Bilans - definicja - Instrukcja obsługi programu R2fk, R2fkPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2fk



Bilans - definicja

Bilans - definicja

,    - INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Definicje raportów

Program umożliwia wydruk bilansu. Aby jednak tworzyć taki raport, należy wcześniej ustalić jakie konta i w jaki sposób wpływają na jego zawartość. W tym celu w menu Ustawienia - Definicje raportów należy zdefiniować raport o nazwie Bilans.

W oknie BILANS wprowadzamy:

  • Pozycja - w jaką pozycję na wydruku Bilansu ma wejść określone konto

  • Konto - jakie konto ma znaleźć się na wydruku Bilansu w podanej wyżej pozycji

  • Znak:

    • Wn (+) - saldo tego konta po stronie WN wejdzie do wybranej rubryki bilansu na plus (powiększy ją)

    • Wn (-) - saldo tego konta po stronie WN wejdzie do wybranej rubryki bilansu na minus (pomniejszy ją)

    • Ma (+) - saldo tego konta po stronie MA wejdzie do wybranej rubryki bilansu na plus (powiększy ją)

    • Ma (-) - saldo tego konta po stronie MA wejdzie do wybranej rubryki bilansu na minus (pomniejszy ją).

  • Typ:

    • Saldo - saldo tego konta

    • BO - bilans otwarcia dla tego konta

    • Obrót - obrót na tym koncie.

    • Obrót nar. - obrót narastająco na tym koncie.

UWAGI:

  1. Znacznie łatwiej i szybciej jest przypisać rubryki dokumentów do kont najwyższych poziomów (tzn. poziomów 1,2,...), bo jest ich po prostu mniej. Jeśli jakieś konto podrzędne ma nie wchodzić do tej rubryki co jego konto syntetyczne nadrzędne, można po prostu przypisać mu tę rubrykę na minus.

  2. Prawidłowe zdefiniowanie Bilansu zapewni możliwość sporządzenia elektronicznego Sprawozdania finansowego (patrz INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - KSIĘGA HANDLOWA - Zamknięcie roku - Elektroniczne sprawozdania finansowe).