Zakończenie użytkowania wyposażenia - Instrukcja obsługi programu R2fk, R2fkPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2fk



Zakończenie użytkowania

Zakończenie użytkowania

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - WYPOSAŻENIE - Operacje na wyposażeniu

Ewidencja wyposażenia powinna zawierać wszystkie aktualnie użytkowane pozycje. W przypadku sprzedaży, zepsucia, zaginięcia lub innej przyczyny powodującej, że nie mamy już danej pozycji na stanie, musimy ją również zlikwidować w programie. W tym celu po odnalezieniu właściwej pozycji wykonujemy operację likwidacji całkowitej i uzupełniamy:

  • LIKWIDACJA

    • Data likwidacji - data zakończenia użytkowania (faktury sprzedaży) tego składnika wyposażenia.
      UWAGA. Data likwidacji musi być większa od daty zamknięcia (patrz ROZPOCZĘCIE PRACY - Okno główne - Bieżąca data i okres). Podobnie nie da się poprawić ani usunąć wpisu zlikwidowanego w zamkniętym okresie.

    • Przyczyny - przy podawaniu przyczyn likwidacji można skorzystać z biblioteki .
      UWAGA. Przejście do nowej linii umożliwia Shift Enter, natomiast szybkie wywołanie biblioteki Ctrl Enter.

    • Wartość, Ilość - możliwe do wpisania w przypadku częściowej likwidacji, przy likwidacji całkowitej określana jest automatycznie

    • Lp w księdze - pod jakim nr lp w księdze znajduje się dokument sprzedaży tego wyposażenia

    • Dokument sprzedaży

      • Data - data faktury sprzedaży

      • Nr - numer faktury

      • Nabywca - wybieramy z biblioteki kontrahentów lub tworzymy nowego klawiszem Ins

      • Kwota - kwota netto albo całej faktury sprzedaży albo tylko pozycji związanej z tym wyposażeniem - w zależności jaką konwencję przyjmiemy

  • INNE

    • Uwagi - pojawią się na wydruku dokumentu (przejście do nowej linii umożliwia Shift Enter)

    • Notatki - dodatkowe informacje, nigdzie nie drukowane.

Po wprowadzeniu danych związanych z likwidacją możemy wydrukować (F2) dokument Likwidacja wyposażenia.

Likwidacja wyposażenia nie powoduje fizycznego usunięcia pozycji z listy, lecz zaznaczenie tej pozycji jako nieużytkowanej. Później we Właściwościach (F4) określamy, czy chcemy widzieć tylko pozycje użytkowane, czy wszystkie. Tak więc likwidacja pozycji pozostawia ją w ewidencji do celów historycznych.