Kontrakty - Instrukcja obsługi programu R2fk, R2fkPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2fk



Kontrakty

Kontrakty

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - BIBLIOTEKI

Kontrakty służą do analizy obrotów wg kryteriów niezależnych od struktury planu kont.

Kontrakty możemy traktować np. jako realizowane w naszej firmie zlecenia lub projekty. Księgując przychody i koszty związane z różnymi projektami na tych samych "siódemkach" i "czwórkach", zaznaczamy przy każdej księgowanej pozycji odpowiedni projekt. Dzięki temu będziemy mogli w każdej chwili sprawdzić przychody i rozchody związane z danym projektem bez konieczności wyodrębniania jakichkolwiek subkont na planie kont.

Jeśli jeden dokument wpisywany do księgi zawiera kwoty z różnych kontraktów, każdej z nich możemy przypisać inny kontrakt.

Jeśli nie interesują nas możliwości oferowane przez kontrakty, to możemy z nich w ogóle nie korzystać i nie uzupełniać tej biblioteki.

Natomiast jeśli chcemy z kontraktów korzystać, to po wpisaniu ich do biblioteki możemy je dodatkowo przypisać do odpowiednich zdarzeń gospodarczych (lub do kontrahentów) - jeśli oczywiście mamy zdarzenia i/lub kontrahentów związanych z określonymi kontraktami.

W każdej chwili możemy skorzystać z Zestawienia kontraktów w oknie z księgą oraz szczegółowych zestawień zdefiniowanych w menu Ustawienia - Definicje zestawień.

Biblioteka kontraktów służy również do uzupełniania struktury kosztów poszczególnych środków trwałych, co pozwoli na późniejsze rozdzielenie kosztów odpisów amortyzacyjnych przy tworzeniu dekretu księgowego.