Części składowe - Instrukcja obsługi programu R2fk, R2fkPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2fk



Części składowe

Części składowe

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - ŚRODKI TRWAŁE

Jednym z elementów składowych ewidencji środków trwałych jest ewidencja części składowych .

Prowadząc ją uzyskamy szczegółową ewidencję elementów wchodzących w skład poszczególnych środków.

Jeśli np. środek trwały jest zestawem komputerowym, to dzięki tej ewidencji możemy zgromadzić w jednym miejscu wszystkie informacje niezbędne np. do naprawy wchodzącej w skład zestawu drukarki, skanera czy monitora (dokumenty zakupu, informacje o terminach gwarancji i firmach zajmujących się serwisem tych elementów).

Najlepszym rozwiązaniem jest ewidencjonowanie części składowych na bieżąco tzn. zaraz po wprowadzeniu operacji przyjęcia czy modernizacji. Jednakże ze względu na brak powiązań między ewidencją części a operacjami i planem amortyzacji, równie dobrze można to zrobić w dowolnym momencie użytkowania środka.

UWAGA. Prowadzenie ewidencji części składowych nie jest obowiązkowe i jeśli nie mamy takiej potrzeby to możemy z niej nie korzystać.

Szybki dostęp do części składowych umożliwia skrót Shift Ctrl C.

Wprowadzając nową Ins pozycję w ewidencji części składowych określamy:

  • OGÓLNE

    • Nazwa - nazwa części

  • PRZYJĘCIE

    • Nr dowodu - wybieramy wprowadzony wcześniej do ewidencji dokumentów dokument zakupu tej części.

    • Data, Dostawca, Kwota - wartości przepisane z ewidencji dokumentów

    • Data - data przyjęcia do użytkowania

    • Wartość - wartość netto (podpowiada się automatycznie z dokumentu, ale można ją ręcznie zmienić)

  • OPIS

    • Charakterystyka - dowolny opis, nigdzie nie drukowany

    • Dane fabryczne - drukowane na karcie środka trwałego KS

    • Serwis, Producent - wybierani z listy kontrahentów

  • LIKWIDACJA - analogicznie jak na zakładce PRZYJĘCIE, ale wybieramy z biblioteki dokumentów dokument sprzedaży

  • INNE

    • Uwagi, Notatki - dodatkowe dowolne informacje.

Wykaz wprowadzonych części składowych zostanie uwzględniony na wydruku karty środka trwałego KS.