Obroty i salda - zbiorczo - Instrukcja obsługi programu R2fk, R2fkPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2fk



Obroty i salda - zbiorczo

Obroty i salda - zbiorczo

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - PLAN KONT - Wydruki

W oknie PLAN KONT pod przyciskiem (F2) mamy do dyspozycji gotowy wydruk Obroty i salda - zbiorczo prezentujący BO, obroty, salda i BZ dla wybranych kont za miesiąc określony w Bieżąca data i okres(F12). Wszystkie kwoty drukowane są wg stanu na ostatni dzień miesiąca daty końcowej wybranego okresu. Jeżeli interesują nas informacje bardziej szczegółowe (np. o konkretnych operacjach albo za krótszy okres) możemy skorzystać z wydruku Obroty i salda - analitycznie.

Omawiany wydruk ma wiele wariantów. Aby z nich skorzystać, przed wydrukiem należy wybrać odpowiednie opcje, które zgrupowane są na zakładkach ZAKRES i DEFINICJA. Opcje zakładki ZAKRES służą do ustalenia, które konta mają znaleźć się na wydruku, natomiast na zakładce DEFINICJA należy określić, jakie informacje będą drukowane dla poszczególnych kont.

  • ZAKRES

      • Salda z dnia - jakie salda zostaną ujęte na zestawieniu:

        • koniec okresu - salda na koniec bieżącego miesiąca wybranego w Bieżąca data i okres (F12)

        • wybranego - salda na wybrany dzień z kalendarza

        Dotyczy to również pozostałych wartości zbiorczych pokazywanych na zestawieniu tj. BO, Obrót z miesiąca, Obrót narastająco i BZ.
      • Konta - w tym miejscu określamy podstawowe konta do wydrukowania. Oprócz tych kont mogą zostać jeszcze wydrukowane ich subkonta, w zależności od ustawień opcji w grupie Subkonta (patrz niżej).

        • wszystkie konta poziomu 1 - konta poziomu pierwszego

        • podświetlone poziomu 1 - konta poziomu pierwszego, które są aktualnie podświetlone w oknie PLAN KONT, ale niekoniecznie widoczne w tym oknie (w przypadku wybrania tej opcji można skorzystać z pola wg definicji, w którym wybieramy wcześniej zapisaną definicję podświetleń)

        • podświetlone - wszystkie konta aktualnie podświetlone w oknie PLAN KONT, niekoniecznie widoczne w tym oknie (w przypadku wybrania tej opcji można skorzystać z pola wg definicji, w którym wybieramy wcześniej zapisaną definicję podświetleń)

        • takie jak w oknie - wszystkie konta widoczne aktualnie w oknie PLAN KONT, czyli spełniające aktualnie wybrane ustawienia filtrowania określone we właściwościach  F4 tego okna

        • tylko konto bieżące - wyłącznie konto, na którym obecnie znajduje się kursor

      • Subkonta - w tym miejscu określamy, które subkonta kont podstawowych (określonych wyżej) mają zostać wydrukowane na wydruku.
        UWAGA. Dla opcji podświetlone i takie jak w oknie opcja ta nie jest dostępna.

        • bez subkont - wydruk będzie zawierał tylko konta podstawowe

        • wszystkie - oprócz kont podstawowych zostaną wydrukowane również wszystkie subkonta tych kont

        • podświetlone - oprócz kont podstawowych zostaną wydrukowane również podświetlone subkonta tych kont

      • Tylko konta mające obroty w danym miesiącu - na wydruku znajdą się wyłącznie konta, dla których została wykonana jakaś operacja w miesiącu wybranym w Bieżąca data i okres (F12). Konto syntetyczne zostanie wydrukowane, jeżeli operacja została wykonana dla któregoś z jego subkont.

      • Bez kont z zerowymi saldami - pominięte zostaną konta, których saldo ma wartość 0,0 na koniec miesiąca wybranego w Bieżąca data i okres (F12)

      • Bez kont z zerowymi saldami, obrotami narast., BO i BZ - pominięte zostaną konta, których BO, saldo i obrót narastająco mają wartość 0,0 na koniec miesiąca wybranego w Bieżąca data i okres (F12)

      • Konta pozabilansowe - zaznaczamy, jeśli chcemy uwzględnić na wydruku konta pozabilansowe

      • Rejestr - zestawienie będzie obejmowało tylko operacje wykonane w wybranym rejestrze księgowym

      • Waluta - wydruk będzie zawierał tylko obroty i salda w wybranej tu walucie. Dostępne tylko w wersji MAXI i PRO.

  • DEFINICJA

      • Kolumny wydruku - na wydruku widoczne będą wybrane tu kolumny:

        • Nazwa konta

        • BO - bilans otwarcia

        • BZ - bilans zamknięcia

        • Obrót

        • Obrót narastająco

        • Saldo

      • Obroty narastająco bez BO - parametr decyduje o tym, czy wartości w kolumnie Obrót narastająco mają w sobie zawierać kwoty pochodzące z dokumentów bilansu otwarcia. Opcja ta może być przydatna, jeżeli chcemy porównywać obroty miesięczne i obroty narastająco. Standardowo mechanizm obliczająca salda i obroty widoczne w oknie PLAN KONT zawsze dodaje BO do kwoty obrotów narastająco, natomiast nie dodaje ich do kwoty obrotów miesięcznych. Na omawianym wydruku natomiast możemy wyłączyć dodawanie BO do kolumny Obrót narastająco.

      • Podsumowania dla kont syntetycznych - jeżeli zaznaczymy tę opcję, to dla każdego konta syntetycznego drukowana będzie linia zatytułowana Razem konto, w której znajdą się podsumowania kwot zebranych ze wszystkich wydrukowanych subkont danego konta

      • Drukować 0,00 - domyślnie puste kolumny liczbowe (czyli np. gdy saldo konta wynosi 0) są na wydruku puste. Zaznaczenie omawianej opcji spowoduje, że w każdej takiej kolumnie będzie drukowana liczba 0,00. Opcja nie dotyczy ostatniej linii wydruku zawierającej podsumowania OGÓŁEM, w której zawsze drukowane są 0,00.

      • Dzielenie na strony - umożliwia na kolejnych stronach wydruku zestawienia automatyczne numerowanie stron z oznaczeniem pierwszej i ostatniej oraz podsumowanie kolejnych stron w sposób ciągły.

Wybrane ustawienie akceptujemy przyciskiem  OK uzyskując Przegląd wydruku: