Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Przyjęcie do użytkowania jest pierwszą i podstawową operacją wykonywaną na środku. Rozpoczyna proces użytkowania środka (z czym wiąże się jego amortyzacja) i w konsekwencji wykonywania odpisów amortyzacyjnych. Po wprowadzeniu środka do ewidencji i uzupełnieniu dokumentów zakupu (czyli procesie budowy środka) możemy dokonać przyjęcia nowego środka. W tym celu wprowadzając nową operację (Ins) wybieramy Przyjęcie i określamy wszystkie pola.
UWAGA. Jeśli podczas wprowadzania środka do ewidencji uzupełniliśmy na zakładce AMORTYZACJA pola Wartość początkowa i Data przyjęcia to operacja przyjęcia wykonana została automatycznie. W takim przypadku nie tworzymy już nowego przyjęcia, tylko w utworzonym już przyjęciu ewentualnie poprawiamy (uzupełniamy) dane na zakładce DOKUMENTY.
W operacji przyjęcia powinny być określone następujące dane:
OGÓLNE
Data - data przyjęcia do użytkowania, data ta musi być większa od daty zamknięcia
Numer - nadawany automatycznie numer kolejny dokumentu. W przypadku środków wchodzących w skład kompletu można go ręcznie ustawić tak, aby wszystkie elementy kompletu miały ten sam numer OT
Nr dokumentu - pełny numer dokumentu
Lokalizacja - lokalizacja, w której znajduje się środek
Osoba odpowiedz. - osoba odpowiedzialna za ten środek
DOKUMENTY - dokumenty zakupu wchodzące w skład przyjęcia, po wciśnięciu przycisku wybieramy w kolumnie Nr dowodu dokumenty związane z zakupem danego środka (najczęściej będzie to jeden dokument)
AMORTYZACJA - wspólne dane o amortyzacji bilansowej i podatkowej (przy nierozdzielonej amortyzacji podatkowej w parametrach firmy)
Wartość - wartość początkowa nowego środka (w kwocie netto),
Zmiana amort. - dotychczasowa amortyzacja, np. gdy przejęliśmy środek częściowo umorzony
Kwota nieamort. - część wartości początkowej nie podlegająca amortyzacji
Nie zmniejsza kwoty odpisu - przy zaznaczonej opcji Kwota nieamort. nie będzie miała wpływu na obliczenie miesięcznego odpisu (i wartości amortyzacji rocznej), niezaznaczenie opcji spowoduje obliczenie miesięcznego odpisu jako procent od wartości początkowej pomniejszonej o kwotę nieamortyzowaną
Metoda, Stawka %, Współczynnik, Odpisy - podpowiadają się parametry sposobu amortyzacji określone przy wprowadzeniu środka do ewidencji, które musimy ostatecznie zatwierdzić dla danego środka przy przyjęciu do użytkowania
AMORT.BILANSOWA - szczegółowe parametry amortyzacji bilansowej, czyli zmianie faktycznej wartości środka w skutek jego użytkowania (przy rozdzielonej amortyzacji podatkowej)
AMORT.PODATKOWA - szczegółowe parametry amortyzacji podatkowej, czyli zmianie wartości środka trwałego stanowiącej koszty uzyskania przychodu (przy rozdzielonej amortyzacji podatkowej)
INNE
Uwagi - pojawią się na wydruku dokumentu (przejście do nowej linii umożliwia Shift Enter)
Notatki - dodatkowe informacje, nigdzie nie drukowane.
Po zatwierdzeniu przyjęcia możemy F2 wydrukować dokument OT.
Po wykonaniu operacji przyjęcia automatycznie utworzony zostanie plan amortyzacji i środek jest gotowy do użytkowania (patrz Amortyzacja środka).