakimś innym kontrahentem (pracownikiem), np. rozliczając zaliczkę pobraną przez pracownika na zapłatę za księgowaną właśnie usługę, to w momencie akceptacji całego wpisu zostaną wygenerowane odpowiednie płatności w rozrachunkach z tym kontrahentem (pracownikiem), tak żeby zachować pełną analogię między obrotami na koncie rozrachunkowym a rozrachunkami kontrahenta.

Podobnie jeśli zmienimy kwotę na koncie kontrahenta, którego dotyczy księgowany właśnie dokument, zostanie automatycznie wygenerowana płatność korygująca w odpowiedni sposób płatności znajdujące się na zakładce PŁATNOŚCI.