Logowanie
Nadaj nowe hasło
Jeśli jesteś już klientem to wprowadź swój adres e-mail i potwierdź hasłem. Logowanie umożliwia zakup nowych programów po cenach promocyjnych, rozszerzenie posiadanego oprogramowania, zamówienie abonamentu na aktualizacje oraz konsultacje serwisowe.
Nie masz konta?Zarejestruj się
|
Program umożliwia wydruk bilansu. Aby jednak tworzyć taki raport, należy wcześniej ustalić jakie konta i w jaki sposób wpływają na jego zawartość. W tym celu w menu Ustawienia - Definicje raportów należy zdefiniować raport o nazwie Bilans.
W oknie BILANS wprowadzamy:
Pozycja - w jaką pozycję na wydruku Bilansu ma wejść określone konto
Konto - jakie konto ma znaleźć się na wydruku Bilansu w podanej wyżej pozycji
Znak:
Wn (+) - saldo tego konta po stronie WN wejdzie do wybranej rubryki bilansu na plus (powiększy ją)
Wn (-) - saldo tego konta po stronie WN wejdzie do wybranej rubryki bilansu na minus (pomniejszy ją)
Ma (+) - saldo tego konta po stronie MA wejdzie do wybranej rubryki bilansu na plus (powiększy ją)
Ma (-) - saldo tego konta po stronie MA wejdzie do wybranej rubryki bilansu na minus (pomniejszy ją).
Typ:
Saldo - saldo tego konta
BO - bilans otwarcia dla tego konta
Obrót - obrót na tym koncie.
Obrót nar. - obrót narastająco na tym koncie.
UWAGI:
Znacznie łatwiej i szybciej jest przypisać rubryki dokumentów do kont najwyższych poziomów (tzn. poziomów 1,2,...), bo jest ich po prostu mniej. Jeśli jakieś konto podrzędne ma nie wchodzić do tej rubryki co jego konto syntetyczne nadrzędne, można po prostu przypisać mu tę rubrykę na minus.
Prawidłowe zdefiniowanie Bilansu zapewni możliwość sporządzenia elektronicznego Sprawozdania finansowego (patrz INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - KSIĘGA HANDLOWA - Zamknięcie roku - Elektroniczne sprawozdania finansowe).