Inwentaryzacja wyposażenia - Instrukcja obsługi programu R2fk, R2fkPRO RESET2 Oprogramowanie
Strona używa plików cookies (tzw. ciasteczka) do przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych.
Użytkownik wyraża zgodę oraz określa warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartej w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki.
Dowiedz się więcej odwiedzając strony:

Polityka Prywatności    Regulamin sklepu      Jak wyłączyć cookies?

Przejdź do serwisu

Instrukcja obsługi R2fk



Inwentaryzacja wyposażenia

Inwentaryzacja wyposażenia

,    - INSTRUKCJA UŻYTKOWNIKA - WYPOSAŻENIE

Moduł inwentaryzacji wyposażenia dostępny jest z pozycji menu głównego Okna - Inwentaryzacja wyposażenia. Inwentaryzację rozpoczynamy od utworzenia arkusza inwentaryzacji.

Uzupełniamy:

  • Numer - podpowiada się automatycznie, ale można zmienić

  • Data wystawienia - data utworzenia arkusza inwentaryzacyjnego

  • Inwentaryzacja wg stanu na dzień - data wykonania inwentaryzacji

  • Grupa - wprowadzamy, jeśli inwentaryzujemy wyposażenie z wybranej grupy lub jeżeli tworzymy oddzielne arkusze dla każdej grupy, jeśli pozostawimy pustą to na arkusz wpiszą się wszystkie pozycje wyposażenia, natomiast później możemy i tak zawęzić wydruk arkusza do wyposażenia z wybranej grupy

  • Lokalizacja - zalecane jest, aby tworzyć oddzielne arkusze dla każdej lokalizacji

  • Osoba odp., Miejsce użytkowania - podobnie jak w przypadku grupy możemy inwentaryzować pozycje podległe wybranej osobie lub znajdujące się w wybranym miejscu

  • Uwagi - dodatkowe uwagi znajdą się na wydrukach arkusza inwentaryzacji i protokole różnic.

Po zatwierdzeniu  OK nowej inwentaryzacji wpiszą się na arkusz odpowiednie pozycje wyposażenia.

UWAGA. Nie ma możliwości powtórnego wpisania pozycji wyposażenia na arkusz. Jeżeli nastąpiła jakaś pomyłka (np. wpisano niewłaściwą datę lub lokalizację), to należy skasować arkusz i wpisać go ponownie.

Aby obejrzeć pozycje wyposażenia znajdujące się na arkuszu, należy nacisnąć przycisk . Otworzy się okno z pozycjami inwentaryzacji, gdzie uzgadniamy faktyczny stan inwentaryzacyjny, czyli spis z natury.

System umożliwia przeprowadzenie inwentaryzacji ręcznie lub automatycznie. Inwentaryzacja ręczna (tradycyjna) polega na wydrukowaniu arkuszy spisowych, wykonaniu spisu z natury, a następnie przepisaniu danych z arkuszy spisowych do systemu. Inwentaryzacja automatyczna polega na wykonaniu spisu za pomocą czytnika/kolektora kodów kreskowych (wydrukowanych wcześniej z ewidencji wyposażenia) i automatycznym wczytaniu do systemu zgromadzonych w nim danych.

Arkusze spisowe drukujemy wciskając klawisz F2 i wybierając Arkusz inwentaryzacji. Arkusz ten jest drukowany na podstawie makiety (patrz INSTRUKCJA ADMINISTRATORA - PARAMETRYZACJA SYSTEMU - Makiety dokumentów). Oznacza to, że ich wygląd może być dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika za pomocą edytora makiet - można więc zmieniać wygląd nagłówka, stopki, zmieniać szerokość kolumn tabelki, dodawać w niej dodatkowe pola itp.

Wyniki spisu z natury powinny zostać zapisane (przepisane z arkusza spisowego przy inwentaryzacji ręcznej lub wczytane automatycznie przy inwentaryzacji automatycznej) w oknie POZYCJE INWENTARYZACJI.

Po zakończeniu uzgadniania pozycji inwentaryzacji, arkusz można zamknąć (przycisk ), co zapobiegnie możliwości skasowania lub edycji danych na arkuszu oraz wydrukować Protokół różnic wynikłych podczas inwentaryzacji. Wydruk protokołu różnic, podobnie jak wydruk arkusza spisowego, wykonywany jest na podstawie makiety.